جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/23 00:45
علی عسکری در بازدید از پتروشیمی آپادانا:
کد خبر: 20826

طرح متانول آپادانا با کار جهادی، در موقع مقرر به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با ابراز رضایت از پیشرفت طرح پتروشیمی آپادانا و تلاش‌های صورت گرفته در این مجتمع، گفت: انشالله با کار جهادی و چابکی که در متانول آپادانا در حال انجام است، این طرح در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر علی عسکری در جریان سفر به پایتخت انرژی کشور از پتروشیمی آپادانا بازدید کرد.

مدیرعامل پتروشیمی آپادانا در این بازدید با بیان اینکه این طرح با بودجه ۴۶۲ میلیون یورو ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول خواهد داشت، گفت: بودجه این طرح با توجه به تاکید بر حمایت از ساخت داخل و به منظور مقابله با تحریم‌ها به دو بخش ۲۳۶ میلیون دلار ارزی و ۵۹ هزار میلیارد ریال تقسیم شد و انشالله در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ متانول آپادانا به بهره‌برداری می‌رسد.

عماد مرعشی پیشرفت کلی پروژه را ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود: در این طرح ۱۴۰ میلیون یورو سفارش گذاری داخلی شده و از زمانی که مبین انرژی خلیج فارس سهامدار این طرح شده، پیشرفت پروژه با تامین مالی خوبی که صورت گرفته سرعت یافته و انشالله در مدت زمان کوتاهی بعد از راه‌اندازی متانول، واحد ASU نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

در ادامه مدیران آپادانا به بیان جزییاتی از روند پیشرفت پروژه، برخی چالش‌ها و اقدامات صورت گرفته برای رفع آنها پرداختند.

دکتر علی عسکری با تشکر از کارگران و مهندسان آپادانا و مباحث صورت گرفته در جلسه، اظهار داشت: این جلسه نشان داد که مدیران این طرح با دغدغه‌ و تعصبی که نسبت به کار دارند، انشالله بر چالش‌ها فائق خواهند آمد.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تصریح کرد:همه ما امیدواریم سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح را بتوانیم به خوبی و در زمان به کار بگیریم و انشالله متانول آپادانا با کار جهادی و چابکی که در چند شیفت در جریان است، در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد که این خبر خوبی است.

وی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی متانول آپادانا کار تمام نمی‌شود و گام بعدی ایجاد پایین دستی متانول برای افزایش ارزش افزوده این محصول است.

 

روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qx7n