چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/11/17 22:21
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 18931

آیا استفاده از تردمیل برای بیماران کلیوی مفید است؟

همه ما تردمیل را به عنوان دستگاهی برای کاهش وزن، رسیدن به تناسب اندام و گاها نیز به عنوان وسیله‌ای برای کم کردن استرس و فشار روزانه می‌شناسیم.

 اما آیا تا به حال به ویژگی‌های درمانی استفاده از تردمیل فکر کرده‌اید؟ آنچه تحقیقات امروز نشان می‌دهد این است که استفاده از تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی برای درمان آسیب دید‌گی‌های بر اثر تصادف و حتی بسیاری از بیماری‌های داخلی و بیماری‌های کلیه موثر است. معمولا در بیماران کلیوی یکی از عوامل خطرزا داشتن فشار خون بالاست. به نظر می‌رسد استفاده از تردمیل، پیاده‌روی و دویدن بر روی آن به دفع بهتر سموم و عمکرد بهتر کلیه‌ها کمک می‌کند. در ادامه با هم به بررسی این نکته می‌پردازیم. همه شما احتمالا تردمیل را از نزدیک دید‌ه‌اید یا با آن کار کرده‌اید. تردمیل وسیله‌ای است که امکان پیاده‌روی و دویدن در یک فضای مسقف را برای فرد فراهم می‌کند. به صورت معمول تردمیل را در دو گروه تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی دسته‌بندی می‌کنند. البته دسته‌بندی دیگری نیز وجود دارد که براساس تک کاره و چند کاره بودن تردمیل انجام می‌شود. وجود انواع تردمیل دست خریدار را برای خرید تردمیل مناسب با نوع نیازش باز می‌گذارد. به علاوه تنوع در قیمت تردمیل باعث می‌شود تا بتوان نمونه‌های با کیفیتی پیدا کرد که با بودجه فرد همخوانی داشته باشد. تردمیل خانگی موتوری از نوع DC دارد و تحمل وزن آن نسبت به تردمیل باشگاهی کمتر است. با مراجعه به یک فروشگاه تردمیل آنلاین و کسب اطلاعات مفید در زمینه خرید تردمیل می‌توانید گزینه مناسب برای استفاده را پیدا کنید. توجه داشته باشید سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین زیادی وجود دارند که در زمینه خرید و فروش تردمیل فعالیت می‌کنند. پس لازم است با گذاشتن زمان بیشتر، خرید تردمیل از فروشگاه‌های مطمئن انجام دهید. سر زدن به یک فروشگاه تردمیل آنلاین معتبر باعث می‌شود تا علاوه بر اطلاع از قیمت تردمیل به صورت واقعی بتوانید مدل‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. این کار علاوه بر باز کردن دید شما نسبت به مدل‌های مختلف کمک می‌کند تا با توجه به مشخصاتی که هر تردمیل دارد، میزان کارایی آن را بسنجید و بهتر تصمیم بگیرید.

فروشگاه اینترنتی تردمیل

تردمیل و بیماران کلیوی

کلیه‌ها یکی از اندام‌های مهم بدن به شمار می‌روند که وظیفه آنها دفع مواد زاید و اضافی از بدن است. انجام ورزش و داشتن فعالیت‌های بدنی برای بیماران کلیوی و حتی افرادی که پیوند کلیه انجام داده‌اند بسیار مفید است و به سلامتی آنها کمک می‌کند. البته انجام این ورزش‌ها با نظر پزشک و با راهنمایی مربی انجام می‌شود. یک برنامه ورزشی مناسب معمولا شامل تمرینات استقامتی، تمرینات کششی و تمرینات هوازی است. در استفاده از تردمیل توجه به این نکته ضروری است که حتما زمانی حدود 10 دقیقه را به گرم کردن بدن اختصاص بدهید. سپس سرعت خود را بالا ببرید و برای خاتمه تمرین حرکات کششی انجام بدهید و بدن را سرد کنید. هنگام خرید تردمیل مخصوصا برای بیماران کلیوی به وجود ضربه‌گیر‌های قوی در تردمیل توجه کنید تا فشار وارده بر روی عضلات کمر و زانو را به کمترین میزان ممکن برسانید. پیاده‌روی و حتی استفاده از تردمیل می‌تواند یک روش مناسب برای بهبود عملکرد کلیه‌ها باشد. در این حالت فرد می‌تواند با خرید تردمیل آن هم از نوع تردمیل خانگی به سادگی در منزل پیاده‌روی کند. البته برخی افراد نیز تمایل دارند به باشگاه بروند و بر روی تردمیل باشگاهی به انجام تمرین بپردازند. رفتن به باشگاه و استفاده از تردمیل باشگاهی این خاصیت را دارد که فرد می‌تواند با دیدن افراد دیگر روحیه بهتری بگیرد و ادامه روند درمان او نیز آسان‌تر ‌شود. در کنار پیاده‌روی و استفاده از تردمیل، دوچرخه سواری و شنا نیز می‌تواند برای این بیماران مفید باشد.

البته همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم استفاده از تردمیل در بیماران کلیوی باید با اجازه از پزشک و زیر نظر مربی انجام شود تا از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری شود. یک سایت‌ معتبر و مرتبط با خرید و فروش تردمیل یا یک فروشگاه تردمیل آنلاین گزینه مناسبی است تا سوالات خود را برای خرید تردمیل مطرح کنید و به نتیجه برسید. قیمت تردمیل نیز تا حدودی تابع کارایی آن است و در نمونه‌هایی که مخصوص فیزیوتراپی هستند یا در مراکز درمانی استفاده می‌شوند به سبب امکانات بیشتر اندکی تفاوت قیمت وجود دارد. قیمت تردمیل معمولا با توجه به نوع کاربری آن متفاوت است. در صورتی که تمایل به انجام ورزش در منزل دارید تردمیل خانگی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. شما در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید دستگاه را روشن کنید و به ورزش کردن بپردازید. تردمیل خانگی تحمل وزن کمتری نسبت به تردمیل باشگاهی دارد و قدرت موتور آن نیز کمتر است. در صورتی که تمایل به رفتن به باشگاه را دارید می‌توانید تمرین را به صورت آهسته بر روی تردمیل باشگاهی آغاز کنید و در صورت نبود مشکل به مرور زمان سرعت را افزایش دهید. تحقیقات انجام شده بر روی بیماران کلیوی نشان می‌دهد استفاده از تردمیل گرچه باعث بهبودی کامل در بیمار نمی‌شود اما تا حد زیادی جلوی پیشرفت روند بیماری او را می‌گیرد یا حتی باعث کند شدن آن می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که فعالیت هوازی با شدت 50 تا 80 درصد ضربان قلب می‌تواند اقدام موثری برای کنترل فشار خون و آهسته کردن روند پیشرفت بیماری در بیماران کلیوی محسوب شود.

نکته قابل توجه این است که بیماران کلیوی در مراحل نخست و قبل از رسیدن به مرحله دیالیز با تغییر در شیوه زندگی و افزایش فعالیت تا حد زیادی جلوی پیشروی بیماری را خواهند گرفت. در کنار استفاده از تردمیل می‌توانید از دوچرخه نیز بهره ببرید. دوچرخه سواری به ویژه در بیمارانی که دیالز می‌شوند نقش مهمی در بازگشت حس سلامتی و تندرستی به فرد دارد. خرید و فروش تردمیل یکی از آن مواردی است که نیاز به دقت زیاد دارد و در صورت نداشتن اطلاعات کافی ممکن است موجب پشیمانی خریدار گردد. به همین علت بهتر است با انتخاب یک فروشگاه تردمیل آنلاین شناخته شده و معتبر ابتدا اطلاعات کافی را کسب کرده و پس از آن دست به خرید و فروش تردمیل بزنید.

خرید آنلاین تردمیل

مدت زمان ورزش برای بیماران کلیوی

تا این قسمت مقاله متوجه شدیم که انجام ورزش با تردمیل بر جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های کلیوی بسیار موثر است. اما بنظر شما چه مدت زمانی را برای ورزش کردن انتخالب کنیم تا علاوه بر فشار نیامدن به بدن به نتیجه مطلوب برسیم. یکی از پیشنهادات در این زمینه انجام حداقل 30 دقیقه ورزش به صورت روزانه است به طوری که 3 یا 4 روز در هفته انجام شود. توجه داشته باشید که انجام ورزش را به تدریج به مدت زمان روزانه 30 دقیقه برسانید و تلاش نکنید از همان ابتدا 30 دقیقه به صورت کامل ورزش کنید. شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت تردمیل مناسب خود با افراد آگاه در این زمینه مشورت کنید. یکی از نکات مهم در هنگام فروش تردمیل که گاهی از نظر خریدار پنهان می‌ماند توجه به انتظاراتی است که او از خرید تردمیل دارد. توجه به نیاز و انتظارات شما از تردمیل می‌تواند کمک کند که یک حد بالا و پایین برای قیمت تردمیل در نظر بگیرید و پس از آن به راحتی برای انتخاب اقدام کنید. با سر زدن به یک فروشگاه تردمیل آنلاین می‌توانید اطلاعات مفیدی برای خرید تردمیل دلخواه خود به دست آورید و خرید مطمئنی را انجام دهید.

https://teredmilonline.com/


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dxz5q