پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/02 21:46
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 20005

تعداد حضور تیم‌های آسیایی در جام جهانی

 

هر کس کمی به فوتبال علاقه داشته باشد، دوست دارد در جام جهانی شرکت کند و در آن فضای مهیج و تکرارنشدنی حضور داشته باشد. به همین خاطر است که خبر حضور ایران در جام جهانی قطر یکی از خبرهای خوشحال‌کننده سال 1400 بود که باعث شد خیلی‌ها برای امسال برنامه سفرشان به قطر را بچینند و به دنبال خرید تور و بستن چمدان‌ها باشند. در این‌مقاله در خصوص هزینه تور جام جهانی قطر صحبت می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

قوانین پیچیده‌ای برای حضور در جام جهانی وجود دارد که شاید باعث سردرگمی شما شده باشد. به‌خصوص اینکه هر آژانس گردشگری برای خودش قوانین متفاوتی عنوان می‌کند و همین موضوع می‌تواند به سردرگمی شما دامن بزند؛ اما نگران نباشید. این‌سفر هم مانند سفرهای دیگر است و بعد از آماده‌کردن ویزا و مدارک معمول، کافی است به قوانینی که فدراسیون فوتبال برای ایجاد نظم وضع کرده است، توجه کنید.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام تور جام جهانی قطر

واچر هتل، کایا هتل و بلیت مسابقه سه مدرک اصلی است که برای ورود به قطر برای تماشای جام جهانی به آن‌ها نیاز دارید. طبق قوانین تنها مسافرانی که بلیط مسابقات را دارند، می‌توانند هایا کارت بگیرند. با استفاده از این‌کارت مجازی بدون ویزا می‌توانید وارد قطر شوید. همچنین در روزهای مسابقات اگر هایا کارت داشته باشید، می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌صورت رایگان استفاده کنید.

چطور باید هایا کارت دریافت کرد؟

برای این‌که هایا کارت دریافت کنید، کافی است ابتدا بلیت بازی را خریداری کرده و برای رزرو هتل یا تور جام جهانی اقدام کنید. سپس با ورود به سایت هایا، اطلاعات هویتی‌تان را وارد کرده و محل اقامت‌تان را تایید کنید. هایا کارت از طریق اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تعداد حضور تیم‌های آسیایی در جام جهانی

هزینه تور جام جهانی قطر چقدر است؟

قیمت تورهای جام جهانی قطر بسته به امکانات و محل سکونتی که انتخاب کرده‌اید و همچنین آپشن‌های اضافه‌ای مانند دیدن از قسمت‌های دیدنی شهر و غیره می‌تواند متفاوت باشد. قیمت این‌تورها بین 800 دلار تا 20 هزار دلار است که معادل 21 میلیون تومان الی 500 میلیون تومان است. این‌قیمت‌ها برای هفت روز اقامت در قطر در نظر گرفته شده است و اگر از زمان اقامت بیشتر متفاوت باشد، این‌قیمت‌ها هم به نسبت متفاوت خواهند بود.

تعداد حضور تیم‌های آسیایی در جام جهانی

در زیر تعداد حضور تیم‌های آسیایی در جام جهانی آورده شده است. اگر درباره هزینه تور جام جهانی قطر تحقیق می‌کنید بد نیست نگاهی هم به این‌اطلاعات داشته باشید.

  • کره جنوبی، 11 مرتبه
  • ژاپن، 7 بار
  • ایران، 6 بار
  • استرالیا، 5 بار
  • عربستان سعودی، 6 بار
  • کره شمالی، 2 بار
  • و کشور‌های اندونزی، کویت، عراق و امارات متحده عربی نیز یک‌مرتبه

عملکرد تیم‌های آسیایی در جام جهانی

در قسمت قبل درباره حضور تیم‌های آسیایی در جام جهانی گفتیم. قطر نیز در سال 2022 برای اولین‌بار به‌عنوان میزبان بازی‌های جام جهانی در این‌رقابت‌ها حضور دارد. اگر نگاهی به نتایج کسب‌شده تیم‌های آسیایی داشته باشیم متوجه می‌شویم که بسیاری از آن‌ها فقط در دور اول رقابت‌ها حضور داشته‌اند و از تیم خود صعود نکرده‌اند.

اما در این‌میان، ژاپن، استرالیا و عربستان سعودی شانس حضور در دور دوم را به‌عنوان بهترین نتیجه خود ثبت کرده‌اند. کره شمالی هم توانسته به یک‌چهارم نهایی بازی‌ها برسد. اما بهترین نتیجه را تیم کره جنوبی داشته است. کره توانسته در تاریخچه امتیازات خود بهترین نتیجه آسیا یعنی مقام چهارم را ثبت کند.

میزبانی جام جهانی در آسیا

کشور‌های آسیایی در دوره‌های مختلف میزبان جام جهانی بوده‌اند. بازی‌های 2022 را قطر میزبانی می‌کند که احتمالا درباره آن می‌دانید. کره جنوبی در سال 2002 و  ژاپن نیز در سال 2002 میزبانی مشترک بازی‌های جام جهانی را داشته‌اند.

سال 2022 با برگزاری بازی‌ها در قطر فرصت خوبی برای ایران‌های به دلیل نزدیکی قطر به ایران فراهم شده است. شما به‌سادگی و با هزینه‌ای معقول می‌توانید به قطر سفر کنید. البته باید برای این‌موضوع برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

خرید تور جام جهانی فوتبال قطر 2022

در روزهای باقی‌مانده تا جام جهانی قطر 2022 افرا زیادی از ایران، دوست دارند که اقدام به خرید تور جام جهانی قطر کنند تا این‌فرصت استثنایی را برای حضور در رقابت‌های جام جهانی از دست ندهند. کشور قطر یک کشور کوچک در حاشیه خلیج‌فارس است که از نظر جغرافیایی فاصله کمی تا ایران دارد به طوری که از کیش تا قطر با هواپیما تنها نیم ساعت راه است. از طرفی قطر از نظر سیاسی روابط خوبی با ایران دارد و یکی از بهترین کشورها برای تماشاگران ایرانی است که می‌توانست میزبان جام جهانی باشد.

یکی از دلایلی که خرید تور جام جهانی قطر را برای ایران‌ها آسان‌تر می‌کند این‌است که باتوجه‌به مسافت نزدیک قطر تا ایران، قطر در پی این‌است که بخشی از تماشاگران را در هتل‌های کیش و قشم اسکان دهد تا از راه‌های دریایی خودشان را برای تماشای مسابقات به استادیوم‌های قطر رسانند. به‌این‌ترتیب خود ایرانی‌ها هم می‌توانند به‌جای اقامت در قطر، در هتل‌ها و مسافرخانه‌های کیش و قشم اسکان بگیرند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2ay8kg