پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/11 13:14
امین حیایی
کد خبر: 19595

تیکه سنگین امین حیایی به داور عصر جدید به خاطر خانم شرکننده | امین حیایی مشتری شد

امین حیایی داور مسابقه عصرجدید نسبت به نظر داور عصر جدید واکنش تندی نشان داد.

امین حیایی داور مسابقه عصرجدید است و دارا حیایی تنها پسر امین حیایی است. امین حیایی همسر نیلوفر خوش خلق بوده و امین حیایی علاوه بر بازیگری ورزشکار هم هست.

امین حیایی  داور مسابقه عصرجدید نسبت به نظر داور عصر جدید واکنش تندی نشان داد که در ادامه جزئیات آن را خواهید دید

زندگی شخصی امین حیایی
امین حیایی بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر متولد 19 خرداد 1349 در تهران و در یک خانواده 5 نفره متولد شد. پدر او دارای شغل آزاد و مادرش معلم است. امین حیایی یک خواهر و برادر به نام امید دارد. او در 21 سالگی تنها خواهر خود را بر اثر ابتلا به سرطان از دست داد.
امین حیایی دانشجوی انصرافی رشته کامپیوتر می باشد و مدرک تحصیلی او دیپلم ریاضی فیزیک است.

امین+حیایی

امین حیایی  داور مسابقه عصرجدید درباره شایعاتی که پیرامون او به وجود آمده توضیح داد.

امین حیایی  بازیگر باسابقه  سینما و تلویزیون  ایران، این روزها چالش‌ها و تجربه‌های جدیدی را تجربه می‌کند؛ چالش‌هایی از جنس داوری در مسابقه استعدادیابی "عصر جدید" که او را تبدیل به کاراکتری امیدبخش برای شرکت‌کنندگان کرده است تا حضور در  تبلیغات  بازرگانی که این روزها برخی دیگر از چهره‌های مطرح دنیای بازیگری را هم به این حوزه کشانده است.

​این بازیگر، به سوالاتی درباره عصر جدید و حضور در تبلیغات بازرگانی پاسخ داده است. او که اخیرا یک سس را تبلیغ کرده و این تیزر در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود، درباره ورودش به عرصه تبلیغات می‌گوید: من برای همین تبلیغات هم سال‌ها صبر کرده‌ام. سال‌ها پیشنهادات زیادی به من می‌شد و قبول نمی‌کردم چون می‌خواستم تبلیغی که  بازی  می‌کنم در شأن من باشد یا بتوانم به آن تبلیغ اعتماد کنم و به اعتبارم لطمه نخورد

از این بگویید که بعد از سال‌ها حضور سینمایی و دوری از تلویزیون، چطور در قامت داور یک مسابقه استعدادیابی به "عصر جدید" پیوستید و اصلاً احسان علیخانی درخواستش برای پذیرفتن داوری را با چه نکات یا پارامترهایی مطرح کرد؟

من قبل از اینکه وارد "عصر جدید" شوم پیشنهاد اجرا برای سه برنامه در  تلویزیون  داشتم اما علاقه‌ای نبود که بخواهم به آن‌ها جواب مثبت بدهم. از طرفی آنقدر مجریان توانمندی داریم که من فکر کردم اگر اجرای یکی از این برنامه‌ها را قبول کنم تا زمانی که بخواهم مجری خوبی شوم و توانمندی‌های یک مجری را به دست بیاورم، بخش زیادی از برنامه پیش رفته و من حتی اعتبار خودم را هم از دست داده‌ام. با این حال احسان علیخانی به من پیشنهاد داد که در نقش داور حضور پیدا کنم و این برایم جذاب بود.

چطور برای اجرا وسوسه نشدید؟ چون الان خیلی از بازیگرها دوست دارند اجرا را هم تجربه کنند.

اتفاقاً پیشنهادات خیلی خوبی هم مطرح شد و حتی وقتی رد کردم، می‌خواستند با مسائل مالی نظر من را جلب کنند. با این حال من دوست نداشتم اجرا کنم و حتی فکر می‌کردم ممکن است به اعتبارم لطمه بزند.

امین+حیایی (1)

واقعاً اعتبار مساله اصلی‌تان بود؟

مسلماً. دوست نداشتم اعتباری را که در رشته کاری خودم به دست آورده بودم از دست بدهم. حتی خیلی‌ها شاید بگویند اگر موسیقی را ادامه می‌دادم نسبت به بازیگری موفق‌تر بودم، ولی من نمی‌خواهم فعالیتم در  موسیقی  هم در حدی باشد که بازیگری‌ام را تحت‌الشعاع قرار دهد. به ویژه که "اجرا" نیاز به اطلاعات عمومی در حوزه سیاست، فرهنگ و… دارد که من احساس می‌کردم چنین اشرافی ندارم.

من ترجیح می‌دهم نردبان کاری خودم را بالا بروم و داوری هم را به خاطر  عشق  به این بچه‌هایی که از سراسر کشور می‌آیند و دوست دارند دیده شوند قبول کردم که شاید  دستمزد  همین کار یک هشتم پولی هم که بابت اجرا در تلویزیون به من پیشنهاد شده بود نباشد.

شرط خاصی برای داوری داشتید؟

شرط خاصی نداشتم دوست داشتم فرایند کار را بدانم و وقتی صحبت کردیم و دیدم احسان علیخانی با چه عشقی کار می‌کند و چقدر دغدغه و هیجان دارد، فهمیدم او پای کارش و بچه‌ها می‌ایستد پس می‌توان با او کار کرد.

پیش از این مطرح شده بود که دستمزد شما از باقی داوران بیشتر است؛ خودتان اطلاعی نسبت به باقی دستمزدها دارید؟

خیر، نه می‌دانم و نه می‌پرسم، چون دستمزد خصوصی است.

امین حیایی

شما از بازیگرانی هستید که به تبلیغات بازرگانی هم ورود کرده‌اید. در این حوزه هرچقدر هم حساسیت داشته باشید باز هم معمولاً وقتی یک بازیگر حرفه‌ای وارد این حوزه می‌شود نوعی واکنش منفی نسبت به آن‌ها شکل می‌گیرد. آیا برای ورود به این میدان هم اولویت‌ها و وسواس‌هایی داشتید؟

من برای همین تبلیغات هم سال‌ها صبر کرده‌ام. سال‌ها پیشنهادات زیادی به من می‌شد و قبول نمی‌کردم چون می‌خواستم تبلیغی که بازی می‌کنم در شأن من باشد یا بتوانم به آن تبلیغ اعتماد کنم و به اعتبارم لطمه نخورد.

به هر حال اعتبار به راحتی به دست نمی‌آید، ولی من هیچ کاری را صرفاً برای  پول  انجام نمی‌دهم. مردم برای من بسیار مهم هستند، مردمی که همیشه به من لطف داشته‌اند و محبت کرده‌اند و این محبوبیت برایم خیلی ارزش دارد، خیلی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید! خیلی وقت‌ها پیش آمده است که خسته و کوفته از سر کار آمده‌ام و مردم را می‌بینم که با عشق آمده‌اند عکس و امضا بگیرند من هم با لبخند صبر می‌کنم تا همان عشق را به آن‌ها برگردانم.

برخی از بازیگران از این موقعیت دلخور می‌شوند که مردم بخواهند دائم از آن‌ها عکس بگیرند و حریم خصوصی‌شان را برهم بزنند.

من هر زمانی که گیر بیفتم سعی می‌کنم تمام و کمال  انرژی  بگذارم و کار همه را راه بیندازم (می‌خندد) حضورم در "عصر جدید" هم فقط به عشق همین بچه‌هاست. دوست ندارم امید از  جامعه  بیرون برود چون جوانان هنوز قابلیت دیده شدن را دارند و باید محیطی باشد که بتوانند در آن  رشد  کنند و  درآمد  کسب کنند. بازتاب این‌ها را هم می‌بینم که وقتی مرا می‌بینند، می‌گویند دمت گرم که رای مثبت می‌دهی…

دارا حیایی پس از ایفای نقش در فیلم "شعله‌ور" چندی پیش هم در سریال "از سرنوشت" بازی کرد و اتفاقاً کاراکترش شباهت‌هایی هم با برخی از نقش‌های شما داشت چطور او را در مسیر ورود به بازیگری راهنمایی کرده‌اید؟

بیشتر توصیه می‌کنم که  اخلاق  حرفه‌ای داشته باشد.

مثل خیلی از هنرمندان که نمی‌خواهند فرزندشان وارد همان حرفه شود نگران نبودید؟

تنها نگرانی من اخلاقیاتش بود که از او می‌خواستم برخی از اصول را رعایت کند مثلاً در کار به همه احترام بگذارد تا آن‌ها هم به او احترام بگذارند و اینکه دقت کند کارگردان، فیلمبردار، گریمور و… از او چه می‌خواهند. توصیه‌هایم بیش از اینها نبوده است؛ من نه پیشنهاد دادم وارد این کار شود و نه دوست داشتم وارد شود، چون می‌دانم در این حرفه با چه مشکلاتی مواجه هستیم. به هر حال باید تحمل داشته باشد، انعطاف پذیر باشد و جنبه نقد و حتی ناسزا شنیدن را هم داشته باشد.

گاهی بین برخی داوران بحث‌هایی در می‌گیرد یا بین داوران و احسان علیخانی. خیلی‌ها برایشان سوال است که بدانند  پشت صحنه این ماجراها چگونه تمام می‌شود؟

همه چیز در لحظه است و واقعی اتفاق می‌افتد، پشت صحنه همه اینها پر از خنده و لذت است که خیلی از آن‌ها در برنامه پشت صحنه یا همان "هشتگ عصر جدید" پخش می‌شود و البته طبیعی است که گاهی بین داوران اختلاف نظر باشد، ما حسابی با هم بحث می‌کنیم و خیلی هم جذاب است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z9mqz