جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/01/07 08:01
کد خبر: 8143

هفت تصمیم استراتژیک زیدان برای رئال

رئال مادرید در مواجهه با بحران اقتصادی ناشی از بحران کرونا با هفت تصمیم استراتژیک درباره بازیکنان خود روبرو است که می‌تواند آینده باشگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

رصد ورزشی نوشت: با تعطیلی لیگهای فوتبال در گوشه و کنار دنیا باشگاه‌های مختلف نگران مواجه شدن با بحران مالی در نتیجه از دست دادن بخش عمده‌ای از درآمدهای خود هستند. روزنامه اسپانیایی مارکا در گزارش امروز خود به شرایط رئال مادرید در بحران جاری پرداخته و می‌گوید رئال با هفت تصمیم استراتژیک روبرو است. تصمیم‌هایی که می‌تواند در ترکیب بازیکنان این تیم تغییراتی بزرگ بوجود آورده و آینده رئال را تحت تاثیر قرار دهد.

 

مارکا در گزارش خود به این هفت تصمیم استراتژیک پرداخته و می‌گوید سه چهره اول مدیریت باشگاه، فلورنتینو پرز، خوزه آنخل سانچس و زین‌الدین زیدان در نهایت بر روی این تصمیم‌های هفت‌گانه اثرگذاری کرده و نتیجه آنها را مشخص خواهند کرد.

 

مودریچ: آینده نامعلوم

رئال مادرید در حال حاضر نمی‌تواند به در اختیار داشتن مودریچ در فصل آینده مطمئن باشد. از قرارداد مودریچ با این باشگاه یک سال دیگر باقی مانده ولی از همین حالا پیشنهادهایی از طرف لیگ MLS برای او به دفتر باشگاه رسیده است و اینتر میامی، تیم دیوید بکام خواهان به خدمت گرفتن این ستاره کروات است.

مودریچ هم شخصا نسبت به آینده‌اش مطمئن نیست چرا که می‌بیند کم کم از اهمیتش در تیم کاسته شده و از این بابت ناراضی است. پیشنهاد تیم دیوید بکام هم بدون شک او را وسوسه خواهد کرد چرا که این گران‌ترین پیشنهاد زندگی فوتبالی او خواهد بود. لوکا در حال حاضر شیفته رئال و شیفته زندگی در شهر مادرید است ولی از طرف دیگر می‌داند که پایان همکاری‌اش با سفیدپوشان کم کم از راه می‌رسد. تعطیلی احتمالی لالیگا هم عامل دیگری است که به تردیدهای او دامن خواهد زد.

مارکا معتقد است رئال به تصمیم نهایی مودریچ احترام خواهد گذاشت.

 

اودریوزولا – اشرف حکیمی : موضع باشگاه مشخص است اما ...

در مادرید شکی وجود ندارد که بعد از دو فصل درخشش اشرف حکیمی در دورتموند زمان برگرداندن او فرا رسیده است. ولی ماجرا به این سادگی نیست. چرا که اشرف تنها در حالی مایل به بازگشت به مادرید است که به او تضمین داده شود به یک نیمکت‌نشین تبدیل نخواهد شد. این ستاره مراکشی که علاوه بر رئال با پیشنهادهای وسوسه‌انگیز دیگری مواجه است نمی‌خواهد در بازگشت به مادرید در تیم زیدان همچنان یک نیمکت‌نشین صرف باشد.

مادرید برای خالی کردن جای خالی برای اشرف به دنبال واگذاری اودریوزولا است و به خصوص اگر فصل آینده هم زیدان سرمربی این تیم باشد، این اتفاق به احتمال زیاد خواهد افتاد. اما پیدا کردن تیمی که حاضر باشد برای اودریوزولا دست کم 40 میلیون یورو پرداخت کند کار ساده‌ای نخواهد بود. بهترین راه‌حل می‌تواند واگذاری قرضی او باشد.

 

یوویچ: جستجو به دنبال مهاجم

یوویچ صرب در این مدت نشان داده مهاجم نوکی که رئال انتظارش را داشته نیست. یوویچ که در این فصل تنها دو گل برای رئال به ثمر رسانده و به خصوص در نیمه دوم فصل با افتی شدید مواجه شده رئال را به این نتیجه رسانده که حتما به یک مهاجم نیاز دارد. در ماه‌های اخیر اولویت اول مدیران رئال جستجو به دنبال یک مهاجم نوک بوده و اولویت اول آنها تا این لحظه یک نفر بوده: ارلینگ هالند. فارغ از اینکه رئال در نهایت موفق شود هالند یا اولویت‌های بعدی‌اش لائوتارو یا هری کین را به مادرید بیاورد یک چیز روشن است: با توجه به اینکه هیچکس نمی‌تواند در مادرید به بنزما دست بزند، یوویچ بدون شک باید رئال را ترک کند.

یوویچ در انگلیس مشتری دارد و این کشور احتمالا تنها جایی است که باشگاه‌هایش می‌توانند قیمت مد نظر رئال برای این مهاجم صرب یعنی 60 میلیون یورو را بپردازد. البته گزینه دیگر رئال این است که او را به عنوان بازیکن قرضی واگذار کند و اجازه دهد تا مدتی در باشگاهی دیگر توپ زده و به مهاجمی پخته‌تر تبدیل شود.

 

آرئولا – لونین: دردسری دیگر در درون دروازه

ماجرای آرئولا و لونین در دروازه رئال شباهتی به درگیری سال گذشته کورتوا و کیلور ناواس ندارد. امسال دعوای اصلی آرئولا و لونین این است که کدامیک از آنها باید ذخیره کورتوا باشد و در اینکه گلر بلژیکی محافظ اصلی دروازه رئال خواهد بود شکی وجود ندارد. حالا تصمیم به عهده مدیریت رئال است که مشخص کند قصد دارد آرئولا را به عنوان جانشین اول کورتوا در نظر بگیرد یا لونین را.

تا چندی پیش به نظر می‌رسید که کفه ترازو به نفع لونین سنگین خواهد بود ولی وضعیت حالا تغییر کرده است. آرئولا که به صورت قرضی از پاری سن ژرمن به رئال پیوسته توانسته جایگاه خوبی در رختکن برنابئو بدست بیاورد و از آن طرف، پاریسی‌ها هم علاقه چندانی به بازگشت او ندارند. پاری سن ژرمن قصد دارد برای فصل آینده کیلور ناواس و دوناروما را به عنوان دروازه‌بان‌های اصلی در اختیار بگیرد. باید دید در نهایت رئال مادرید، لونین اوکراینی را به عنوان جانشین کورتوا حفظ خواهد کرد یا سنگربان فرانسوی‌اش آرئولا را برای این پست ترجیح خواهد داد.

 

فان دی‌بیک: توافق با آژاکس عملی خواهد شد؟

رئال مادرید با آژاکس به توافق رسیده که از فصل آینده فان دی‌بیک را به خدمت بگیرد. ولی علاقه زین‌الدین زیدان به پل پوگبا باعث شده برخی در این باره تردید داشته باشند که آیا رئال تا پیش از پایان تابستان آتی دی‌بیک را به خدمت خواهد گرفت یا زیدان موفق می‌شود مدیریت باشگاه را به این نتیجه برساند که پل پوگبا انتخاب بهتری برای تیمش خواهد بود.

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4v8zj2