پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/18 03:02
علیرضا منصوریان
کد خبر: 16671

داش علی به صنعت نفت پیوست | بیوگرافی علیرضا منصوریان

هدایت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در لیگ بیست و یکم به علیرضا منصوریان سپرده شد.

به گزارش رصد ورزشی: پس از حواشی و جنجال‌های عجیب پیرامون علیرضا منصوریان و باشگاه آلومینیوم که پس از تمدید قرارداد با او به ناگهان و با نظر هیئت مدیره تصمیم به قطع همکاری با این سرمربی شد با اعلام جهانگیر کی‌شمس سرپرست باشگاه صنعت نفت آبادان، سرمربی سابق استقلال، تراکتور و آلومنیوم برای فصا آینده هدایت طلایی پوشان آبادان را بر عهده گرفت.

علیرضا منصوریان سرمربی فصل گذشته آلومینیوم پس از توافق با مدیران باشگاه صنعت نفت آبادان به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد تا هدایت این تیم نفتی را در لیگ بیست و یک بر عهده داشته باشد.

سرپرست باشگاه صنعت نفت آبادان در گفت‌وگویی در خصوص سرمربی فصل آینده این تیم گفت: پس از جلسات متعددی که با علیرضا منصوریان داشتیم، شب گذشته با او برای همکاری در لیگ بیست و یکم به توافق نهایی رسیدیم و او سرمربی نفت در فصل جدید است.

صنعت نفت که به تازگی قرارداد طالب ریکانی، فاخر تهامی، محمود مطلق زاده و محمدرضا غبیشاوی را تمدید کرده و همچنین عباس بوعذار و رضا جبیره را به خدمت گرفته؛ چند روزی است که تمرینات خود را در آبادان و زیر نظر مربیان بومی این شهر آغاز شده است.

منصوریان سرمربی سابق استقلال، تراکتور و سرمربی فصل قبل آلومینیوم که در نهایت برای ماندن در اراک به توافق نرسید؛ در فصل بعد سکان هدایت تیم قدیمی و پر هوادار صنعت نفت را در اختیار خواهد داشت.

بیوگرافی علیرضا منصوریان

علیرضا منصوریان (زاده ۱۱ آذر ۱۳۵۰ در تهران) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است.

  • نام:علیرضا
  • نام خانوادگی:منصوریان
  • تاریخ تولد:11 آذر 1350
  • محل تولد:تهران
  • قد:1٫74 متر
  • پست:هافبک
  • فرزندان:امیر

دوران بازیگری

منصوریان فوتبال را به صورت رسمی و از سال ۱۳۶۶ در تیم بنیاد شهید تهران آغاز کرد و بعد از ۲ فصل بازی در این تیم برای گذراندن خدمت سربازی در سال ۱۳۷۰ به تیم فجر سپاه تهران پیوست. پس از پایان خدمت سربازی و به دلیل درخشش در تیم فجر سپاه، در سال ۱۳۷۲ راهی تیم تازه‌تأسیس و متمول پارس خودرو شد. بازیکن سابق تیم فوتبال باشگاه استقلال و تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی تیم ملی زیر ۲۲ سال و آنالیزور تیم ملی فوتبال بود.[۲] وی در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ به عنوان سرمربی باشگاه فوتبال استقلال تهران و جانشین پرویز مظلومی انتخاب شد. هم چنین در ۲۹ شهریور ۹۶ از سرمربی گری استقلال استعفا داد.

وی برای باشگاه‌های مختلفی از جمله پارس خودرو، استقلال تهران، اشکودا یونان، آپولون اسمیرنیس و سن پائولی بازی کرده‌است.

وی سرانجام در ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ پس از بازی پایانی و قهرمانی در جام حذفی به همراه تیم استقلال، از دنیای بازی در فوتبال کناره‌گیری کرد. لقب او در میان هواداران استقلال «علی منصور» است.

او در روزهای ابتدایی فوتبالش ماشین باز بود و زیاد اهل ماشین عوض کردن بود، اما سال هاست که علیرضا با یک ماشین دیده می شود. یک ماکسیمای بادمجونی رنگ که تنها خودرویی است که او در این هفت- هشت- ده سال اخیر داشته و سوار آن شده. تقریباً این ماشین یه جورایی تبدیل به شناسه علیرضا هم شده. هرچند مدتی است که به فکر ماشین جدید افتاده ، اما خب هنوز وفاداری خود را به خودروی قدیمی اش حفظ کرده است.

آکادمی فوتبال استقلال

منصوریان پس از کناره‌گیری از بازی، از سوی علی فتح‌الله‌زاده مدیر عامل باشگاه، به‌عنوان رئیس آکادمی فوتبال باشگاه استقلال منصوب شد.[۴] در بهمن ماه ۱۳۸۷ پس از بازی تیم فوتبال زنان استقلال با تیم نوجوانان این باشگاه که زیر نظر آکادمی اداره می‌شود، از سوی کمیته انضباطی باشگاه استقلال به پنج میلیون تومان جریمه نقدی و توبیخ کتبی محکوم شد. در پی این ماجرا تیم فوتبال زنان استقلال منحل شد.[۵]

مربی گری در تیم ملی

منصوریان در سال ۲۰۱۱ همراه با تیم ملی فوتبال ایران به جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ اعزام شد که در آنجا وی به‌عنوان دستیار افشین قطبی اجرای مسئولیت می‌کرد. همچنین، پس از جدایی افشین قطبی از تیم ملی فوتبال ایران او به عنوان سرمربی تیم ملی در مقابل تیم ملی فوتبال روسیه حاضر شد که در ان دیدار تیم ملی فوتبال ایران توانست با نتیجهٔ ۱–۰ تیم ملی فوتبال روسیه را شکست دهد.

محمدامین حاج‌محمدی بازیکن وقت تیم نفت تهران در رابطه با تیم ملی امید در زمان مربیگری او گفته‌است: «ما ۳ سال در تیم امید با علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی بودیم و حتی با تیم‌های اروپایی هم بازی کردیم امّا یک باخت نداشتیم.»

افتخارات

استقلال

لیگ فوتبال ایران (۲): ۱۳۷۶، ۸۵–۱۳۸۴، نایب قهرمانی (۱): ۸۳–۱۳۸۲

جام حذفی (۲) ۷۵–۱۳۷۴، ۸۷–۱۳۸۶، نایب قهرمانی (۱): ۸۳–۱۳۸۲

مربی

نفت تهران

جام حذفی نایب قهرمانی: ۹۴–۱۳۹۳

حضور در جمع 8 تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا

استقلال

لیگ برتر خلیج فارس نایب قهرمانی: ۹۶–۱۳۹۵


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z9oga