پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/04 19:01
سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | سود سهام عدالت | فروش سهام عدالت | وام سهام عدالت
کد خبر: 20033

عیدانه رئیس جمهور برای سهام عدالتی ها | سهام عدالت قابل فروش شد

شرکت بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه‌ای، از تداوم تعلیق نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس خبر داد.
سهام عدالت: دو سالی می‌شود که اخبار مختلف برای ثبت‌نام سهام عدالت پخش می‌شود اما به گفته مسئولان تمامی سایت‌ها و اخبار در این مورد جعلی است. چگونه سهام عدالت ثبت‌نام کنیم؟

ندی پیش شایعه ثبت‌نام سهام عدالت قوت گرفت و برخی افراد سامانه‌های مختلفی را برای ثبت‌نام سهام عدالت معرفی کردند. اما اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های استانی سهام عدالت گفت که تمامی سایت‌های ثبت‌نام سهام عدالت جعلی هستند و زمان آن اعلام می‌شود.

سهام عدالت: از سوی دیگر، برخی از مسئولان می‌گویند که ثبت‌نام سهام عدالت توسط مردم انجام نمی‌شود. بلکه با دهک‌بندی انجام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به هر فرد مشمول، سهام اختصاص می‌یابد.

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در مورد فروش سهام عدالت اظهار داشت: نحوه فروش سهام عدالت در سال 1399 با ایرادات جدی مواجه بود.

در حال حاضر، نماد شرکت‎‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بسته هستند و بازگشایی این نمادها منوط به حضور بازارگردانان و برگزاری مجامع شده است.

درواقع، بازگشایی نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت زمانی رخ می‌دهد که مجامع این شرکت‌ها به درستی برگزار شود و در مورد سهامداران عدالت با روش مدیریت مستقیم نیز، سازمان بورس و اوراق بهادار باید تعیین تکلیف کند. مرجع اصلی تعیین مقررات سهام عدالت، شورای عالی بورس بوده و از 31 شهریورماه سال 1400 به بعد، هیات مدیره آن دسته از شرکت‌های سهام عدالت استانی که مجامع آنها برگزار نشده است، از سوی شورای عالی بورس تعیین می‌شود.

 6 اردیبهشت ماه سال جاری نیز، مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در مورد فروش سهام عدالت اظهار داشت: نحوه فروش سهام عدالت در سال 1399 با ایرادات جدی مواجه بود. اکنون در شورای عالی بورس و کارگروهی که به ‌عنوان زیرمجموعه این شورا  فعال است، در حال بررسی شیوه فروش سهام عدالت هستیم تا آن را به مرحله نهایی برسانیم.

منبع: اقتصادآنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdge5