جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/01 16:41
کد خبر: 14831

آمار خیره‌کننده رونالدوی ۳۵ ساله

مهاجم یوونتوس آمار خیره کننده هر یک ساعت یک گل را در کالچو به ثبت رسانده است.

به نقل از آس، کریستیانو رونالدو با ۳۵ سال سن و بیش از یک دهه بازی در بالاترین سطح همچنان به آمار گلزنی اش می افزاید. پس از آخرین دبلش در دیدار یوونتوس و پارما آمار فوق العاده ای در گلزنی به ثبت رساند. ستاره پرتغالی در هر ۶۸ دقیقه یک گل به ثمر می رساند و هر ۹۰ دقیقه میانگین ۱.۲۳ گل را به خود اختصاص داده است. این درخشش در جدول برترین گلزنان سری آ خودنمایی می کند. مهاجم یوونتوس با به ثمر رساندن ۱۲ گل در ۹ بازی در صدر قرار دارد. 

اثر گذاری رونالدو ثمره‌ی فوتبالیستی است که با وجود یک دوران طولانی توانسته است به خوبی از خود مراقبت کند چون می خواهد تا جایی که ممکن است در بالاترین سطح باقی بماند. بازیکن اهل مادیرا در این فصل تنها سه بازی را از دست داده که مربوط به مشکل جسمانی اش نبوده است. دو بازی نخست را به خاطر ابتلا به ویروس کرونا از دست داد و برابر بنونتو با تصمیم آندره‌آ پیرلو در فهرست قرار نگرفت. غیبت ستاره پرتغالی روی عملکرد بانوی پیر اثر گذاشت و این تیم در هیچ یک از این سه بازی پیروز نشد. 

کریستیانو که در فوریه ۳۶ ساله می شود چه از لحاظ جسمانی و چه ذهنی شاداب است. او در آخرین بازی برابر پارما تا آسمان جهش کرد همان کاری که دقیقا یک سال پیش مقابل سامپدوریا انجام داد تا بتواند ضربه سرش را به سمت دروازه بزند. آن گل با یک رکورد تاریخی همراه شد چون از سال ۱۹۶۱ هیچ بازیکنی نتوانسته بود در یک سال ۳۳ گل به ثمر برساند. آخرین کسی که این کار را کرده بود عمر سیووری بازیکن بیانکونری بود. اکنون رونالدو به دنبال هدف بعدی اش یعنی رسیدن به رکورد پله و به ثمر رساندن ۷۶۷ گل در بازی های رسمی است.

 

 

منبع: ایسنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dxxnp