چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/01/26 08:36
کد خبر: 8536

تفاوت مسی و مارادونا از نگاه باتیستا

​سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال آرژانتین به تفاوت اصلی مارادونا با مسی اشاره کرد.

به نقل از اسپورت ۲۴، لیونل مسی و مارادونا دو اسطوره فوتبال جهان و آرژانتین به شمار می‌آیند که بسیاری آن‌ها را بهترین‌های تاریخ فوتبال جهان می‌دانند.

مارادونا در آرژانتین از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و قطعا محبوب‌تر از مسی است و این به خاطر موفقیت‌های زیادی است که با آلبی سلسته به دست آورده است اما مسی چون نتوانسته موفقیت‌های خود را با بارسلونا در تیم ملی هم تکرار کند در بین مردم کشورش مانند ال دیگو محبوب نیست.

باتیستا، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال آرژانتین که با مارادونا به عنوان بازیکن و با مسی به عنوان مربی فعالیت داشته است از تفاوت این دو اسطوره سخن به میان آورد.

او در گفت‌وگویی که با رادیو Club Octubre ۹۴۷ داشت، گفت: مارادونا فراتر از یک جنگجو و فرمانده در میدان بود و به همین خاطر نقش یک رهبر را به خوبی ایفا می‌کرد و بازوبند کاپیتانی را بر بازو می‌بست. نمی‌گویم که مسی چنین بازیکنی نیست اما اشتباه است که از یک بازیکن ۲۰ ساله صرف به خاطر این که بازیکن خوبی است انتظار رهبری را در میدان داشته باشیم.

سرمربی پیشین آلبی سلسته ادامه داد: نباید به یک بازیکن تنها به خاطر این که خوب بازی می‌کند بازوبند کاپیتانی را داد. برای این که یک بازیکن کاپیتان و رهبر باشد باید همه بازیکنان به او اعتماد داشته باشند.

باتیستا درباره اسکالونی سرمربی کنونی آلبی سلسته هم گفت: به نظرم او نتایج خوبی به دست آورده است و باید به کارش ادامه دهد.

باتیستا با آلبی سلسته قهرمانی در المپیک پکن را به دست آورد و در سال ۲۰۱۰ جایگزین مارادونا شد و هدایت تیم ملی فوتبال آرژانتین را برعهده گرفت اما یک سال بعد از کار برکنار شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ldbk3