یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/08 02:59
واکسن کرونا
کد خبر: 16788

جزئیات واکسن کرونا | افرادی که واکسن کرونا نمی‌زنند جریمه می‌‌شوند؟

رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران ضمن تاکید به تزریق واکسن کرونا در افراد گفت: در صورت عدم‌ واکسیناسیون باید علاوه بر جریمه از برخی خدمات غیر ضرور به افرادی که از تزریق واکسن کرونا خودداری می‌کنند، امتناع کرد.

به گزارش رصد ورزشی: همزمان با شیوع ویروس کووید ۱۹ دانشمندان در بسیاری از کشورها تلاش برای ساخت واکسن کرونا را آغاز کردند. برای کنترل بیماری کرونا باید بیش از ۷۰ تا ۷۵ درصد جمعیت کشور واکسن کرونا بزند تا تا چرخه بیماری کرونا کنترل شود. رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران ضمن تاکید به تزریق واکسن کرونا در افراد گفت: در صورت عدم‌ واکسیناسیون باید علاوه بر جریمه از برخی خدمات غیر ضرور به افرادی که از تزریق واکسن کرونا خودداری می‌کنند، امتناع کرد.

واکسن کرونا

رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران گفت: واکسیناسیون بر علیه یک بیماری در زمان پاندمی یک اجبار عقلی و قانونی است و‌ عدم‌ واکسیناسیون یعنی ادامه بیماری و آسیب به کل جامعه است، باید ابتدا برخورد اقناعی کرد و در صورت عدم‌ واکسیناسیون باید علاوه بر جریمه از برخی خدمات غیر ضرور به آنها امتناع کرد.

سید موید علویان رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در خصوص فروش دارو و مکمل در مطب پزشکان با قیمت های نجومی گفت: بر اساس قوانین و‌مقررات موجود ،فروش اقلام دارویی در مطب پزشکان وجهه قانونی ندارد و با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت نسبت به این امور نظارت بیشتری خواهیم داشت.

رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در مورد واردات واکسن از خارج کشور اظهار داشت: باید به اسناد واردات توجه داشت که این محصولات چه زمانی خریداری شده اند؛ ولی به طور قطع این دولت با تمام قوا وارد عرصه شده و تماس آقای رییسی با رییس جمهور چین یعنی فعال کردن دیپلماسی سلامت و از همه مهم‌تر تقویت امکانات تزریق که این موضوع قابل تقدیر است.

وی در پاسخ به اینکه پیک های متعدد کرونا در حال رخ دادن است و اینکه عده ای اعلام میکنند واکسن نباید اجباری شود،گفت: واکسیناسیون بر علیه یک بیماری در زمان پاندمی یک اجبار عقلی و قانونی و‌ عدم‌ واکسیناسیون به معنی ادامه بیماری و آسیب به کل جامعه است.

علویان درباره نوع رفتار با افرادی که نمی‌خواهند واکسن دریافت کنند، افزود: باید ابتدا برخورد اقناعی کرد و در صورت عدم‌ واکسیناسیون باید علاوه بر جریمه از برخی خدمات غیر ضرور به آنها امتناع کرد؛ ولی نمی‌توان همه خدمات را قطع کرد.

واکسن کرونا

قطع چرخه کرونا نیازمند تزریق واکسن به ۷۵ درصد جمعیت کشور است

 «سید حامد برکاتی» در برنامه تیتر  شبکه خبر سیما افزود: برای مقابله با ویروس کرونا راهی به جز تزریق واکسن نداریم و با توجه به ۲۰ ماه درگیری کشور با کرونا تجربه نشان داده است که تزریق واکن کرونا واجب است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون به تامین سلامت مردم کمک می کند، ادامه داد: چیزی که واضح است تزریق واکسن به سلامتی مردم کمک می کند و عدم واکسیناسیون ساده انگاری بیماری کرونا است، چیزی که در پیک پنجم خود را به خوبی در کشور نشان داد.

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت و درمان یادآورشد: همانطوری که سازمان بهزیستی اعلام کرد اواخر تیرماه سال جاری در آسایشگاهایی که سالمندان آنها دو دوز واکسن را تزریق کردند ۷۵ درصد ابتلای به بیماری کرونا کم شد و ۶۵ درصد مرگ و میر سالمندان نیز کاهش یافت در حالی که متوسط سن سالمندان در آسایشگاه ها بیش از ۷۰ سال سن بود.

برکاتی تاکید کرد: اگر بخواهیم به سلامتی خود، خانواده و عزیزان توجه کنیم، تزریق واکسن یک وظیفه اجتماعی مهم ما است  زیرا تنها موردی که می تواند از بیماری کرونا جلوگیری کند، تزریق واکسن کرونا است.

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه هم اکنون 94 درصد سالمندان کشور واکسن تزریق کرده اند ، گفت: تا زمانی که واکسن به شخص زده نشود ایمنی ایجاد نمی شود و برای سلامت جامعه همه ما ناچار به زدن واکسن کرونا هستیم.

در ادامه «علی اکبر حقدوست » متخصص اپیدمیولوژیست در این برنامه تاکید کرد: سلامتی حق مردم است و برای تحقق این مساله مهم باید دولتمردان دسترسی مردم را به واکسن تسهیل کنند و در زمینه مزیت های تزریق واکسن نیز به مردم اطلاعات درست و صحیحی داده شود.

وی گفت: برخی افراد تزریق واکسن را سخت می پذیرند و باید به سوالات این افراد پاسخگو باشیم و با جواب علمی قانع کنیم که برای کنترل این بیماری باید واکسن کرونا تزریق شود.

این متخصص اپیدمیولوژیست اظهاردشات: هم اکنون درصدی از جمعیت ایران و جمعیت کشور هخای مختلف جهان واکسن نمی زنند ولی با اجبار نمی شود واکسن تزریق کرد، اما با اعتماد سازی و اطلاع رسانی مناسب باید این افراد برای زدن واکسن قانع کرد.

حقدوست تاکید کرد: تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی و دارو مهم ترین راهکار مقابله با بیماری کرونا است در حالی که داروی موثری برای مهار این بیماری نداریم و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز محدودیتهای زیادی را برای افراد به وجود می آورد، لذا تنها راهکار مناسب برای مقابله با این بیماری زدن واکسن است تا زندگی مردم راحت شود، همانطوری که هم اکنون در کشورهای مختلف جهان توانسته اند با تزریق واکسن این بیماری را کنترل کنند.

رییس سازمان غذا و دارو در این برنامه تلویزیونی گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم واکسن مورد نیاز کشور را از منابع داخلی و یا خارجی تامین کنیم.

«محمد رضا شانه ساز» افزود: انتظار داریم با توجه به افزایش واردات واکسن تا اواسط آبان ماه سال جاری بتوانیم تمام جمعیت هدف خود را واکسینه کنیم تا به یک ایمنی جمعیتی برسیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دو تولیدکنندده داخلی ( برکت و پاستور) موفق شدند که واکسن خود را برای انجام واکسیناسیون برساند و سه تولید کننده داخلی دیگر ( رازی ، فخرا و سیناژن) وارد فاز سوم شده اند و حتی برای تایید واکسن برکت توسط سازمان بهداشت جهانی اقدامات مورد نیاز آغاز شده است.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به رفع کمبود انسولین در کشور نیز بیان کرد: در حال حاضر کمبودی در انسولین نداریم و بیماران مورد نیاز به داروی انسولین با راه اندازی سامانه مربوطه در حال شناسایی هستند و انتظار داریم تا پایان سال جاری با تولید انسولین در 4 کارخانه تولید کننده در داخل، بتوانیم در تولید انسولین به خودکفایی برسیم.

منبع: فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4p58ba