پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/26 14:43
کد خبر: 10611

در شب قهرمانی رئال؛ حمله مسی به رکوردی تاریخی

بازی امشب بارسا و اوساسونا برای لیونل مسی یک بازی معمولی نیست. او به دنبال رکوردی است که شاید در آینده دیگر فرصت دستیابی به آن را نداشته باشد.

به گزارش رصد ورزشی : به نقل از اسپورت، لیونل مسی امشب در نوکمپ یک چالش بزرگ را برابر اوساسونا پیش رو دارد. فوق ستاره آرژانتینی تاکنون توانسته در تمامی ماه های سال برای بارسلونا گل بزند؛ به غیر از ماه جولای که در آن قرار داریم. در 15 سال گذشته که مسی برای بارسلونا به میدان رفته، این تیم هرگز در ماه جولای بازی رسمی نداشت ولی امسال به دلیل وقفه ایجاد شده در لالیگا در ماه جولای نیز شاهد برگزاری بازی ها هستیم.

 

لیونل مسی در سه بازی اخیر بارسا در ماه جولای برابر ویارئال، اسپانیول و وایادولید موفق به گلزنی نشده است. او البته در بازی مقابل ویارئال دو پاس گل به آرتورو ویدال و آنتوان گریزمان داد و برابر اسپانیول و وایادولید نیز در هر کدام یک پاس گل داد تا تعداد پاس گل هایش در فصل جاری به عدد 20 برسد. مسی پیش از این هرگز در طول یک فصل و در لالیگا 20 پاس گل نداده بود.

 

بازی امشب برای بارسا حساسیت خاصی دارد چرا که در صورت از دست دادن امتیاز و حتی شکست رئال برابر ویارئال، قهرمانی را از دست خواهد داد. بارسا برای حفظ شانس هایش باید اوساسونا را شکست دهد و امیدوار بماند که رئال برابر ویارئال امتیاز از دست بدهد تا همه چیز به هفته پایانی کشیده شود.

 

لیونل مسی روی 42 گل از 80 گل فصل بارسا تاثیر گذار بوده است. او 22 گل به ثمر رسانده و 20 پاس گل نیز داده است. آخرین گل مسی برای بارسا به بازی با اتلتیکو بر می گردد که توانست تعداد گل هایش را به عدد 700 برساند(630 گل برای بارسا و 70 گل برای آرژانتین). مسی در هفت بازی اخیر بارسا تنها یک گل به ثمر رسانده که در دوران فوتبالش بی سابقه است و امشب این فرصت را دارد تا مانع ثبت رکوردی ضعیف تر شود.

 

بهترین ماه مسی از لحاظ گلزنی، ماه ژانویه بوده که توانسته در 92 بازی 87 گل به ثمر برساند. از لحاظ متوسط گلزنی اما بهترین ماه برای او ماه مارس بوده که در 72 بازی 86 گل برای بارسا زده است؛ به عبارتی متوسط 1.19 گل در هر مسابقه.

 

 

مسی در ماه ژوئن نیز 7 گل در 9 بازی به ثمر رسانده است که کمترین تعداد گل او در یک ماه محسوب می شود. از لحاظ متوسط گلزنی نیز ضعیف ترین آمار مسی به ماه آوریل بر می گردد؛ 63 گل در 91 بازی  و متوسط 0.69 گل در هر بازی.

 

اوساسونا حریف امشب بارسلونا یکی از تیم هایی است که مسی توانسته گل های زیادی برابر آن به ثمر برساند. مسی در 19 بازی 23 گل وارد دروازه این تیم کرده است. او 5 بار دبل کرده( 2 بار در نوکمپ و سه بار در ال سادار)، دو بار هت تریک، هر دو در نوکمپ و یک بار نیز 4 گل به این تیم در نوکمپ زده است.

 

در 19 مصافی که بارسا با مسی برابر اوساسونا داشته، 16 بار به پیروزی دست یافته، دو بار مساوی کرده و یک بار نیز شکست خورده است که به سال 2012 در ال سادار بر می گردد(3-2).

اخیرا کریم بنزما توانست با گلزنی برای رئال در ماه جولای، رکورد تاریخی گلزنی و پاس گل در همه ماه های سال در لالیگا را به ثبت برساند و قطعا مسی دوست ندارد از این حیث نسبت به ستاره فرانسوی عقب بماند. مسی برای این مهم، تنها امشب و روز یکشنبه برابر آلاوس را فرصت دارد.

 

 

منبع : ورزش سه


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3klkq4