جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/30 10:34
فوری/
کد خبر: 10775

در سال 2020 توپ طلایی در کار نیست!

​فرانس فوتبال امروز اعلام کرد که سال 2020 توپ طلا به هیچ فوتبالیستی اهدا نخواهد شد.

به گزارش رصد ورزشی : با اعلام رسمی نشریه فرانس فوتبال سال 2020 توپ طلا به هیچ بازیکنی تعلق نخواهد گرفت که یک اتفاق بی سابقه در دهه های اخیر و از سال 1956 محسوب می شود.

 

 

01510897

 

رقابت های فوتبال در اروپا طبق روال تا ماه مارس بدون مشکل دنبال می شد تا اینکه همه گیری ویروس کرونا باعث تعطیلی یک به یک لیگ ها شد. برخی کشورها مثل انگلیس، آلمان، ایتالیا و اسپانیا توانستند پس از بیش از دو ماه وقفه لیگ های خود را از سر بگیرند اما فرانسه، هلند و بلژیک از جمله شاخص ترین کشورهایی بودند که لیگ فوتبال خود را نیمه تمام گذاشتند. برای مثال لیگ فرانسه با بازیکنان مطرحی چون نیمار و کیلیان امباپه هفته ها زودتر تعطیل شد و این ستاره ها فرصت درخشش را از دست دادند.

 

01510961

 

 

 

در پی همین نا به سامانی ها امروز نشریه فرانس فوتبال خبر از لغو جایزه توپ طلا برای سال 2020 داد. در بیانیه این نشریه که اهداکننده توپ طلای اروپاست آمده است:« سال 2020 نباید و نمی تواند به عنوان یک سال عادی تلقی شود و ما نمی خواستیم فهرستی غیر قابل اعتماد را به سبب شرایط استثنایی دنیا در پی شیوع کرونا معرفی کنیم.

چند لیگ تا ماه فوریه ادامه داشتند و در چنین فصل غیرعادی نمی توان به ارزیابی درست عملکرد بازیکنان پرداخت. همچنین ما از طرح 5 تعویض در هر مسابقه و برگزاری مجتمع ادامه لیگ قهرمانان در لیسبون رضایت نداریم. این تصمیمی نبود که مایل به اتخاذش باشیم ولی شرایط چنین ایجاب می کرد.»

 

طبق اعلام فرانس فوتبال در ماه دسامبر به جای اهدای جوایز توپ طلا، تنها یک تیم یازده نفره منتخب سال با رای 180 کارشناس معرفی خواهد شد. سال گذشته لیونل مسی بالاتر از ویرژیل فن دایک توانسته بود برای ششمین بار برنده توپ طلا شود.

 

به این ترتیب لیونل مسی، سادیو مانه، روبرت لواندوفسکی، محمد صلاح، کریستیانو رونالدو، نیمار، کریم بنزما و دیگر ستاره هایی که چشم امید به فتح توپ طلا را داشتند حداقل باید یک سال دیگر برای این افتخار صبر کنند. 

 

 

منبع : ورزش سه


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48odw2