یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/20 22:39
کد خبر: 18261

خرید مدال ورزشی

آیا در مورد نشان‌های ورزشی، سازمانی و نظامی نظیر مدال، شیلد، کمربند قهرمانی، بج سینه و تندیس ورزشی چیزی می‌دانید؟ آیا انواع مدال‌ها، تندیس‌ها، کمربندهای قهرمانی را می‌شناسید؟ و یا می‌دانید این نشان‌ها را از کدام فروشگاه‌ها در ایران تهیه نمایید؟

همگی ما بارها شاهد آن بوده‌ایم که در پایان بسیاری از مسابقات ورزشی، همایش‌های علمی و هنری و حتی مراسمات نظامی به قهرمانان و افراد شایسته آن رویداد نشان‌هایی به عنوان یادبود اهدا می‌گردد که مهم‌ترین و رایج‌ترین این نشان، انواع مدال‌ها هستند. البته علاوه بر انواع مدال‌ها، نشان‌های دیگری همچون لوح تقدیر، شیلد، تندیس، کمربند قهرمانی و... نیز به قهرمانان ورزشی و افراد شایسته و برتر علمی-هنری و حتی نظامی در زمینه‌های مختلف اهدا می‌شود که نشان دهنده قدردانی از زحمات این عزیزان توسط برگزارکنندگان مسابقات و همایش‌ها است.

به طور کل ساخت نشان‌های ورزشی و غیر ورزشی نیاز به توجه ویژه‌ای دارد چرا که این نشان‌ها مهم‌ترین یادبود از یک رویداد و همایش محسوب می‌شوند. به همین دلیل است که برگزارکنندگان مسابقات و همایش‌ها سعی می‌کنند زیباترین و ماندگارترین مدال‌ها، تندیس‌ها و... را تهیه نمایند. مدال‌ها، شیلدها و سایر نشان‌های ورزشی از دو جنبه حائز اهمیتند.

اولین جنبه، جنبه مادی این جوایز و یادبودهاست که البته برای بسیاری از قهرمانان، ورزشکاران و فرهیختگان علمی و هنری این جنبه چندان مهم نبوده و تنها جنبه دوم هدایا است که برای آنان ارزشمند می‌باشد و آن چیزی نیست جز عظمت رویدادی که در آن قهرمان شناخته شده‌اند. در واقع هر قدر سطح مسابقات و همایش‌ها بالاتر باشد تلاش این اشخاص برجسته و ورزشکاران نیز بیشتر خواهد بود و در نتیجه ارزش غیرمادی این نشان‌ها بالاتر خواهد رفت.

به طور کل می‌توان گفت که از نیازهای اصلی یک رویداد بزرگ ورزشی و همایش‌ها، اهدای نشان‌های با ارزش به قهرمانان آن رویداد است که غالبا به شکل مدال، شیلد، تندیس و در برخی رشته‌های ورزشی به صورت کمربند قهرمانی به برندگان مسابقه اهدا می‌شود. به همین علت است که ساخت این نشان‌های ورزشی حتی ساخت بج سینه که معرفی کننده هویت یک سازمان و یا باشگاه است باید توسط تولیدکنتدگان متبحر و معتبر صورت گیرد. اغلب این مدال‌ها و نشان‌ها از لحاظ جنس، نوع ساخت، نوع طرح و اندازه نشان کاملا سفارشی تولید و خریداری می‌شوند.

پرشین مدال با بیش از سه دهه تجربه کاری به کمک متبحرترین و ماهرترین پرسنل و با در اختیار داشتن به روزترین تکنولوژی دنیا که شامل تجهیزات ریخته گری دایکاست و سانتری فیوژ، مدل سازی CNC، مدل سازی پرینت سه بعدی، پرداختکاری ویبره و دستی، تجهیزات اسیدکاری، پرس فورج و سیلک بند، آبکاری فورتیک است، برترین و زیباترین انواع مدال، شیلد، کمربند قهرمانی، تندیس، بج سینه، لوح تقدیر و... را در کشور تولید می‌کند.

برای اطلاع بیشتر از تمامی محصولات ساخته شده توسط این شرکت و نیز جهت مقایسه قیمت‌ها و مطالعه ویژگی‌های هر یک از این نشان‌ها و هدایای فرهنگی -ورزشی می‌توانید به سایت پرشین مدال مراجعه کنید و ضمن بازدید از تمامی محصولات، هر نوع نشان و هدایایی را که مدنظر دارید را با قیمتی بسیار خوب و باصرفه به صورت تکی و یا کلی سفارش دهید و آن را به شکلی بسیار راحت و آسان خریداری نمایید. همچنین برای انتخابی درست و باصرفه می‌توانید از راهنمایی‌های متخصصین و مشاورین این شرکت نیز بهرمند شوید و خریدی جذاب و دلچسب را تجربه نمایید.

https://persianmedal.com/

در ادامه مقاله توضیحات کوتاهی را درباره هر کدام از این نشان‌های ورزشی تولید شده توسط پرشین مدال خواهیم داشت و شما را با این نشان‌ها بخصوص انواع مدال بیشتر آشنا خواهیم کرد. اگر تمایل به خرید مدال یا هر نوع هدایای ورزشی و غیرورزشی دیگر جهت اهدای آن به افراد برتر مسابقات و یا همایش‌های خود دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و با توجه به مطالب فوق بهترین و مناسب‌ترین نشان ورزشی و غیر ورزشی را برای رویدادهای مورد نظر خود خریداری کنید.

مدال

مدال نوعی شی کوچک قابل حمل هنری است که به شکل یک دیسک نازک از جنس فلز ساخته می‌شوند و دارای طراحی‌های مخصوص به خود هستند. این مدال‌ها ممکن است مانند یک سکه توسط قالب ضرب شوند و یا در قالب ریخته شوند. این مدال‌ها ظاهری دایره شکل داشته و توسط بندی که در قسمت فلزی آنها قرار دارد دور گردن و یا بر روی سینه قهرمانان قرار می‌گیرند. انواع مدال‌ها پس از خرید توسط سازمان‌ها، باشگاه‌های ورزشی و مراکز نظامی به عنوان جایزه به شخص یا سازمانی خاص به عنوان نوعی قدردانی از دستاوردهای ورزشی، نظامی، علمی، فرهنگی، آکادمیک یا سایر دستاوردها اعطا می‌شود. بر اساس شکل ظاهری مدال‌ها به سه دسته مدال ورزشی، مدالیوم و شیلد تقسیم می‌شوند. به شیلدها مدال‌های جعبه‌ای نیز گفته می‌شود.

فرایند ساخت این سه دسته با هم تفاوت چندانی ندارد؛ تنها تفاوتشان در جرم و وزن این نشان‌هاست. جرم و وزن شیلدها در مقاسیه با مدال‌های ورزشی و مدالیوم‌ها بیشتر است و آن را درون جعبه‌ای زیبا و مخملی قرار می‌دهند. به طور معمول شیلد را در مراسمات و همایش‌ها به نفرات برتر فرهنگی و علمی اهدا می‌کنند اما مدالیوم بیشتر برای اهداء به نفرات برتر نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع مدال از جنس فلز ساخته شده است. مدالیوم بیشتر کاربردی نظامی داشته و نوعی نماد و سمبل شجاعت برای اشخاصی است که برای کشور خدمات ارزنده‌ای را ایفا کرده‌اند. مدالیوم‌ها از مدال‌های ورزشی کمی کوچک‌تر هستند و غالبا بر روی سینه اشخاص قرار داده می‌شود.

و اما مدال‌های ورزشی که ظاهری دایره‌ای و فلزی داشته و توسط یک بند دور گردن ورزشکار قرار می‌گیرد. همه‌ی ما می‌دانیم که همیشه از شیرین‌ترین و به یادماندنی‌ترین لحظات زندگی حرفه‌ای یک ورزشکار زمانیست که در یک مسابقه مهم، مدال قهرمانی دریافت می‌کند. هر قدر این مسابقات مهم‌تر و بزرگ‌تر باشد به همان اندازه ارزش غیرمادی مدال نیز افزایش می‌یابد از لحاظ جنس و ارزش مادی نیز مدال‌ها را از جنس طلا، نقره، برنز و در برخی مواقع از جنس برنج و آلیاژهای دیگر می‌سازند. نفر اول هر مسابقه ورزشی مدال طلا دریافت می‌کند و به نفرات دوم و سوم مسابقه غالبا مدال نقره و برنز اهدا می‌شود.

با ارزش‌ترین مدال ورزشی در سطح جهان، مدال طلای المپیک است. که داشتن آن آرزوی هر ورزشکاریست. در کل برگزارکنندگان مسابقات ورزشی با ساخت مدال‌های سفارشی و زیبا به افزایش اعتبار آن مسابقه کمک کرده و حس رقابت بین ورزشکارآن را بیشتر می‌کنند. مدال‌ها غالبا به صورت خالص از طلا یا نقره و... ساخته نمی‌شوند بلکه از آلیاژهایی مانند زاماک در تولید آنها استفاده شده و سپس در مرحله آبکاری به آن جلوه زیبا داده می‌شود.

اگر بخواهیم تاریخچه طراحی و ساخت مدال را بررسی کنیم باید بگوییم که اولین هنرمند بزرگ شناخته شده‌ای که مدال‌ها را خلق کرد، نقاش ایتالیایی آنتونیو پیسانو، که به نام پیسانلو نیز شناخته می‌شود، بود که تعدادی از مدال پرتره شاهزادگان و دانشمندان را در دهه 1440 الگوبرداری کرد. پس از آن بسیاری از هنرمندان دیگر از او الگو گرفتند به طوریکه کشورهایی مانند ایتالیا، آلمان و فرانسه در قرن هفدهم از مدال ها به طور گسترده برای بزرگداشت وقایع و تجلیل از حاکمان استفاده می‌کردند. در قرن هجدهم مدال‌های جایزه رایج شد و در قرن نوزدهم، مدال‌های هنری محبوبیت زیادی پیدا کردند. در اوایل قرن فوق الذکر، دیوید d'Angers یک سری مدال‌های پرتره از معاصران مشهور تولید کرد و در اواخر همان قرن، ژول-کلمان چاپلین و لوئی-اسکار روتی از جمله مدال آوران بسیار مورد احترام جهان شدند. در اوایل قرن بیستم شکوفایی مدال‌های هنری به اوج رسید به ویژه در فرانسه، ایتالیا و بلژیک. این در حالی است که بعدها چکسلواکی، مجارستان، لهستان، ایالات متحده، کانادا و انگلیس آثاری با کیفیت بسیار بالا تولید کردند.

ساخت مدال

انواع مدال‌ها همانند سایر نشان‌های ورزشی و غیر ورزشی همچون بج سینه، کمربند قهرمانی و تندیس در شرکت تولیدی مدال همانند پرشین مدال با روش‌های متفاوتی ساخته می‌شوند.

اولین مرحله از مراحل سفارش مدال انتخاب طرح مورد نیاز است. پس از اینکه مشتری طرح مورد نیاز را انتخاب کرد این طرح توسط شرکت‌های تولید نشان‌های ورزشی و غیرورزشی بازبینی شده و اشکالات آن مورد اصلاح قرار می‌گیرد. پس از تایید طرح اولیه، تولید مدال آغاز می‌شود. به طور کل تولیدکنندگان، انواع مدال را با سه روش قالب‌گیری، برش دستی و فورج تولید می‌کنند. در روش قالب‌گیری مدال، طرح مد نظر پس از مدل‌سازی به روش ریخته گری با فلز سرب و در برخی موارد برای ساخت مدال‌های کوچک با فلز برنج تولید می‌شوند. پس از ساخت فیزیکی مدال، نوبت به آبکاری و روکش کردن مدال می‌شود. در این مرحله مدال‌ها به کمک یکی از فلزهای طلا، نیکل، مس یا برنج آبکاری شده و زیبا سازی می‌شوند. شیلد، مدالیوم و مدال ورزشی هر سه به این روش ساخته می‌شوند. در پایان کار به قسمت فلزی این مدال ها بند مناسبی را متصل می‌کنند.

در روش برش دستی مدال‌ها، تولیدکنندگان پس از فرایندهای پرداخت، کپی و اسید کاری بر روی ورق‌های برنز، طرح تایید شده را با اره برش می‌دهند و با یکی از فلزهای طلا، نیکل یا مس آنرا آبکاری می‌کنند و در نهایت در روش فورج که برای ساخت محصول با تیراژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد تولیدکنندگان طرح مورد نظر پس از اجرا، آن را روی قالب فولادی و بر روی فلز نیمه مذاب از جنس مس پرس می‌کنند و مانند دو روش قبل فرآیند آبکاری بر روی آن را انجام می‌دهند. از دیگر نکاتی که در ساخت انواع مدال‌ها اعمال می‌شود این است که مدال‌ها را معمولا با قطر 8 سانتی متر می‌سازند و برای ضخامت‌های کوچک‌تر و یا بزرگ‌تراز 8 سانتی متر، مشتری تصمیم گیرنده است.

عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت مدال

برای تعیین قیمت شیلد، مدال و مدالیوم نیاز به اطلاعاتی مانند جنس (متریال)، وزن، ابعاد و اندازه، تعداد سفارش، رنگ مورد استفاده، آبکاری اعمال شده و فوری بودن یا نبودن سفارش نیاز است. هر قدر وزن مدال بزرگ‌تر و جنس آلیاژهای استفاده در تولید آن گران‌تر باشد به همان نسبت قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود؛ همچنین جنس و نوع آویز و بندی که روی مدال متصل است و همچنین میزان قطر مدال‌ها نیز بر روی قیمت مدال تاثیر مستقیم گذاشته و بر حسب سلیقه مشتری می‌تواند متغیر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت انواع مدال، شیلد، تندیس، بج سینه و کمربند قهرمانی می‌توانید به سایت پرشین مدال مراجعه کرده و در صورت لزوم با کارشناسان این شرکت از طریق راه‌های ارتباطی تماس برقرار نمایند.

https://persianmedal.com/

کمربند قهرمانی

یکی دیگر از نشان‌های ورزشی تولید شده توسط شرکت پرشین مدال کمربند قهرمانی است که در کنار انواع مدال‌ها، شیلدها، تندیس‌ها و انواع بج سینه به مشتریان عرضه می‌شود. کمربند قهرمانی یک کمربند بزرگ با طراحی فوق العاده است که عمدتاً در ورزش‌های رزمی مانند بوکس، هنرهای رزمی مختلط و کشتی حرفه‌ای برای نشان دادن ترفیع قهرمانان استفاده می‌شود. این کمربندها بسیار شبیه به یک جام و مدال ورزشی هستند.

اولین کمربند به عنوان جایزه برای دستاوردهای درون حلقه در سال 1810 توسط پادشاه جورج سوم به بوکسور آن زمان به نام تام کریب پس از اینکه مولینو، برده سابق آمریکایی را شکست داد، اهدا شد. برخی از کمربندهای قهرمانی رشته‌های مختلف ورزشی به شرح زیر است:

  • کمربند قهرمانی بوکس

در بوکس، سازمان‌های فردی مانند شورای جهانی بوکس، انجمن جهانی بوکس، فدراسیون بین المللی بوکس و سازمان جهانی بوکس هر کدام کمربند قهرمانی منحصر به فرد خود را دارند که آن را به قهرمانان هر وزن اهدا می‌کنند. بوکسورها برای به دست آوردن کمربند هر چهار سازمان جهت متحد ساختن آنها تلاش می‌کنند و تمام سعی خود را می‌کنند تا این کمربندها را تصاحب نمایند. قهرمانان حتی با از دست دادن عنوان خود، با کمربند جدیدی که با تاج گذاری قهرمان جدید ساخته می‌شود، مالکیت دائمی این کمربندها را حفظ می‌کنند. البته علاوه بر دریافت کمربند قهرمانی در بسیاری از مسابقات از شیلد، مدال و تندیس نیز جهت تقدیر و تشکر از این قهرمانان استفاده می‌شود.

  • کمربند قهرمانی کشتی حرفه‌ای

کشتی حرفه‌ای نوعی سرگرمی است که ورزش‌های دو و میدانی و نمایشی را در تقلید از ورزش‌های رزمی ترکیب می‌کند. بسیاری از خطوط داستانی حول محور مسابقات قهرمانی تبلیغاتی هستند که با کمربندهای قهرمانی مشابه کمربندهای بوکس نشان داده می شوند. عنوان برتر در یک ترفیع بزرگ معمولاً به عنوان "قهرمانی سنگین وزن جهان" تعیین می‌شود. سایر مسابقات قهرمانی کمتر ممکن است نام‌های منطقه‌ای داشته باشند و به یک کلاس وزنی خاص محدود شوند.

به طور معمول برخلاف بوکس و هنرهای رزمی مختلط (MMA) که در آن کمربندهای عنوانی همگی طرح یکسانی دارند، کمربندهای قهرمانی کشتی حرفه‌ای طراحی منحصر به فردی برای هر عنوان به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال، طرح کمربند طلای بزرگ بسیار قابل تشخیص است و از دهه 1980 توسط تبلیغات مختلف کشتی مورد استفاده قرار گرفته است. مسابقات قهرمانی تگ تیم نیز دارای طراحی یکسانی بین یکدیگر هستند و تنها تفاوت آن در رنگ بندی است.

کمربند قهرمانی کشتی حرفه‌ای در ابتدا در سال 1985 توسط نقره‌ساز چارلز کرومرین و به سفارش جیم کراکت پروموشن برای قهرمان سنگین وزن جهان NWA Ric Flair طراحی شد، دارای سه صفحه طلایی بزرگ با یک پلاک نام متمایز است که نام قهرمان روی آن حک شده است. طرح اصلی کمربند قهرمانی به دلیل نام تجاری نبودن آن شناخته می‌گردد، زیرا فقط «قهرمان کشتی سنگین وزن جهان» بر روی آن حکاکی می‌شد و هیچ حروف اول یا علامت تجاری تبلیغ مالکیت در خود نداشت.

  • کمربند قهرمانی هنرهای رزمی

قهرمانان هنرهای رزمی علاوه بر دریافت جوایزی نظیر مدال، شیلد، تندیس کمربند قهرمانی نیز دریافت می‌کنند کمربند قهرمانی هنرهای رزمی مختلط به طور کلی از مدل کمربند قهرمانی بوکس پیروی می‌کند که دریافت آن تقریبا نوعی ترفیع نیز محسوب می‌شود. باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزش‌های رزمی به قهرمان خود در هر وزن یک کمربند قهرمانی اعطا می‌کنند. همانطور که در بوکس، طراحی کمربندهای هر ارتقاء بدون در نظر گرفتن رده وزنی یکسان است و قهرمان پس از، از دست دادن عنوان، کمربند خود را حفظ می‌کند. در این ورزش نیز روال کار بر همین منوال بوده و قهرمان پس از اینکه عنوان قهرمانی را از دست داد کمربند قهرمانی خود را همچنان حفظ می‌کند.

  • کمربند قهرمانی سایر ورزش‌ها

از نظر تاریخی، کمربندهای قهرمانی به برنده مسابقات گلف حرفه‌ای نیز تعلق می‌گرفته است. مسابقات رودئو همچنین کمربندهای ویژه‌ای را در کنار جوایز دیگر اهدا می‌کنند.

بج سینه

بج سینه (badge) در واقع نوعی ابزار و المان بصری برای معرفی یک سازمان، نهاد، گروه، شرکت و… است. که معمولا روی آن طرحی از لوگو یا ارم آن مجموعه طراحی می‌گردد. بج سینه یک ابزار جانبی با چندین فایده است که برای بسیاری از سازمان‌ها و ادارات کاربردی اساسی دارد. به وجود آمدن احساس تعهد در کارمندان یک شرکت و یا ورزشکاران یک باشگاه، ایجاد هویت و رسمیت بخشیدن به آنها، افزایش پرستیژ شرکت، سازمان و یا باشگاه از جمله مزایای استفاده از بج سینه است که همانند مدال، کمربند قهرمانی و دیگر نشان‌ها توسط شرکت پرشین مدال به شکل سفارشی تولید و عرضه می‌شود.

تندیس

علاوه بر انواع مدال، شیلد، بج سینه و کمربند قهرمانی یکی دیگر از تولیدات پرشین مدال تندیس می‌باشد. تندیس به پیکره‌هایی گفته می‌شود که برای یادبود موضوعی خاص و یا جهت نمایش دادن پیکره یک انسان، حیوان و یا یک شیء خاص ساخته می‌شود. امروزه در کشور ما معنای تندیس تغییر پیدا کرده است و از آن به عنوان یک نشان شایستگی یاد می‌شود که در کنار لوح تقدیر و حتی در کنار مدال به قهرمانان ورزشی یا نخبه‌های برتر هنری، علمی، نظامی و... و در کل افراد شاخص که در یک حرفه یا هنر موفقیت کسب کرده‌اند اهداء می‌گردد.

تولیدکنندگان تندیس به سه روش کنده کاری، روش شکل‌دهی و روش جفت کاری مراحل تولید و ساخت تندیس را انجام می‌دهند. در روش کنده کاری تولیدکننده با یک توده از یک ماده‌ی جامد مثل سنگ و یا چوب سرو کار دارد. به این گونه که به تدریج این توده‌ی سنگی و یا چوبی را بر طبق طرح مورد درخواست تراشیده تا توده به شکل طرح دلخواه درآید.

در روش شکل‌دهی تولیدکننده مدال و نشان‌های ورزشی و غیرورزشی، با افزودن و شکل دادن به یک ماده حجم‌پذیر از قبیل گچ، موم، گِل و ... طرح و شکل کلی مورد نظر مشتری را به دست می آورد و اما در روش جفت کاری سازندگان مدال و تندیس اجزای تندیس را به شکل جداگانه تولید می‌کنند و یا حتی در برخی مواقع قطعه‌های پیش ساخته و آماده را با روش‌های مختلف به یکدیگر متصل می‌نمایند تا به شکل نهایی و طرح دلخواه برسند. در این نوع از روش ساخت، تندیس‌ها تنها از یک نوع ماده ساخته نمی‌شود و در ساخت آنها از چندین مواد استفاده می‌شود. همچنین جهت پیوستن این قطعات از روش‌هایی همچون جوش کاری، پرچ کردن، لحیم کاری، چسباندن قطعات به همدیگر، میخ کردن و .... استفاده میگردد.

 تندیس‌ها همانند مدال‌ها دارای انواع گوناگون هستند که شامل تندیس حجمی، تندیس پلکسی، تندیس فلزی و تندیس کریستالی می‌باشد. تندیس‌های حجمی چند بعدی بوده و از روش ریخته گری در ساخت آن استفاده می‌شود. آلیاژهای بکار رفته در این نوع تندیس‌ها برنج و سرب می‌باشد و از لحاظ وزنی از سایر تندیس‌ها سنگین‌تر هستند.

تندیس پلکسی از محبوب‌ترین نوع تندیس‌هاست و دارای ویژگی‌هایی همچون تنوع بالا در ابعاد، ضخامت و رنگ می‌باشد. همچنین این تندیس‌ها دارای قابلیت حکاکی با لیزر نیز هستند و به صورت شفاف و مات توسط تولیدکنندگان نشان‌های ورزشی همچون پرشین مدال ساخته می‌شوند. دارای انعطاف‌پذیری مواد اولیه بوده و جهت ساخت طرح‌های ظریف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تندیس فلزی از جذاب‌ترین نوع تندیس‌ها می‌باشد و غالبا برای آبکاری و ساخت روکش آن از مواد پرجلا و نافذ مانند روکش طلا یا نقره استفاده می‌شود. برای سفارش و خرید انواع مدال، تندیس، بج سینه، شیلد و کمربند قهرمانی می‌توانید به وب سایت شرکت پرشین مدال مراجعه کنید و ضمن بازدید از تمامی محصولات تولید شده این گروه صنعتی، از مشاوره و راهنمایی‌های متخصصین این مرکز نیز جهت خریدی مناسب و با صرفه بهرمند شوید. 

https://persianmedal.com/

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m8plw