پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/02/10 19:38
کد خبر: 31

زبان بلد نبودن ویلموتس به سود فدراسیون شد

مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال ایران وارد یک دعوای حقوقی شدند. ۲۰ روز پیش از بازی ایران و عراق بود که مرد بلژیکی به دلیل عدم پرداخت دستمزدش، تصمیم گرفت قرارداد را یکطرفه فسخ کند.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی ؛ این رفتار او در مغایرت با تمام ادعا‌های مهدی تاج، ابراهیم شکوری و امیرمهدی علوی، رئیس مستعفی، سرپرست دبیرکلی و سخنگوی فدراسیون فوتبال بود. آن‌ها در روزی که ویلموتس قرارداد را فسخ کرده بود، ضمن تشکر از این مربی، اعلام کردند او محجوب است و حرف از پول نمی‌زند.

در پشت پرده، اما مارک ویلموتس قرارداد خودش را فسخ کرده و حتی نامه آن را به فیفا ارسال کرده بود. بعد از اصرار‌های فدراسیون فوتبال، سرانجام ویلموتس قبول کرد در بازی عراق روی نیمکت ایران بنشیند ولی در عین حال به وکلای خود گفته بود نامه شکایت به فیفا را تنظیم کنند. در تمام این روز‌ها تاج تلاش می‌کرد نشان دهد همه‌چیز عادی و آرام است. تازه بعد از شکست مقابل عراق و با توجه به اتفاقات جنجالی که رخ داده بود، فدراسیون افشا کرد ویلموتس ۲۰ روز پیش از مسابقه قرارداد خود را به‌صورت یکطرفه فسخ کرده است.

 بعد از این اتفاق، فدراسیون با کمک وزارت ورزش پول قرارداد ویلموتس را از یک شرکت بزرگ دولتی قرض و دو میلیون یورو نقداً در ترکیه به او و دستیارانش پرداخت کرد. ویلموتس که فهمید ایران منبع پول است و نمی‌تواند چنین پول‌هایی را در هیچ جای دنیا به جیب بزند، سریعاً وارد یک دعوای حقوقی شد. مهدی تاج در ترکیه با او و وکیلش دیدار کرد تا بتوانند توافقات نهایی را برای جدایی داشته باشند.

حالا، اما مشخص شده در آن جلسه اتفاقات جالبی افتاده است. در آن جلسه ویلموتس به مهدی تاج اعلام کرد آن‌ها باید یک‌سال از قرارداد را به‌عنوان غرامت به او پرداخت کنند. رئیس فدراسیون فوتبال، اما با شنیدن این اظهارات ویلموتس، نسخه‌ای از قرارداد را از پوشه خود در آورد و گفت: «این قراردادی است که شما با فدراسیون فوتبال ایران امضا کرده اید. در بند فسخ قرارداد، همه‌چیز شفاف نوشته شده است. در صورت فسخ قرارداد نهایت غرامت سه ماه از دستمزد است، نه یک‌سال.»

ویلموتس این موضوع را رد کرد، اما وکیلش بعد از بررسی آن متوجه شد اظهارات تاج صحت دارد و به همین خاطر در صدم‌ثانیه بین مرد بلژیکی و وکیلش بحث بالا گرفت. وکیل ویلموتس به او گفت: «ما در بلژیک پای میز مذاکره نشستیم. اصلاً حرفی از سه ماه غرامت نبود. با فدراسیون فوتبال ایران توافق کردیم. قرار شد بند یک‌ساله در قرارداد بگذارند نه سه ماهه. شما چطور به این مسئله تن دادید؟» ویلموتس هم خطاب به وکیلش گفت: «من زبان انگلیسی بلد نیستم و بند سه ماه را ندیدم. کسی هم که همراه من بود تصور می‌کرد همه‌چیز طبق توافقی است که ما در بلژیک کرده‌ایم. آن را امضا کردیم و بعداً متوجه‌اش شدیم...»

ویلموتس انگیسی بلد نیست. قرارداد امضا شده بین دو طرف هم به زبان انگلیسی است. فدراسیونی‌‎ها می‌گویند این از زرنگ‌بازی آنهاست که چنین بندی را در قرارداد گنجانده و ویلموتس هم آن را امضا کرده است. دیروز یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال در این باره گفت: «یکی از دلایل اصلی که آن‌ها تصمیم به شکایت گرفتند این مسئله بوده است. یعنی معتقدند فدراسیون توافقات در بلژیک را زیر پا گذاشته است، اما چیزی که در این قرارداد برای فیفا اهمیت دارد، امضای ویلموتس است. بنابراین او نمی‌تواند ادعای دیگری داشته باشد.» وکیل اصلی ویلموتس همسر اوست، اما در زمان عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال کاترین حضور نداشت و یکی دیگر از وکلای این مربی، به تهران آمده بود.

 

گزارشگر: زینب احمدی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/a4dxw3