پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/16 12:45
تیم ملی ایران
کد خبر: 16659

ترکیب دو تیم ایران و عراق مشخص شد

از یازده بازیکن دو تیم ایران و عراق برای دیدار حساس مقدماتی جام جهانی رونمایی شد.

 

به گزارش رصد ورزشی: پس از پیروزی در مقابل سوریه در اولین گام، شاگردان اسکوچیچ حالا ماموریت سخت‌تری را مقابل عراق در دومین دیدار مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در کشور قطر پیش رو دارند. دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی ایران برای این مسابقه نفرات زیر را در نظر گرفته است.

علیرضا بیرانوند – امید نورافکن، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون.

همانطور که مشخص است بار دیگر در مقابل عراق، بیرانوند علی‌رغم اینکه 2 گلر آماده در اردوی تیم ملی حضور دارند، در ترکیب اصلی قرار گرفته است و جلوتر از او شجاع و کنعانی‌زادگان بار دیگر با توجه به نمایش‌های خوبی که در کنار هم داشته‌اند، زوج قلب خط دفاعی تیم هستند.

در پست دفاع چپ شاهد تغییر هستیم و امید نورافکن به جای وحید امیری در این پست دیده می‌شود و در پست دفاع راست نیز که در بازی قبلی سلمان جعفری و سپس سعادت حردانی بازی کردند، در مقابل عراق صادق محرمی با پشت سر گذاشتن مصدومیت بار دیگر به ترکیب اصلی رسیده است.

در سیستم 2-4-4 خطی که به نظر می‌رسد بیش از هر سیستم دیگری مورد توجه اسکوچیچ قرار دارد، احمد نوراللهی و سعید عزت‌اللهی که در دیدار قبل به جای سرلک وارد زمین شد و نمایش خوبی داشت، در کنار هم بازی خواهند کرد و یک خط جلوتر علیرضا جهانبخش که باز هم کاپیتان تیم خواهد بود، به جای قلی‌زاده در پست وینگر راست بازی خواهد کرد و وحید امیری در پست وینگر چپ تا پس از چند بازی که شاهد حضور قلی‌زاده بودیم، اینبار این مهاجم سرعتی و تکنیکی  از ترکیب دور مانده باشد.

در نهایت با بازگشت سردار آزمون که در مقابل سوریه به دلیل محرومیت در ترکیب اصلی حاضر نبود، او در کنار مهدی طارمی 2 مهاجم اصلی تیم خواهند بود.

دیدار دو تیم در ورزشگاه بین المللی خلیفه دوحه از ساعت 22:30 دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد.

به نظر می رسد 2 تغییر ایجاد شده که حضور نورافکن در پست دفاع چپ و بیرون رفتن قلی‌زاده و حضور جهانبخش در پست وینگر راست است، برای بالا بردن توان جنگندگی تیم مقابل عراق باشد که بازیکنان فیزیکی بسیار خوبی در ترکیب خود می بیند.

ترکیب رسمی تیم ملی عراق برای دیدار حساس مقابل ایران، از سوی سرمربی هلندی این تیم اعلام شد.

به گزارش "ورزش سه"، دیک ادووکات با تغییرات زیادی نسبت به بازی گذشته مقابل کره جنوبی، تیمش را روانه میدان کرده است. در دیدار امروز علی عدنان مدافع مستحکم عراقی به دلیل مصدومیت غایب است و ضرغام اسماعیل جای او را در سمت چپ خط دفاعی پر کرده است.

پس از مصدومیت جلال حسن، قفس توری عراقی ها به فهد طالب رسید. علی فائز و احمد ابراهیم همچون بازی گذشته در دفاع میانی حضور دارند و شیرکو کریم نیز در سمت راست دفاع تیم ادووکات انجام وظیفه می کند.

پس از بازگشت صفا هادی به ترکیب اصلی، او جانشین ابراهیم بایش شده تا برخلاف دیدار قبل که عراق با 2 هافبک دفاعی به مصاف کره جنوبی رفته بود، آنها امشب تنها صفا  هادی را در این پست داشته باشند و امجد عطوان و امیر العماری یک خط جلو تر رفته اند.

طارق همام نیز پس از پشت سر گذاشتن دوران محرومیت خود، به ترکیب اصلی بازگشته و جای محمد قاسم را گرفته است. برخلاف اخبار قبلی، بشار رسن در ترکیب اصلی حضور دارد و ایمن حسین نیز به عنوان تک مهاجم نوک در خط حمله جای گرفته است.

ترکیب تیم ملی عراق برای دیدار با ایران:

فهد طالب، شیرکو کریم، علی فائز، احمد ابراهیم، ضرغام اسماعیل، صفا هادی، امیر العماری، امجد عطوان، همام طارق، بشار رسن، ایمن حسین

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kewpq