شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/11/23 22:09
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 18946

بهترین فیلم های فیلیمو برای تماشا در سال 2022

دست خدا ((The Hand of God (2021)

کارگردان: پائولو سورنتینو

بازیگران: فیلیپو اسکاتی، تونی سرویلو، ترزا ساپوانجلو، لوئیزا رانیری

ژانر: درام

رتبه: R

مدت زمان: 2 ساعت و 10 دقیقه

نظرسنجی Rotten Tomatoes : 82 درصد (منتقدان) 86 درصد (مخاطب)

کارگردان پائولو سورنتینو به خاطر آثارش در سطح بین‌المللی شهرت دارد، به‌ویژه «زیبایی بزرگ» (که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد) و «پاپ جوان» شبکه HBO که هم در ایالت‌ها و هم در زادگاه سورنتینو، ایتالیا، به محبوبیت تبدیل شد. آثار او به وضوح متاثر از آثار فدریکو فلینی است و این تأثیر در آخرین فیلم او «دست خدا» بیشتر نمایان می‌شود. این درام اتوبیوگرافیک بر روی فابیتو جوان (فیلیپو اسکاتی) متمرکز است که او تلاش می‌کند تا خواست زندگی‌اش را بیابد و متوجه می‌شود که باید به سرعت بزرگ شود که ناگهان تراژدی اتفاق می‌افتد. شخصی‌ترین اثر او، «دست خدا» در داستان احساسی‌اش جذاب است، زیرا شادی بی‌دردسر را با غم وحشیانه و اینکه چگونه آن‌ها گرد هم می‌آیند تا زندگی یک مرد جوان را شکل دهند، تضاد می‌کند. کارگردانی فراگیر سورنتینو به دامنه حماسی داستان می افزاید زیرا ایتالیای دهه 80 زندگی پر جنب و جوشی پیدا می کند. ارسال رسمی ایتالیا برای اسکار بهترین فیلم خارجی، اگر در این فصل اسکار بیشتر درباره The Hand of God بشنوید تعجب نکنید. بهترین فیلم زامبی

نگاه نکن ((Don’t Look Up (2021)

کارگردان: آدام مک کی

بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، جنیفر لارنس، مریل استریپ، جونا هیل

ژانر: کمدی

رتبه: R

مدت زمان: 2 ساعت و 18 دقیقه

نظرسنجی Rotten Tomatoes : 55٪ (منتقدان) 77٪ (مخاطب)

جدیدترین فیلم آدام مک‌کی، گرایش سیاسی The Big Short and Vice را دنبال می‌کند، اما با بزرگترین گروه بازیگری‌اش تا کنون. کمدی طنز به بالا نگاه نکن دو اخترشناس (لئوناردو دی کاپریو و جنیفر لارنس) را دنبال می کند که سعی می کنند به بشریت در مورد یک ستاره دنباله دار که زمین را نابود می کند هشدار دهند. بازیگران گروه، در کنار لئوناردو دی کاپریو و جنیفر لارنس، مریل استریپ، جونا هیل، کیت بلانشت، تیموتی شالامه، آریانا گرانده و اسکات مسکودی را به عهده دارند. مک‌کی این بازیگران را برای یک هدف مهم جمع‌آوری کرد: طرح داستانی فیلم به‌منظور منعکس‌کردن بحران آب و هوای زندگی واقعی است و به نظر می‌رسد تعداد زیادی از افرادی که در قدرت هستند عمداً بحران جاری را که هر زندگی روی زمین را تهدید می‌کند نادیده می‌گیرند. علی‌رغم این موضوع بالقوه کسل‌کننده، فیلم اغلب خنده‌دار است که چگونه غافل بودن افراد ثروتمند و قدرتمند و روشن‌فکر را در به تصویر کشیدن اینکه کسانی که تغییرات آب و هوایی را جدی می‌گیرند چه احساس ناامیدی و تنهایی می‌کنند را به تصویر می‌کشد. خیلی به موقع و گزنده، به بالا نگاه نکن، یکی از تاریک ترین و مهم ترین کمدی های سال است.

نابخشودنی ((The Unforgivable (2021)

کارگردان: نورا فینگ‌شیت

بازیگران: ساندرا بولاک، جان برنتال، وینسنت دونوفریو، ویولا دیویس

ژانر: درام

رتبه: R

مدت زمان: 1 ساعت و 52 دقیقه

نظرسنجی Rotten Tomatoes : 40٪ (منتقدان) 81٪ (مخاطب)

جدیدترین درام اصلی نتفلیکس در قالب The Unforgivable وارد بازار شد. بر اساس مینی سریال بریتانیایی Unforgiven در سال 2009، این درام با بازی ساندرا بولاک در نقش روث، زنی که پس از گذراندن محکومیت به دلیل یک جنایت خشونت‌آمیز از زندان آزاد شد، در حالی که تلاش می‌کند دوباره وارد جامعه شود و دوباره با خواهر جدا شده‌اش ارتباط برقرار کند. اولین فیلم او پس از جعبه پرنده 2018، The Unforgivable، بولاک را می‌بیند که در نقشی دراماتیک‌تر برمی‌گردد که متأسفانه هنوز هم تا به امروز مرتبط است. بازی بی حاشیه بولاک باعث می شود که تراژدی فیلم احساس شود، زیرا روث از سختی هایی عبور می کند که بسیاری از مخالفان سابق در زندگی روزمره خود تجربه می کنند. در حالی که این ساعت می تواند یک ساعت سخت باشد، در نهایت برای درک کابوس مجتمع صنعتی زندان فعلی ما لذت بخش است. The Unforgivable که تاریک و در عین حال بسیار امیدوارکننده است، بازگشتی شایسته به نتفلیکس برای ساندرا بولاک خارق العاده است. بهترین فیلم علمی تخیلی

لوپر ((Looper (2012)

کارگردان: ریان جانسون

بازیگران: جوزف گوردون-لویت، بروس ویلیس، امیلی بلانت، پل دانو

ژانر: علمی تخیلی، اکشن

رتبه: R

مدت زمان: 1 ساعت و 59 دقیقه

نظرسنجی Rotten Tomatoes : 93٪ (منتقدان) 82٪ (مخاطب)

قبل از اینکه رایان جانسون فیلم پرفروش Knives Out را بسازد، یکی از بهترین بلاک باسترهای علمی تخیلی دهه 2010 را در سال 2012 در Looper خلق کرد. این درام علمی-تخیلی در آینده ای اتفاق می افتد که در آن قاتلان قراردادی معروف به "لوپرها" توسط سندیکاهای جنایی استخدام می شوند تا مردم را پس از سی سال به عقب فرستادن آنها بکشند. جو (جوزف گوردون-لویت) یک لوپر ثروتمند و موفق است که زمانی که خود بزرگترش (بروس ویلیس) از مرگ اجباری خود طفره می رود و مسیر زندگی هر دوی آنها را زیر سوال می برد، خود را در سفری خطرناک برای کشف خود می بیند. یکی از فیلم‌های پیچیده‌تر و در عین حال لذت‌بخش‌تر در ژانر سفر در زمان، فیلم Looper با بازی‌های قوی از بروس ویلیس و جوزف گوردون-لویت (که فکر می‌کنید می‌تواند یک بروس ویلیس جوان باشد) جذاب و مبتکر است. کارگردانی درجه یک جانسون کمک می‌کند تا داستانی بسیار جذاب را روایت کند که درباره مفاهیمی مانند سرنوشت و سرنوشت متفکرانه است. در کنار این تفکرات فلسفی، چندین سکانس اکشن پیشران وجود دارد که به طرز هوشمندانه ای از فیلم های اکشن گوردون-لویت و ویلیس استفاده می کنند. Looper یک کلاسیک علمی تخیلی است که به همان اندازه که هوشمندانه است هیجان انگیز است.

قدرت سگ ((The Power of the Dog (2021)

کارگردان: جین کمپیون

بازیگران: بندیکت کامبربچ، کرستن دانست، جسی پلمونز، کودی اسمیت-مک فی

ژانر: درام

رتبه: R

مدت زمان: 2 ساعت و 7 دقیقه

نظرسنجی Rotten Tomatoes : 95٪ (منتقدان) 78٪ (مخاطب)

جین کمپیون، کارگردان مشهور پیانو، بیش از یک دهه است که فیلمی را کارگردانی نکرده است و به شدت از دست رفته است. خوشبختانه او با شاهکار The Power of the Dog، جدیدترین فیلم اصلی نتفلیکس بازگشته است. این درام وسترن بر اساس رمانی به همین نام نوشته توماس ساویج، بر برادران مالک مزرعه، فیل (بندیکت کامبرباخ) و جورج (جسی پلمونز) بربانک متمرکز است. جورج با رز بیوه (کرستن دانست) رابطه عاشقانه ای برقرار می کند در حالی که فیل ظالم او و پسرش پیتر (کودی اسمیت-مک فی) را عذاب می دهد که منجر به تحولات تکان دهنده ای می شود. حرکت روشمند فیلم یکی از بزرگترین نقاط قوت آن است که با موقعیت منظره‌اش، حس قدرتمندی از فضا را ایجاد می‌کند. کل بازیگران فوق‌العاده هستند و این داستان خاردار را زنده می‌کنند، بندیکت کامبربچ به‌ویژه ترسناک است و کرستن دانست عملکردی دلخراش و شکننده دارد. The Power of the Dog شگفت‌انگیزترین فیلمی است که در طول سال می‌بینید.

هنرمند فاجعه ((The Disaster Artist (2017)

کارگردان: جیمز فرانکو

بازیگران: جیمز فرانکو، دیو فرانکو، ست روگن، زک افرون

ژانر: کمدی، درام

رتبه: R

مدت زمان: 1 ساعت و 43 دقیقه

نظرسنجی Rotten Tomatoes : 91٪ (منتقدان) 85٪ (مخاطب)

فیلم The Room اثر تامی ویزو در زمان اکران بمباران شد و در دهه‌های بعد به لطف عجیب و غریب بودن جذاب و ماندگارش به یک کلاسیک کالت تبدیل شد. در سال 2017، جیمز فرانکو کارگردان فیلم The Disaster Artist بود که دراماتیزه‌ای از فیلم‌برداری The Room بود. بر اساس کتابی به همین نام از گرگ سسترو، هنرمند فاجعه بر گرگ (دیو فرانکو)، بازیگر مشتاق تمرکز دارد که با تامی وایسو عجیب و غریب (جیمز فرانکو) ملاقات می کند و با آنها دوست می شود که به لس آنجلس می روند و ویزو را خلق می کنند. شاهکار فرضی فیلم عمیقاً به روح فیلمسازی می پردازد، و اینکه چگونه این شور و شوق عفونی می تواند حتی در بدترین فیلم ها آشکار شود. همچنین در به تصویر کشیدن محترمانه زندگی ویزو و سسترو بسیار صمیمانه است. فرانکو یک بازیگر تمام ستاره نیز جمع آوری کرد، از جمله ست روگن، آلیسون بری، و زک افرون، که همگی در نقش شخصیت های متعددی بازی می کنند که برای طرفداران اتاق مورد علاقه است. The Disaster Artist نگاهی محترمانه به صنعت فیلم و عجیب و غریب خلاق است که آن را زنده می کند.

مطلب فوق رپرتاژ اگهی بوده است و سایت رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد ...


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y8vkm