چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/03/03 07:14
کد خبر: 16017

بابک خرمدین کاگردان ایرانی چگونه به قتل رسید؟

بابک خرمدین عضو خانه سینما به عنوان کارگردان و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در 1388 است.

به گزارش مستقل آنلاین : بابک خرمدین عضو خانه سینما به عنوان کارگردان و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در 1388 است. در سال 1379 با حضور در انجمن سینمای جوانان دفتر تهران، دوره فیلم سازی یک ساله را گذراند.بابک خرمدین پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در سال 89 برای ادامه تحصیل به لندن رفت اما مساله مهاجرت و غربت تاثیر زیادی بر وی گذاشت به طوری که با الهام گرفتن از آن دوران، فیلم «سوگنامه ای برای یاشار» را در لندن ساخت.

فیلم سوگنامه برای یاشار داستان زندگی یاشار، مهاجر ایرانی ترک تبار در لندن می باشد که با ویزای دانشجویی وارد لندن شده است.او پس از اتمام دوران کالج درگیر مسائل مالی و دلتنگی برای خانواده و ایران می شود و میان ماندن و بازگشت دچار تردید می گردد.فیلم «سوگنامه ای برای یاشار» یک اثر مستند داستانی به شمار می رود که در گروه هنر و تجربه اکران شد.

بابک خرمدین در سال 1392 فیلم نیمه بلند روزن را ساخت. این فیلم داستان خانواده ای را روایت می کرد که ساکن آپارتمانی در شهرک اکباتان بودند. آنها تصمیم به مسافرت گرفته و کلید خانه را به سرایدار می سپارند.

اما سرایدار، یک مهمانی خانوادگی در منزل آنها برگزار کرده و شب را به همراه مهمانها در آنجا سپری می کنند، صبح که صاحب خانه بر می گردد ، آنها را آنجا می بیند و بدون اینکه متوجه شوند آنجا را ترک کرده و تا ظهر بیرون می ماند تا سرایدار خجالت زده نشود .

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qaekp