پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/20 08:37
کد خبر: 12101

رونالدو و کارنامه‌ای خیره کننده بعد از 30 سالگی!

هر چه از سن کریستیانو رونالدو می گذرد او باز هم عملکردی فوق العاده از خود نشان می دهد.

به نظر می رسد کریستیانو رونالدو در فصل جدید نیز از انگیزه های بالایی برای درخشش برخوردار است. او در دیدار تیم ملی پرتغال مقابل سوئد 2 بار موفق به گلزنی شد و حالا با زدن 101 گل فاصله ای تا رسیدن به عنوان بهترین گلزن تاریخ در عرصه ملی ندارد.

اما نکته جالب در کارنامه این ستاره 35 ساله، پیشرفت او بعد از سن 30 سالگی بوده است. خود کریستیانو رونالدو دو سال قبل در مصاحبه ای با نشریه فرانس فوتبال خود را بازیکنی متفاوت از دیگران عنوان کرد و حالا به نظر می رسد ادعای او حقیقت داشته باشد. در زمان جدایی رونالدو از رئال مادرید در سال 2018 بود که کادر پزشکی این باشگاه آمادگی فیزیکی او را مانند جوانی 23 ساله توصیف کرد و حالا درخشش کریستیانو رونالدو در این سالها نشان می دهد او قصد تمام شدن ندارد.

کریستیانو رونالدو تا بل از 30 سالگی 52 گل در 118 بازی برای پرتغال به ثمر رسانده بود، اما او بعد از 30 سالگی در 47 بازی 49 بار موفق به باز کردن دروازه رقبا شده است. در کل این ستاره پرتغالی از 30 سالگی به بعد 276 بار در امر گلزنی موفق بوده که رقمی خیره کننده محسوب می شود.

دوران درخشان در رئال مادرید، در یوونتوس نیز ادامه یافت و او فصل گذشته 37 گل در تمام مسابقات برای این تیم به ثمر رساند تا آنها عنوان نهمین قهرمانی متوالی در سری A را نیز کسب کنند. رونالدو در کارنامه درخشان خود پنج عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده که به شکلی باورنکردنی، سه تای آن از بعد از 30 سالگی به بعد به دست آمده و در هر یک از آنها رونالدو نقش اساسی داشته است. رئال مادرید در بازی های فینال اتلتیکو مادرید را در میلان، یوونتوس را در کاردیف و لیورپول را در کیف شکست داد.

پنالتی آخر منجر به قهرمانی برابر اتلتیکومادرید توسط کریستیانو رونالدو وارد دروازه یان اوبلاک شد. او نمایشی فوق العاده برابر یوونتوس داشت و دو بار دروازه جیجی بوفون را باز کرد و در آخرین فصل نیز رونالدو نقش مهمی در رسیدن رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان داشت، البته در فینال این گرت بیل بود که سرنوشت بازی را قرم زد.

کریستیانو در سالهای اخیر عناوین یورو 2016، لیگ ملت های 2019، دو جایزه توپ طلا، دو جام باشگاه های جهان، یک سوپرجام یوفا، دو عنوان قهرمانی سری آ، یک سوپرجام ایتالیا، یک سوپرکاپ اسپانیا را فتح کرده است.

به هر حال به نظر می رسد دوران طلایی رونالدو هنوز ادامه داشته باشد. او هنوز در یوونتوس فاتح لیگ قهرمانان نشده و امیدوار است در سومین سال و با حضور آندره پیرلو این اتفاق رخ دهد. اما آنچه مشخص است این بوده که کریستیانو رونالدو بعد از 30 سالگی تولدی دوباره داشته است.

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36yqj4