جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/01/02 04:52
کد خبر: 8054

آخرین امار مبتلاین به کرونا در ایران شنبه ۲ فروردین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون پاسخ آزمایشات ۱۲۰۷ نمونه بیماران مشکوک به کرونا در استان دریافت شده که از این تعداد نتیجه آزمایش ۴۴۳ مورد مثبت بوده است.

رصد ورزشی نوشت: محمدرضا نیکبخت امروز شنبه در جمع خبرنگاران آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در لرستان را تشریح کرد و اظهار داشت: تا کنون ۱۳۰۲ نمونه‌ی از بیماران مشکوک به «کرونا» در لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است.

 

خبرداغ : بهنوش بختیاری|ماجرای رونمایی از همسرش + بیوگرافی

 

 

وی تصریح کرد: ۱۲۰۷ نمونه پاسخ داده شده است که از این عدد ۴۴۳ مورد مثبت و ۷۶۴ نمونه منفی اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: تا به امروز ۳۰ مورد فوت قطعی بر اثر کرونا در استان ثبت شده است.

نیکبخت ادامه داد: آمار مبتلایان به کرونا ویروس در لرستان به تفکیک شهرستان‌ها حاکی از آن است که در سلسله ۱۱۵ نفر، در خرم آباد ۱۰۰ نفر، در بروجرد ۵۰ نفر، در دلفان ۵۶ نفر، در دورود ۴۵ نفر، در ازنا ۲۵ نفر، در کوهدشت ۱۴ نفر، در الیگودرز ۱۳ نفر، در پلدختر ۱۲ نفر، در چگنی ۷ نفر، در رومشکان ۴ نفر و در سپید دشت ۲ نفر مبتلا شده اند.

نیکبخت با بیان اینکه ۹۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند، گفت: همچنین ۷۰ نفر پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند و ۲۵۳ نفر نیز در منزل مراقبت می‌شوند.

 

رشد مبتلایان به بیماری کرونا در استان تهران متوقف شد

 

استاندار تهران از متوقف شدن رشد مبتلایان به بیماری کرونا در استان تهران خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا ارائه شد.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه و غربالگری صورت گرفته رشد مبتلایان به بیماری کرونا در استان تهران متوقف شده است و دیروز نسبت به پریروز رشد 4.9 درصدی را در خصوص ابتلا به بیماری کرونا داشته‌ایم و به لحاظ بهبودیافتگان از میانگین کشور استان تهران بالاتر است.

استاندار تهران بیان داشت: 3670 تخت در 29 بیمارستان دولتی تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح خدمات لازم را به بیماران مبتلا ارائه می‌دهد و 720 بیمار نیز در مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 79 درصد از جمعیت استان تهران غربالگری در خصوص بیماری کرونا شده‌اند و از طریق سامانه‌های مختلف از جمله سیب، 4030، آموزش‌های لازم به شهروندان تهرانی ارائه داده می‌شود.

محسنی‌بندپی بیان داشت: دو مشکل عمده در حال حاضر داریم که خستگی نیروهای کادر درمانی و کمبود نقدینگی دانشگاه‌های علوم پزشکی است و امیدواریم از طریق مشوق‌های استخدامی بتوانیم نسبت به جذب نیرو در بیمارستان‌ها اقدام کنیم و نسبت به تخصیص منافع به بیمارستان‌ها هم اقدام شود.

 

منبع: فارس

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bjlv3