چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/25 03:25
مهدی طارمی
کد خبر: 16734

بررسی گل مردود طارمی به اتلتیکومادرید | ناعدالتی در حق ستاره ایران؟

کارشناس داوری پرتغالی در خصوص علت مردود شدن گل طارمی به اتلتیکومادرید صحبت کرد.

به گزارش رصد ورزشی: شب گذشته در دیدار حساس هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا از گره مرگ، پورتو در ورزشگاه خانگی اتلتیکومادرید به مصاف این تیم رفت، در شرایطی که می‌توانست با گل مهدی طارمی پیروز شود ناگهان با دخالت var گل ستاره ایرانی مردود شد.

در دقیقه 80 روی پاس اشتباه رنان لودی، بازیکن اتلتیکومادرید به عقب، مهدی طارمی توپ را بدست آورد و به سمت دروازه زد ولی اوبلاک آن را گرفت و توپ در حال ریباند به «دست» مهدی برخورد کرد و وارد دروازه شد. ابتدا داور در لحظات ابتدایی گل را پذیرفت ولی پس از مشورت با ویدیوچک آن را مردود اعلام کرد.

«هاتگان» پس از مشورت با VAR اعلام کرد که توپ از برخورد به اوبلاک به دست طارمی برخورد کرده و این بازیکن کشورمان هر چند غیر عمد ولی با دست توپ را به سمت دروازه فرستاده است. به همین علت گل مردود اعلام شد و بازی نیز با تساوی به پایان رسید.

طبق گزارش سایت پرتغالی داور در این صحنه درست کار کرده و طارمی بدشانس بوده است. این رسانه با کارشناس اصلی خود یعنی «پائولو پریرا» در خصوص این گل صحبت کرد و کارشناس برنامه اعلام کرد که تصمیم داور درست و طارمی بدشانس بوده است.

سایت دیگری از کشور اسپانیا نوشت: علیرغم غیر عمدی بودن ، قوانین مربوط به دست ها روشن است که وقتی بازیکن مستقیماً با دست یا بازوی خود ، حتی به طور تصادفی ، یک گل در دروازه حریف به ثمر برساند ، آن گل مردود خواهد بود.

هشتاد دقیقه از تلاش اتلتیکو مادرید برای باز کردن دروازه میهمان خود پورتو می گذشت و این تیم هنوز نتوانسته بود در حضور تماشاگران پر سر و صدای خودی به هدفش دست پیدا کند؛ تعویض های سیمئونه هم کارساز نبود و یک تساوی و کلی انتقاد، انتظار این مربی آرژانتینی را می کشید. در حالی که سیمئونه در حالی تهییج هواداران برای بیشتر کردن تشویق ها بود، مهدی طارمی با هوشیاری هر چه تمام تر دروازه اتلتیکو را باز کرد تا سکوت محض ورزشگاه واندا متروپولیتانو فرا بگیرد.

مهدی طارمی روی پاس به عقب مدافع تیم پورتو با تیز هوشی تمام مسیر توپ را تعقیب کرده و با یک ضربه آرام و دقیق آن را از خط دروازه اتلتیکو عبور داد؛ مهاجم پورتو پس از زدن ضربه به توپ با برخورد به دروازه بان حریف نقش بر زمین شد اما سریعا برخاسته و شروع به انجام شادی گل کرد؛ این شادی گل اما چند ثانیه دوام نداشت چرا که اویدیو هاتگان، داور رومانیایی بازی تصمیم به بررسی صحنه به کمک VAR گرفت؛ پس از بررسی صحنه در میان استرس شدید اعضای تیم پورتو، گل طارمی به دلیل برخورد توپ به دست این بازیکن پیش از ورود به دروازه مردود اعلام شد.

اعتراض شدید اعضای تیم پورتو در میان بهت مهدی طارمی تاثیری روی تغییر تصمیم داور نداشت. به این ترتیب یکی از مهمترین گل های ملی پوش ایرانی پورتو توسط VAR مردود شد تا بسیاری از کابران توئیتر با سوژه قرار دادن آن از دزدیده شدن گل طارمی صحبت کنند. در ادامه نگاهی داریم به توئیت های جالب در این خصوص البته آنهایی که قابلیت نوشتن و درج تصاویرشان وجود دارد.

این اعترضات در حالی صورت گرفته که طبق قوانین جدید فیفا توپ اگر به دست بخورد در هر شرایطی خطای هند صورت گرفته است و به نظر می رسد که داور رومانیایی با استناد به آن چنین تصمیم بحث برانگیزی را اتخاذ کرده است. البته موضع سرمربی پورتو هم در این خصوص قابل تامل است. او که بلافاصله پس از رد گل طارمی از کوره در رفت و شدیدا عصبانی بود، در نشست خبری پس از بازی اعلام کرد که اگر قرار بر هند طارمی باشد، داور باید قبل از آن خطای اوبلاک روی وی را اعلام و یک پنالتی برای پورتو می گرفت.

این کاربر با انتشار ویدیویی از صحنه معروف اعتراض دروگبا به یکی از جنجالی ترین داوری های تاریخ UCL (چلسی - بارسا که داور بازی اشتباهات فاحشی داشت) نوشت: صحنه های داوری بازی پورتو نیاز به بازبینی و بررسی دارد.

"سرقت تر و تمیز از پورتو!" با عکسی جنجالی که به مافیایی بودن یوفا اشاره دارد؛ واکنشی تند به مردود اعلام شدن گل طارمی است.

این اکانت توئیتری با انتشار تصویری از لحظه برخورد توپ به دست طارمی با دخالت اوبلاک تصمیم داور را مورد نقد قرار داده است.

این هوادار پورتو که دل پری از ناداوری ها علیه تیمش دارد با در کنار هم قرار دادن 3 اشتباه فاحش داوری علیه پورتو در ادوار گذشته، تصمیم داور در مردود اعلام کردن گل طارمی را دزدی دیگری از پورتو دانست.

به عقیده این کاربر، مردود اعلام شدن گل طارمی بدترین تصمیم VARبود.

پورتو در مسابقات یوفا مورد سرقت واقع می شود؛ حتی با VAR!

این کاربر با سرمربی پورتو هم عقیده است که پیش از هند، روی طارمی خطای پنالتی شده است. جمله آخر او در مورد اینکه الان بیشتر از همیشه از اتلتیکو متنفر باشید بسیار قابل تامل است!

یک بار دیگر از پورتو سرقت شد... با سکانسی از فیلم ماتریکس...

این کاربر با انتشار قانون هند، معتقد است که حقی از پورتو ضایع نشده و نمی توان تصمیم داور و VAR را زیر سوال برد. (این یکی از معدود توئیت های مثبت در مورد مردود اعلام شدن پنالتی طارمی است.)

این کاربر که به شدت عصبانی است پا را فراتر گذاشته و اعلام کرده تا این داور را از کار برکنار نکند آرام نخواهد شد!


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j5d5p