پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/08 08:43
اخبار هنرمندان | حواشی هنرمندان | رضا کیانیان
کد خبر: 17047

انتقاد جنجالی رضا کیانیان از طرح صیانت از فضای مجازی + فیلم

رضا کیانیان با لحن تند و جنجالی از طرح صیانت از فضای مجازی مجلس انتقاد کرد.

رضا کیانیان بازیگر بازیگر سینما و تلویزیون است. رضا کیانیان متولد 29 خرداد 1339 تهران است.رضا کیانیان در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت. رضا کیانیان در فیلم مختارنامه نقش عبدالله بن زبیر را بازی کرد. رضا کیانیان از منتقدان طرح صیانت فضای مجازی مجلس است.

واکنش انتقادی رضا کیانیان از طرح صیانت از فضای مجازی

در ادامه واکنش های دنباله دار که به طرح صیانت از فضای مجازی انجام شد که هنوز هم اطلاع رسانی گسترده ای در مورد آن وجود ندارد، از جمله کسانی که به این طرح واکنش نشان داده است رضا کیانیان بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون است. رضا کیانیان در این باره گفت: «وظیفه مجلس صیانت از مردم در برابر گرانی و دزدی و نه محدود کردن اینترنت و فضای مجازی است».

رضا کیانیان:  مگر ملت گله گوسفندن که برشان دارن ببرن جایی؟

رضا کیانیان

 بعضی ها توی کامنت ها می نویسند که هنرمندی که صدای ما را به دیگران می رسانی. من اصلاً صدای کسی را به جایی نمی رسانم. من حرف خودم رو فقط می زنم… طرح صیانت اسمش هست صیانت از فضای مجازی، صیانت یعنی چی؟ اولاً چرا عربی حرف می زنید؟ فارسی حرف بزنید که ما هم بفهمیم… یعنی نگهداری و حفاظت از فضای مجازی. خب مگه ماها چلاقیم، خودمان بلد نیستیم که حفاظت کنیم؟ یک عده دیگری باید بیان برای ملت تصمیم بگیرن و از ملت حفاظت کنن؟ مگر ملت گله گوسفندن که برشان دارن ببرن جایی؟ ما هم عاقلیم هم بالغیم و هم خوب می فهمیم. یعنی من مطمئنم، من که هیچی، جوونای این مملکت از کل مجلس ما روی همدیگه اینترنت رو بهتر می فهمن… و با اینترنت بهتر از همه اونا بلدن کار کنن. خب اونا میخوان از اینا صیانت کنن؟».

رضا کیانیان

رضا کیانیان بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون بار دیگر به طرح صیانت از فضای مجازی که در مجلس در دست بررسی است واکنش نشان داد

رضا کیانیان: شما می خواهید فضای مجازی رو شکل خودت کنی؟

کیانیان در ادامه می گوید: «پس این اسمش صیانت نیست. یه چیز دیگه س. چیزی است به اسم محدود کردن. اسم محدود کردن را می گذارند نگهداری و حفاظت و قربون برم. مثل بشین و بتمرگ و بفرماست. خب حال کردنش بفرما ولی در واقع بتمرگه. برای چی آخه شما می خواین از چیزی صیانت کنین که ما بهتر از شما بلدیم؟». رضا کیانیان در ادامه به بحث حجاب و صحبت های امام خمینی (ره) در این باره اشاره می کند و آن را به طرح صیانت تشبیه می کند و می گوید: «آقایون اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شما به من بگو تا الان چند بار سینما رفتی؟ چند بار تئاتر رفتی؟ چند بار رستوران رفتی؟ چند بار کنسرت رفتی؟چند بار گالری رفتی که نمایشگاه نقاشی ببینی؟ چند تا رمان خوندی؟ چند تا شعر خوندی؟ پس چرا اسمت کمی

رضا کیانیان

سیون فرهنگی است؟ پس شما میخواهید از فضای مجازی صیانت کنید؟ نه شما می خواهید فضای مجازی رو شکل خودت کنی. خب چرا توی این مملکت همه چیز باید شکل شما باشه؟ نه ما هم یک شکلی داریم بذار ما هم شکل خودمون باشیم. ما که برانداز نیستیم که».

 

رضا کیانیان بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون بار دیگر به طرح صیانت از فضای مجازی که در مجلس در دست بررسی است واکنش نشان داد

رضا کیانیان در ادامه صحبت هایش به وظیفه نمایندگی مجلس اشاره کرده و می گوید: «شما نماینده مجلسی برای این که حقوق ما را توی کشور صیانت کنی. از حقوق ما. یعنی چی؟ یعنی این که کسی از ما دزدی نکنه. یعنی اینکه اجناس گرون نشن که ماشاالله روز به روز بیشتر شدن. قیمت سرانه ملی ما زیاد بشه… قانون بذاری جلوی دزدی رو بگیری. قانون بذاری جلوی بی ناموسی رو بگیری. قانون بذاری روابط بین المللی ما خوب بشه. دشمنی ها کم بشه. دوستی ها زیاد بشه». این بازیگر سرشناس در ادامه به نحوه رفتار پیامبر با ادیان دیگر اشاره می کند و می گوید که مردم از دستورات خدا و پیغمبر اطاعت می کنند و وظیفه مجلس دفاع از حقوق شهروندی شهروندان است.

رضا کیانیان بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون بار دیگر به طرح صیانت از فضای مجازی که در مجلس در دست بررسی است واکنش نشان داد.

نامه سرگشاده رضا کیانیان به قالیباف

رضا کیانیان

رضا کیانیان پیش از این نیز در نامه ای سرگشاده و با لهجه مشهدی به قالیباف چنین نوشته بود: «جان امام رضا ’ع’ _”قسم مشَدی دادُم “_ از زمانی که آمدید مجلس، در زمینه ی بهبود اقتصاد و رفع استضعاف چه لوایحی تصویب کردید؟ …. جان ِمولا ! آیا همه چیز گران تر نشده ؟! بیکاری بیشتر نشده؟ بی آبی فراوان تر نشده؟ . استضعاف رشد نکرده؟ ! وحالا در روز عید مولایمان ، هدیه شما به ما بستن اینترنت است؟. “دَمِتا گرم”. ما به شما نامه نوشتیم با «۶۳۳۴۰۷ امضا» ششصدو سی و سه هزار و چهار صد و هفت امضا !! و خواهش کردیم این طرح را ، در صحن مجلس، طرح نکنید! اما جواب شما، بدون این که جواب نامه ی ما را بدهید، طرح ِ همین طرح و تصویبش در صحن مجلس بود! آیا تا به امروز،  به شهادت خودتان و بقال و چقال، و جیب مردم. هر روز استضعاف ِواقعی گسترش پیدا نمی کند؟ حالا نوبت ِاستضعاف مجازی ست؟!».

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z9xdj