دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/22 02:25
کد خبر: 9170

داستان عجیب اوبامیانگ و آرسنال

قرارداد پیرامریک اوبامیانگ با آرسنال با فرا رسیدن تابستان 2021 به پایان می‌رسد و اینطور به نظر می‌رسد که باشگاه آرسنال تصمیم بزرگی برای آینده او در نظر دارد. بسته به اتفاقاتی که در مورد قراردادهای بازیکن و پنجره نقل‌وانتقالات به دنبال ویروس کرونا رخ می‌دهد، قرارداد اوبامیانگ در ورزشگاه امارات در تابستان سال بعد به پایان می‌رسد. آیا توپچی‌ها می‌توانند بازیکن 30 ساله را متقاعد کنند که معامله جدیدی را امضا کند؟ یا این‌که آن‌ها او را طی چند ماه آتی می‌فروشند تا از خطر از دست رفتن یک ستاره به صورت رایگان جلوگیری کنند؟ چارلی نیکولاس و آلن اسمیت، 2 بازیکن سابق آرسنال به عنوان کارشناس اسکای‌اسپورت سرنوشت این ستاره گابنی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: قرارداد پیرامریک اوبامیانگ با آرسنال با فرا رسیدن تابستان 2021 به پایان می‌رسد و اینطور به نظر می‌رسد که باشگاه آرسنال تصمیم بزرگی برای آینده او در نظر دارد. بسته به اتفاقاتی که در مورد قراردادهای بازیکن و پنجره نقل‌وانتقالات به دنبال ویروس کرونا رخ می‌دهد، قرارداد اوبامیانگ در ورزشگاه امارات در تابستان سال بعد به پایان می‌رسد. آیا توپچی‌ها می‌توانند بازیکن 30 ساله را متقاعد کنند که معامله جدیدی را امضا کند؟ یا این‌که آن‌ها او را طی چند ماه آتی می‌فروشند تا از خطر از دست رفتن یک ستاره به صورت رایگان جلوگیری کنند؟ چارلی نیکولاس و آلن اسمیت، 2 بازیکن سابق آرسنال به عنوان کارشناس اسکای‌اسپورت سرنوشت این ستاره گابنی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده‌اند.

اوبامیانگ چقدر برای آرسنال مهم است؟

اسمیت: او به نظرم تنها به دلیل گلزنی‌هایش برای آرسنال اهمیت داشته است. او از توانایی فوق‌العاده گلزنی برخوردار است و از این نظر یکی از بهترین‌های لیگ برتر انگلیس است. به نظرم او در حال حاضر یکی از بهترین تمام‌کننده‌های حال حاضر فوتبال است. او با مهارت گلزنی می‌کند و می‌تواند چندین نوع تمام کردن را به شما نشان بدهد. در حال حاضر بازیکنان اندکی با این استعداد وجود دارند و اگر شما آن‌ها را هم پیدا کنید باید با هزینه هنگفتی به خدمت بگیرید. این همان وضعیت برای اوبامیانگ است که شرایط را برای آرسنال دشوار می‌کند. در دنیای ایده‌آل به صورت مشخص شما نمی‌خواهید که چنین بازیکنی را از دست بدهید.

نیکولاس: این مرد یک ماشین گلزنی است، سابقه او چنین چیزی را به شما نشان می‌دهد. شواهد می‎‌گوید آخرین کاری که شما باید انجام بدهید، از دست دادن اوبامیانگ است. او یک بازیکن جادویی است. تنها راهی که برای فروش او قابل قبول است، تامین سرمایه مناسب برای خرید جانشین موفق خواهد بود. در حال حاضر آرسنال نزدیک به 5 سال شاید هم بیشتر تلاش کرده اما هرگز چنین بازیکنی به خدمت نگرفته است. آن‌ها از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفته‌اند و بخش بزرگی از درآمدزایی خود را از دست داده‌اند. بعید به نظر می‌رسد آرسنال بخواهد چنین بازیکنی را از دست بدهد چون واقعیت این است که او کاملا یک مهره حیاتی برای این تیم است.

پول یا اوزیل؟

اسمیت: این بسیار خوب است که شما بخواهید بالانس تیم را حفظ کنید اما اولین سوالی که مطرح می‌شود این خواهد بود که آیا اوبامیانگ دوست دارد با آرسنال ادامه بدهد یا خیر. اگر او مایل باشد تا در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند، پس طبیعی است که به ترک آرسنال هم فکر کند. شاید از قبل مدیربرنامه او هم چنین چیزی را مطرح کرده باشد اما آیا واقعا اوبامیانگ می‌خواهد که آرسنال را ترک کند؟ این بستگی به این دارد که چه باشگاهی می‌خواهد او را بخرد. او ممکن است بتواند به باشگاهی در لیگ قهرمانان اروپا بپیوندد اما بسته به باشگاه ممکن است در مقایسه با باشگاهی مثل آرسنال به عنوان یک بازیکن کلیدی در نظر گرفته نشود. در مورد پول، وضعیت مسوت اوزیل جنجال زیادی ایجاد کرده است. او مدت زیادی است که در آرسنال حضور داشته و همینطور زمان طولانی گذشته که یک بازی اثرگذار از او در آمار ثبت نشده است. به همین علت دریافت پول زیاد از سوی بازیکنی مثل اوزیل برای هواداران قابل قبول نیست اما اگر به گلزنی‌های اوبامیانگ نگاهی بیندازید هواداران به شما حق می‌دهند که او برای تمدید قرارداد بیشترین دستمزد را از باشگاه دریافت کند.

نیکولاس: با توجه به این‌که عقیده دارم آرسنال برای سرمایه‌گذاری باید به اندوختن سرمایه مشغول باشد اما تمایل دارم که به اوبامیانگ آنچه که می‌خواهد را پیشنهاد بدهند. آیا ممکن است اوزیل تیم را ترک کند و بودجه مناسبی برای تمدید قرارداد اوبامیانگ و سایر بازیکنان به ارمغان بیاید؟ اگر آن‌ها بتوانند دستمزد اوزیل را کاهش بدهند با وجود این‌که او سود زیادی برای باشگاه ندارد، ضرر نخواهند کرد. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد اما بیش از هر چیز من می‌خواهم آرسنال در صورت امکان بتواند قرارداد اوبامیانگ را برای 3 یا 4 سال آینده تمدید کند. آن‌ها باید دقیقا آنچه را که می‌خواهد به اوبامیانگ بدهند. بازیکنان دیگر مانند او در آن سطح وجود ندارند.

سن اوبامیانگ چقدر مورد توجه است؟

اسمیت: به طور مشخص سن او قابل توجه است زیرا اگر در حال حاضر بخواهند یک قرارداد 3 ساله دیگر با او امضا کنند،‌ آن زمان او ارزش زیادی برای فروش نخواهد داشت. اگر او تصمیم به ترک باشگاه داشته باشد، باشگاه باید هزینه بیشتری نسبت به دستمزد فعلی او خرج کند تا یک جانشین مطمئن جذب کند. این یک وضعیت واقعا فریبنده است اما باشگاه نمی‌خواهد در شرایط دیگری که یک بازیکن قرارداد خود را تمام کرده و نمی‌تواند با جدایی او به عنوان بازیکن آزاد، گرفتار شود. شما باید این واقعیت را در نظر بگیرید که نمی‌توانید بازیکنی را که در حال عقد قرارداد خود است، متوقف کنید. او می‌تواند این مسئله را مطرح کند که در پایان قراردادش می‌خواهد به عنوان بازیکن آزاد جدا شود. گاهی اوقات کاری وجود ندارد که باشگاه بتواند در مورد آن انجام دهد زیرا قدرت با بازیکن است اما به نظر می‌رسد در حال حاضر عزم و اراده‌ای در این باشگاه وجود دارد. به نظر می‌رسد این باشگاه از ساختاری منظم‌تر برای جلوگیری از وقوع این نوع اتفاقات برخوردار است. امیدوارم که آینده باشگاه با چنین اتفاقاتی درگیر نشود.

اگر آرسنال او را بفروشد...

نیکولاس: این بستگی به این دارد که شما می‌خواهید چطور تیم را منظم کنید. انکیتا برای جانشینی شاید گزینه خوبی نباشد اما او فضا را خوب پر می‌کند و پاس‌های دقیقی ارسال خواهد کرد. او بیشتر یک شماره 9 است که به آموزش بیشتر نیاز دارد و پشت سر الکساندر لاکازت است. مارتینلی پتانسیل تبدیل شدن به یک بازیکن استثنایی را دارد. عملکرد او شبیه به اوبامیانگ است و با توپ به خوبی حرکت می‌کند. او پتانسیل خوبی دارد اما در سطح اوبامیانگ نیست. البته که امیدوارم به چنین جایگاهی برسد اما در حال حاضر زیاد به او اعتماد نمی‌شود. همینطور در ترکیب تیم، الکساندر لاکازت و نیکولاس پپه هم حضور دارند اما این بازیکنان هم در شرایط فعلی گزینه ایده‌آلی برای جانشینی اوبا نیستند و همین وضعیت را خطرناک می‌کند.

نتیجه‌گیری

اسمیت: زمانی که قرارداد بازیکنان با فرا رسیدن تابستان به پایان رسید مسلما باشگاه تلاش خواهد کرد تا برای حفظ یکپارچگی تیم برای تمدید قراردادها اقدام کند. آن‌ها بازیکنان متعددی را هم همینطور زیر نظر خواهند داشت. او هنوز یک بازیکن خوب است و پیش‌بینی می‌کنم که حداقل 2 یا 3 سال دیگر در همین سطح باقی می‌ماند. توافق جدید با باشگاه یک شرایط ایده‌آل خواهد بود. وادار کردن این بازیکن مبنی بر دروغ بودن آینده وی در آرسنال بهترین نتیجه خواهد بود.

نیکولاس: ترجیح من این است که اوبامیانگ در آرسنال بماند. مشکل این است که هر چقدر به راه‌های ادامه همکاری با او فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که آرسنال نمی‌خواهد او را حفظ کند. اگر برای حفظ او قرارداد سایر بازیکنان مانند اوزیل بخواهد کسر شود، من با آن مشکلی نخواهم داشت. اما اگر اوزیل بماند، احساس می‌کنم که او را می‌فروشند زیرا آن‌ها نمی‌توانند یک حماسه دیگر مثل خروج آرون رمزی را تحمل کنند.

 

منبع: آخرین خبر

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y9ej3