پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/01 07:42
کد خبر: 9405

به این ۵ دلیل صبح ها زنجبیل بخورید

​زنجبیل ازجمله طعم دهنده های نوشیدنی چای به حساب می آید. کارشناسان تغذیه و سلامت، مصرف زنجبیل را به دلایل پزشکی متعددی توصیه می کنند ازجمله اینکه می توان با افزودن زنجبیل به صبحانه، روز خود را تغییر داد.

صبحانه مهم ترین وعده غذایی است و افزودن زنجبیل که سرشار از مواد مغذی است، این وعده غذایی را سالم تر می کند.

ازجمله دلایلی که به مصرف زنجبیل در هنگام صبح توصیه می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱- کمک به کاهش وزن

زنجبیل به کنترل اشتها کمک می کند. هر روز صبح با مصرف زنجبیل احساس نیاز به خوردن کمتر می شود. بهترین روش مصرف زنجبیل به منظور کاهش وزن، جوشانده زنجبیل یا آب زنجبیل است. برای تهیه جوشانده زنجبیل لازم است ابتدا مقداری آب را جوشانده و سپس دوتکه زنجبیل را به آن اضافه کنید. این مخلوط را مدتی بجوشانید و سپس از صافی رد کنید تا آماده مصرف شود. همچنین مصرف این جوشانده هنگام صبح به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

 

۲- حفظ سلامت مو و پوست

مصرف مرتب آب زنجبیل هرروز صبح به حفظ سلامت پوست و مو کمک کرده چراکه آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در آن برای پوست و مو مفیدند. همچنین از بدن در برابر عفونت های پوستی و بیماری ها محافظت می کند.

 

۳- بهبود سلامت روده ها

با مصرف زنجبیل بیشتر اختلالات گوارشی برطرف می شود. افزودن این گیاه خوراکی به وعده صبحانه سیستم گوارشی را تقویت می کند.

 

۴- کاهش التهاب

زنجبیل به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی نیز شناخته شده است. مصرف مرتب زنجبیل هنگام صبح در طولانی مدت به کاهش التهاب منجر می شود.

 

۵- کنترل سطح کلسترول

زنجبیل همچنین سطح کلسترول بد خون را کنترل می کند. افزایش سطح کلسترول بد خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش می دهد و برای سلامت قلب زیان آور است . با مصرف این چاشنی خوراکی می توان سطح کلسترول بد خون را کاهش داد.

 

منبع: مجله دلتا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2a5we3