پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/13 14:35
کد خبر: 7529

سپاه واکسن کرونا را کشف کرد+فیلم

دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه به کشف واکسن و داروی قطعی کرونا دست یافتند.همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید کیت تشخیص کرونا را شروع کرد

رصد ورزشی نوشت:  دکتر «علیرضا جلالی» رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج)، اظهار داشت: از هفته گذشته کمیته‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) برای ساخت داروی قطعی ویروس «کرونا» و ارائه جدیدترین روش‌های درمانی و بهبود مبتلایان به این ویروس فعال شده است.

وی با بیان این‌که خروجی این جلسات علمی، تبادل تجریبات پزشکان و در نهایت کاهش آمار مرگ و میر مبتلایان ویروس کرونا نسبت به روز‌های اول است، افزود: در هفته گذشته سه پروژه جدید برای ساخت واکسن و داروی قطعی کرونا کلید زده شده است و پیش‌بینی ما این است که از این پروژ‌ه‌ها خروجی جدی داشته باشیم.

 


رقص جنجالی پرستار زن ایرانی در بخش بیماران کرونایی+ فیلم


 

 

جلالی با اشاره به تجربه موفق ایران در ساخت واکسن «آنفولانزا»، در خصوص ساخت دارو و واکسن ویروس «کرونا» هم اظهار امیدواری کرد و گفت: نمی‌توان اکنون جزییات دقیقی از پروژه‌های درمانی ویروس «کرونا» را خبری کرد؛ اما به اطلاع هموطنان عزیز می‌رسانیم که اولین پروژه، ساخت داروی درمانگر «کرونا» مبتنی بر حوزه‌های علم ژنتیک است که مراحل اجرای آن با همراهی مجموعه وزارت بهداشت و معاونت تحقیقی - صنعتی سپاه، در مرکز ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) کلید خورده است.

 


کرونا | طریقه پخت سوپ خفاش + فیلم


 

وی ادامه داد: جلسات علمی برای پیشبرد این طرح درمانی هر روز برگزار می‌شود و نمی‌توان با قطعیت در خصوص احتمال موفقیت‌آمیز بودن این روش درمانی اظهار نظر کرد؛ اما پیش‌بینی اولیه ما این است که پروژه بین سه تا شش ماه آینده به نتیجه برسد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) همچنین از تلاش محققان و پزشکان ایرانی برای ساخت واکسن «کرونا» هم خبر داد و گفت: طرح نامه پزشکان و محققان برای ساخت واکسن به پایان رسیده و منابع مالی این پروژه علمی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) و دو دانشگاه دیگر تامین شده است که ان‌شاءالله پروژه ساخت واکسن هم در بازه زمانی سه تا پنجم ماهه، با موفقیت به پایان برسد.

 

جلالی، ساخت داروی گیاهی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا را هم سومین پروژه درمانی محققان ایرانی دانست و گفت: متخصصان در مرکز تحقیقات طب سنتی، در حال انجام آزمایش‌ها برای ساخت داروی گیاهی درمان کرونا ویروس هستند که امیدواریم خروجی همه این پروژه‌ها در چند ماه آینده، ساخت داروی قطعی کرونا ویروس باشد./رکنا

 

 

 

چگونه کرونا نگیریم؟ + علائم ویروس کرونا

 

سازمان جهانی بهداشت تا امروز یعنی سال ۲۰۲۰ چند وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است. سال ۲۰۰۹ بود که همه‌گیری جهانی آنفولانزای خوکی اعلام شد، سال ۲۰۱۴ بازگشت مجدد بیماری فلج اطفال و بیماری ابولا در غرب آفریقا و سال ۲۰۱۶ شیوع ویروس زیکا در آمریکای جنوبی اعلام شد.  این روزها مدتی است این سازمان برای مقابله هماهنگ کشورها با ویروسی نسبتا جدید به نام کرونا اعلام وضعیت فوق العاده  کرده است.

 

 

820_Piroozi-1398-09-13_1575407413 - Copy

 

هشدار! آمار مرگ و میر پایین است اما کرونا درمان قطعی ندارد

بر اساس آخرین آمار منتشره مبتلایان به ویروس کرونا در جهان ۷۶ هزار و ۲۶۲ مورد آلوده به ویروس کرونای جدید اعلام شد و ۲ هزار و ۱۲۰ نفر در دنیا فوتی داشتیم. امروز صبح این آمار به ۱۵۲۳ نفر رسید. ویروس کرونا دغدغه‌ای جهانی است؛ شاید میزان مرگ‌ومیر آن چندان بالا نبوده باشد، درواقع طبق آمارها حدود ۲,۷ ‌درصد آمار مرگ‌ومیر این بیماری بوده، عددی که رقم بالایی به نظر نمی‌رسد هرچند باید هشیار بود چراکه بیماری ابتلا به ویروس کرونا درمان قطعی ندارد.

 


تصاویری از تدفین مبتلایان به کرونا در ایران لو رفت + عکس


 

 

کرونا چگونه منتقل می‌شود؟

ویروس‌ها می‌توانند از تماس انسان با حیوان منتقل شوند برای مثال ویروس سارس از گربه و ویروس «مِرس» از شتر به انسان منتقل می‌شوند؛ اما در خصوص ویروس کرونا هنوز مشخص نیست که چه حیوانی باعث انتقال این ویروس به بدن انسان می‌شود. افراد مبتلا به بیماری کرونا با سرفه کردن این ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند و انتقال کرونا از طریق تماس مستقیم با فردی که دارای علائم ابتلا به آن است و از طریق قطرات تنفسی و دست دادن، امکان‌پذیر است.

 

820_IranVarzeshi-1398-09-13_1575407398

 

علائم ابتلا به ویروس کرونا

به گفته محققان تب بالا، کوتاه شدن تنفس ازجمله علائم ویروس کرونا است. ویروس کرونا تنها ریه انسان را درگیر نمی‌کند؛ پس از ریه، کلیه فرد مبتلا شده به کرونا از کار می‌افتد.

کرونا با علائمی شبیه به سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه، عطسه، لرزش دستان، گلودرد، معمولاً سردرد و تب باعث ایجاد عفونت و مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود.

افراد مبتلا به سرطان، ام‌اس، افراد داری مشکلات ریوی، کلیوی و افرادی که پیوند داشته باشند بیشتر در معرض ویروس کرونا قرار دارند. کودکان نیز مبتلا به این ویروس می‌شوند اما آمار نشان می‌دهد افراد بالای ۶۰ سال ۸۰ درصد ابتلا به این بیماری را شامل شده‌اند.

 

820_Hadaf-1398-09-13_1575407433

 

 

اگر می‌خواهید کرونا نگیرید چه باید بکنید؟

دست‌هایتان را مکرر با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. اگر آب و صابون ندارید از ضدعفونی‌کننده‌های حاوی الکل استفاده کنید. دهان و بینی‌تان را هنگام عطسه یا سرفه دیگران بپوشانید و از تماس محافظت نشده با حیوانات وحشی و اهلی خودداری کنید.

در تجمعات انبوه حتماً از ماسک استفاده کنید و فاصله یک متری باکسانی که علائم بیماری دارند را رعایت کنید. هنگام سرفه یا عطسه دستمال جلوی دهان گرفته و بعد آن را در سطل زباله بیندازید. سطوحی که لمس می‌شود را ضدعفونی کنید و در مکان‌های شلوغ و حمل‌ونقل عمومی از لمس وسایل و سطوح عمومی بپرهیزید. سعی کنید دستکش یک‌بارمصرف همراه داشته باشید و گوشت و تخم‌مرغ را کاملاً بپزید و هنگام بیماری در خانه بمانید.

در صورت ابتلا به ویروس کرونا فعالیت‌های خارج از خانه را محدود کنید و به‌جز دریافت مراقبت‌های پزشکی به محل کار مدرسه یا محل‌های عمومی نروید. از حمل‌ونقل و استفاده نکنید و در یک اتاق متفاوت با افراد دیگر در خانه بمانید.

 

 

داروی درمان کرونا

 

 وزیر بهداشت چین در نشستی که در جمع اصحاب رسانه برگزار شد از تولید داروی ضد ویروس کرونا خبر داد.

 

او بیان کرد: این دارو در حال طی کردن آخرین مرحله آزمایش است و به زودی به صورت رایگان در اختیار بیمارستانها و مراکز درمانی به منظور  مداوای مبتلایان قرار می‌گیرد. 

 

11436995_766

 

گفتنی است: پیش از این کشور چین برای درمان از ترکیب داروی HIV و آنفلوآنزا استفاده می‌کرده که همچنان هم ادامه دارد. طبق آماری که کمیسیون بهداشت چین اعلام کرده است تاکنون بیش از ۱۷۰۰۰ تن از مبتلایان درمان شده و به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2agyk2