پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/18 06:10
لیونل مسی
کد خبر: 16674

لیونل مسی علیه تمامی انتقادات | من ناکام مطلق نیستم!

لیونل مسی هنوز فتح کوپا آمه‌ریکا را باور ندارد و می‌گوید، پاسخ خوبی به کسانی داد که به وی القابی چون بازنده همیشگی می دادند.

 

به گزارش رصد ورزشی: لیونل مسی این روزها در اردوی تیم ملی آرژانتین حضور دارد و اخیرا در بازی مقدماتی جام جهانی برابر وزنوئلا به میدان رفت و کمک کرد آلبی سلسته 1-3 پیروز شود. پس از نیمه تمام ماندن بازی حساس برابر برزیل، مسی خود را برای دیدار مقابل بولیوی در ورزشگاه مونومنتال مهیا می کند.

در آستانه این بازی، لیونل مسی به شبکه "ESPN"، گفت:« با ارزش ترین جام؟ نمی خواهم جام ها و افتخاراتم را رتبه بندی کنم ولی فتح کوپا آمه‌ریکا سخت ترین و مهمترین موفقیتی بود که در فوتبال کسب کرده ام. در بارسلونا خیلی زود اولین قهرمانی ام را به دست آوردم ولی در تیم ملی بارها تا یک قدمی فتح جام رفتیم و ناکام ماندیم. ضربه های سختی بودند و قهرمانی اخیر پس از آن همه رنج و عذاب، واقعا شیرین و لذتبخش بود.»

مسی ادامه داد:« نقش لیونل اسکالونی به عنوان سرمربی کاملا بارز بوده و او شایسته هر تقدیری است. در بدترین مقطع هدایت تیم ملی را قبول کرد و توانست تیمی منسجم را شکل بدهد. او از ابتدا می دانست که چه می خواهد و به خوبی توانست تیمش را مجهز کند.

در سال های 2014 و 2015 نیز چنین تیم خوب و متحدی داشتیم ولی متاسفانه تنها بر اساس پیروزی ها و کسب افتخارات است که تیم ملی را ارزیابی می کنند.

الان ما بهترین تیم نیستیم و سال هایی که ناکام ماندیم نیز بدترین تیم نبودیم. باید به رشد و پیشرفت ادامه دهیم و برای چالش های پیش رو مهیا باشیم. مهم این است که همه در زمین تمام توان‌شان را بگدارند. ما 2014 به فینال جام جهانی رسیدیم و شش سال اخیر نیز سه بار نیز در فینال کوپا آمه ریکا حاضر بوده ایم. به زبان ساده است ولی کار بسیار دشواری محسوب می شود.»

65

تعطیلات تابستانی شیرین:« تعطیلات امسال از روز اول تا آخرش عالی بود. کنار خانواده و دوستان خوش گذشت چرا که توانسته بودیم قهرمان کوپا آمه ریکا شویم. فرزندانم سرود قهرمانی می خواندند و فضا باورنکردنی بود. بر خلاف سال های گذشته که در 15 روز اول، همه چیز تلخ بود و خاطرات بد حاصل از ناکامی در تیم ملی اجازه نمی دادند، خوشحال باشم. به من لقب ناکام همیشگی داده بودند ولی الان حسم قابل توصیف نیست.»

شاید غیر منتظره ترین اتفاق نقل و انتقالاتی طی سال های اخیر در تابستان امسال رخ داد؛ درست هنگامی که هواداران بارسلونا امیدوار به ماندن لیونل مسی در تیم شان شده بودند که به ناگهان این باشگاه اعلام کرد که قادر به تمدید قرارداد با این فوق ستاره آرژانتینی نیست و او در فصل 22-2021 برای بلوگرانا به میدان نخواهد رفت.

بلافاصله بعد از قطعی شدن جدایی مسی از بارسا شایعات زیادی در رابطه با برنده شش باره توپ طلا مطرح شد اما مطابق انتظار پاری سن ژرمن بود که با این بازیکن به توافق رسید و لیونل مسی را با قراردادی دو ساله به خدمت گرفت.

مسی به علت اینکه تازه به پاری‌سن‌ژرمن منتقل شده بود و از آمادگی کامل برخوردار نبود، در مسابقات ابتدایی این تیم در لیگ فرانسه به میدان نرفت. با این حال او در آخرین بازی پاری سن ژرمن پیش از وقفه بازی‌های ملی حدود 25 دقیقه برابر رنس به میدان رفت و بعد از آن نیز به اردوی تیم ملی آرژانتین برای رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ملحق شد.

حالا به نظر می رسد که لیونل مسی کاملاً به مرز آمادگی رسیده و می تواند بعد از پیگیری رقابت‌های باشگاهی در ترکیب پاری‌سن ژرمن به میدان برود. با این حال نشریه اسپورت کاتالونیا از یک بند ویژه در قرارداد مسی با PSG رونمایی کرده است. بندی که به این معناست که حضور در مسابقات ملی در ترکیب آرژانتین برای لیونل مسی اولویت دارد که در نوع خود اقدامی وطن پرستانه و جالب از سوی این بازیکن محسوب می شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27q5en