پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/08 08:25
اخبار هنرمندان | حواشی هنرمندان| رضا کیانیان
کد خبر: 17044

بیوگرافی رضا کیانیان + عکس

رضا کیانیان از بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون و فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است

رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون است که متولد  ۱۳۳۰ است رضا کیانیان  فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است همسر او هایده قراچه داغیاست و یک پسر به نام علی دارد.

زندگینامه رضا کیانیان 

رضا کیانیان

ما کلاً در تهران بودیم. من متولد میدان خراسان هستم، مسجد لرزاده. مادرم مشهدی بود. بعد از ازدواج در تهران ساکن شد. اول برادرم (داوود) که ۹سال از من بزرگتر است متولد می‌شود و بعد من. یک سال و نیم بعد هم مهاجرت می‌کنیم به مشهد و من آنجا بزرگ می‌شوم. پدر من با چنین پیشینه‌ای به مشهد می‌آید.

مادرم هم یک زن محجبه معتقد بود. هم پدر و هم مادرم بی‌سواد بودند. مادرم با نظارت بر درس و مشق برادرم و من سواد یاد گرفت و بعدها کتاب هم می‌خواند اما بابای من هیچ‌وقت سواد یاد نگرفت، حتی حساب وکتاب‌هایش با چرتکه بود. یک نکته جالب اینکه عموها و پدرم سابقه کارنمایشی داشتند. مثلاً برخی مواقع در عروسی‌ها نمایش اجرا می‌کردند البته نه به عنوان شغل به عنوان تفریح. یکی از نمایش‌هایی که به یاد دارم چیزی شبیه کار چارلی‌چاپلین بود که نقش سلمانی را همراه با ریتم موسیقی خاصی اجرا می‌کند.

اسمم رضاست و همیشه راضی‌ام

کیانیان افزود: دوستی دارم که روزی به من گفت می‌خواهی اسم اعظم را به تو بگویم و گفت خداوند هزار اسم دارد و اسم تو هم یک

ی از این اسم‌هاست که بخشی از تمام اسم‌های دیگر را در خود دارد. بنابراین اسم اعظم اسم خودت است. اسم تو رضاست پس راضی باش و من از آن زمان همیشه می‌گویم اسمم رضاست و راضی هستم!

رضا کیانیان

 رضا کیانیان: خبرنگار روزنامه اطلاعات بودم.

وقتی ١۵ساله بودم خبرنگار روزنامه اطلاعات شعبه خراسان شدم. بعد از مدت کوتاهی قرار شد عکسم در روزنامه، صفحه مخصوص خراسان چاپ شود. رفتم استودیو موگه پیش مصطفی. گفتم یک عکس هنری از من بگیر! آن روزها تازه مد شده بود (حداقل در مشهد) برای پرتره یک طرف صورت را تاریک‌تر می‌کردند.

همسر رضا کیانیان کیست؟

کیانیان سالهاست با هایده قراچه داغی ازدواج کرده است و یک پسر بنام علی دارد، همسرش خانوم هایده خواهرزاده سهراب سپهری شاعر نام آشنای ایرانی می باشد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wol9d