جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/11 03:59
کد خبر: 13582

زنیت بدون سردار در بحران

تیم فوتبال زنیت روسیه در هفته‌های اخیر سه بازی پیاپی خود را با شکست پشت‌سر گذاشته که از دسامبر 2018 چنین اتفاقی در این تیم سابقه نداشته است.

تیم فوتبال زنیت روسیه در هفته‌های اخیر سه بازی پیاپی خود را با شکست پشت‌سر گذاشته که از دسامبر 2018 چنین اتفاقی در این تیم سابقه نداشته است. آنها امروز در ادامه رقابت‌های لیگ برتر روسیه میهمان خیمکی هستند و رسانه‌های روسی از ادامه غیبت سردار آزمون در ترکیب زنیت به‌دلیل بیماری خبر می‌دهند.

کارشناسان معتقدند غیبت این مهاجم گلزن ایرانی در ترکیب تیمش یکی از عوامل اصلی ناکامی شاگردان سرگئی سماک در دیدارهای اخیر بوده و زنیت در خط‌حمله وابستگی زیادی به او دارد. آندری چرویچنگو، رئیس سابق باشگاه اسپارتاک درباره عملکرد این تیم در دیدارهای اخیر می‌گوید: «زنیت این روزها در شرایط خوبی قرار ندارد و نتوانسته جانشینان مناسبی برای مهاجمان غایبش پیدا کند.

در دیدار هفته گذشته تیم برابر دورتموند در لیگ قهرمانان آنها حتی یک شوت در چارچوب نداشتند. نمی‌گویم که آنها باید حتما در این دیدار گل می‌زدند اما اینکه هیچ خطری روی دروازه حریف ایجاد نکردند واقعا شرم‌آور است. حتی اگر شما در مسابقه خارج از خانه بتوانید دروازه خود را بسته نگه دارید توجیه منطقی دارد اما وقتی دو گل می‌خورید و نمی‌توانید برای حریف دردسری ایجاد کنید اصلا شرایط خوبی نیست.» او همچنین درباره مسابقه امروز تصریح کرد: «خیمکی تیم خوبی است و می‌تواند برای زنیت دردسرساز شود.

مشکل اصلی سماک در دیدارهای اخیر تنها بودن آرتم زیوبا در خط‌حمله است. او در این شرایط باید تلاش بیشتری داشته باشد. وقتی سردار آزمون در ترکیب حضور دارد تیم به وضوح بهتر کار می‌کند و فرصت‌های بیشتری خلق می‌شود اما در غیاب او تیم‌های مقابل زیوبا را مهار کرده و عملا حرکات هجومی تیم مختل می‌شود.»

آزمون به‌دلیل بیماری (که البته کرونا نیست) بازی‌های اخیر زنیت را از دست داده اما با این حال به تیم‌ملی ایران دعوت شده و ظاهرا به‌زودی می‌تواند در میادین حاضر شود.

 

 

منبع: فرهیختگان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jano4