شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/21 09:10
کد خبر: 20697

امنیت بخشیدن به روابط مالی، مهم ترین دستاورد قانون جدید چک

مدیر امور بازرسی و نظارت بانک شهر با تاکید بر اینکه شاهد سیطره قوانین برای استفاده درست از خدمات بانکی هستیم، گفت: امنیت بخشیدن به روابط مالی مهم ترین دستاورد قانون جدید چک بوده است.

علی اصغر غلامی با بیان اینکه اجرای قانون جدید چک در مدت زمان کوتاه، اقدامی جهادی و شایسته تحسین از سوی شبکه بانکی کشور بود، افزود: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار در اجرای درست این قانون، آگاه سازی شهروندان و مشتریان بانک ها از روزهای ابتدایی بود.

وی با تاکید بر اینکه قانون جدید چک یک مطالبه عمومی بود که پس از سال ها اجرایی شده است، تصریح کرد: البته این مهم درست زمانی اتفاق افتاد که شبکه شعب بانک ها درگیر عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا بودند؛ اما شاهد بودیم روح این قانون به درستی اجرا و مورد استقبال گسترده هموطنان و به خصوص فعالان اقتصادی قرار گرفت.

غلامی با اشاره به اینکه قانون جدید چک از جهت های مختلف مورد توجه است، ادامه داد: در همین راستا می توان به کنترل و جلوگیری از مفاسد در معاملات، افزایش سلامت نقل و انتقال مالی، جلوگیری از پولشویی، شناسائی و ساماندهی وضعیت اعتباری مشتریان بانک ها، زمینه سازی بانک برای احراز ظرفیت و اهلیت مشتریان برای اعتبار سنجی دقیق تر در اعطای تسهیلات، تعهدات و خدمات بانکی و ... اشاره کرد.

مدیر امور بازرسی و نظارت بانک شهر عنوان کرد: از دیگر موارد مهم قانون اصلاح صدور چک «مسدود سازی وجوه حساب صادرکنندگان چک های برگشتی در بانک ها» است که به تازگی اجرایی شده و قطعا می تواند اعتبار کامل را به این ابزار معامله مهم در کشور بازگرداند.

 

روابط عمومی بانک شهر


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36erd9