پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/29 21:59
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 21303

5 دلیل برای اینکه ژیمناستیک ورزش مفیدی برای کودکان است

ژیمناستیک بهتر از هر ورزش دیگری، به کودکان می آموزد که چگونه با اعتماد به نفس و شایستگی حرکت داشته باشند؛ به همین دلیل است که این ورزش نه تنها خود یک ورزش عالی است، بلکه سکوی پرشی ایده آل برای تمام ورزش های دیگر است. این نکته، امر مسلمی است که توسط «کمیته ی بین المللی المپیک» تأیید شده است.

ژیمناستیک مهارت های حرکتی بنیادی و مهارت های ورزشی (که هسته و زیربنای هر ورزش دیگری است) را آموزش می دهد. مهارت های حرکتی بنیادی شامل مهارت هایی مانند بالا رفتن، تاب خوردن، حفظ تعادل و فرود آمدن می باشد. این ورزش الفبای ورزشی (چابکی، تعادل، هماهنگی و سرعت) را پرورش می دهد.

 

1- ژیمناستیک برای تمامی ورزش ها سودمند است

ژیمناستیک، پایه و بنیانی بسیار خوب برای همه ی ورزش ها فراهم می کند. حرکات ابتدایی ژیمناستیک (https://espinclub.ir/537155)  قدرت، انعطاف ‌پذیری، تعادل، چابکی و هماهنگی را پرورش می‌دهد؛ یعنی همه ی مهارت ‌های مورد نیاز برای ورزش‌هایی مانند فوتبال، هاکی، بیسبال، بسکتبال و والیبال.

انعطاف پذیری مورد استفاده برای باز کردن 180 درجه ی پا، همان انعطافی است که یک بازیکن هاکی یا فوتبال برای گل نخوردن از آن استفاده می کند. تکنیک سرعت و دویدن مورد استفاده برای پرش از خرک همان قدرت و سرعت مورد نیاز برای دویدن در زمین بسکتبال است.

تعادل و هماهنگی ای که یک ژیمناستیک کار برای پریدن روی چوب موازنه در خود می پروراند، شبیه مهارت های مورد نیاز یک پرتاب کننده ی بیسبال است. ژیمناستیک پایه و بنیادی عالی برای موفقیت به شما می دهد؛ چه یک ژیمناستیک کار رقابتی شوید، چه در ورزش های رقابتی دیگر شرکت کنید.

2- ورزش ژیمناستیک استقامت و سرسختی را آموزش می دهد

ژیمناستیک ورزشی است که در آن بارها و بارها زمین می خورید و باید مدام خود را تکان داده و دوباره به آنجا برگردید. ممکن است از میله‌ ها بیفتید اما همیشه درس می گیرید و کاری را که شروع کرده ‌اید به پایان می‌ رسانید. این ورزش «قدرت هنوز» را به شما می آموزد. به جای یاد دادن «من نمی توانم آن را انجام دهم»، به شما می آموزد که بگویید «هنوز نمی توانم انجامش دهم».

این درس نه تنها در ورزش های دیگر، بلکه در زندگی نیز بسیار ارزشمند است. ممکن است در امتحانات خود بهترین نمره را نگیرید یا در اولین تلاش به شغل رویایی خود دست پیدا نکنید؛ اگر خود را با «قدرت هنوز» تربیت کرده باشید، سخت تر کار می کنید و دوباره به دنبال آن خواهید رفت. این ذهنیت انعطاف پذیر در نهایت نتیجه خواهد داد. تسلیم شدن یک گزینه نیست.

nbv

3- در همه فصول می توان ژیمناستیک را انجام داد

ژیمناستیک ورزشی برای تمام طول سال است، بنابراین نیازی نیست که تا رسیدن به فصل ژیمناستیک منتظر باشید. در نتیجه، می‌توانید در تمام طول سال یا طبق برنامه ی زمانی خودتان (بدون نگرانی در مورد فصل) شرکت کنید. در زمان تعطیلات تابستان، ژیمناستیک کار کردن هماهنگی و قدرتی ایجاد می‌کند که در بازگشت به آن ورزش مفید خواهد بود. چه هوا بارانی باشد و چه آفتابی، چه گرم چه سرد؛ باشگاه محیط مناسبی برای همه ی کودکان ایجاد می کند که معلق بزنند، بچرخند و تحرک داشته باشند.

4- بهبود مهارت های اجتماعی با ژیمناستیک

ژیمناستیک تعهد و فداکاری را یاد می دهد و اعتماد و عزت نفس را در کودک ایجاد می کند؛ همه ی این ویژگی ها هم در مرحله ی فعلی و هم در آینده، باعث موفقیت کودک می شود. در مدارس ژیمناستیک، کلاس ‌ها حتی از ۱۴ ماهگی کودک شروع می‌ شوند؛ زیرا ژیمناستیک نه تنها برای مهارت ‌های حرکتی درشت و ظریف بسیار خوب است، بلکه می‌تواند آمادگی اجتماعی عالی ای برای شروع مدرسه باشد.

ژیمناستیک بچه ها را ملزم می کند که در صف بایستند، به نوبت از وسایل استفاده کنند و به حرف های معلم خود گوش دهند. به کودک می آموزد که به راهنمایی و اطلاعات معلم خود اعتماد کند و به بازخورد سازنده احترام بگذارد. در نهایت، یک کودک هنر تمرکز را هنگام به خاطر سپردن همه ی جزئیات یک حرکت یا مهارت، تمرین می کند. برای نمونه، آن ها در حالی که در هوا معلق می زنند، باید به یاد داشته باشند که «روی انگشتان پا بایستند، بازوها صاف، سر رو به جلو، عضلات سفت و پاها صاف باشند». و این بسیار شگفت انگیز است!

iop

5- ژیمناستیک مهارت های دانش آموزان در ریاضی را بهبود می بخشد

توانایی ای که کودکان در بازوها و دست های خود ایجاد می کنند، مهارت های دست نویسی آن ها را تقویت می کند. حرکات رو به جلو و عقب یا فعالیت های دو طرفه (که در ژیمناستیک انجام می شوند)، باعث رشد حس های شنیداری و بصری می شود. این حرکات و فعالیت ها، ادراک فضایی را نیز تقویت می کنند که آن هم به رشد مهارت های ریاضی کمک خواهد کرد. ریاضی یک تمرین فضایی (مربوط به مکان) است؛ هرچه کودکان بیشتر و به روش های مختلف تحرک داشته باشند، ارتباط های بیشتری در مغز برای تقویت ادراک فضایی ایجاد می شود.

مطالعات نشان می دهد که وقتی کودکی مهارت های ادراک فضایی خوبی دارد، درک معادلات ریاضی و اصول هندسی برای آن ها راحت تر است. ژیمناستیک و آموزش حرکتی زودهنگام دوران کودکی، به طور مستقیم باعث ساخت مسیرهای عصبی در دانش آموزان و ارتقای آمادگی برای خواندن می شود. زمانی که کودک یک طرفه، از چپ به راست روی چوب موازنه قدم می زند، دارد خود را با همان حرکتی که در خواندن از چپ به راست استفاده می شود، پرورش می دهد.

مجموعه تخصصی باله و ژیمناستیک اسپین

وبسایت: espinclub.ir

اینستاگرام: ESPINCLUB@

شماره تماس: 09129171854

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد ....


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488xwn