پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/04/06 11:18
کد خبر: 16457

وزیر جوان کابینه رئیسی بجای وزیر جوان روحانی

با پایان رقابتهای انتخاباتی و پس از اعلام رسمی وزارت کشور آیت‌الله رئیسی سکان‌دار دولت سیزدهم شد. از جمله نکاتی که ایشان در کمپین‌های انتخاباتی‌اش بارها روی آن تأکید کرده بودند، فراجناحی‌ و جوان بودن دولتش می‌باشد و به نظر می‌رسد که همین موضوع، سبب شود افراد جوان و تازه نفس‌تری در کابینه وی حضور داشته باشند.

به گزارش رصدورزشی،  با پایان رقابتهای انتخاباتی و پس از اعلام رسمی وزارت کشور آیت‌الله رئیسی سکان‌دار دولت سیزدهم شد. از جمله نکاتی که ایشان در کمپین‌های انتخاباتی‌اش بارها روی آن تأکید کرده بودند، فراجناحی‌ و جوان بودن دولتش می‌باشد و به نظر می‌رسد که همین موضوع، سبب شود افراد جوان و تازه نفس‌تری در کابینه وی حضور داشته باشند.

این روزها پس از رایزنی‌های اولیه در خصوص کابینه دولت جدید و با کم‌رنگ شدن احتمال حضور تقی‌پور در وزارت ارتباطات، اظهار نظر و گمانه‌زنی نسبت به حضور میرمیثم سیدی در شبکه‌های اجتماعی‌ بعنوان جوان‌ترین وزیر می‌باشیم و با رویکرد رئیس جمهور منتخب نسبت جوانان و اعتماد به ظرفیت نخبگان در تشکیل کابینه ائتلافی، پرچم‌دار کابینه در حوزه فناوری از اهمیت خاصی برای نسل جوان برخوردار می‌باشد.

کاپیتان میرمیثم سیدی تحصیلات خود را در مهندسی ناوبری دریانوردی به اتمام رسانده و تا سال 1391 بعنوان کاپیتان‌کشتی‌ها تجاری فعالیت نمود. با علاقه وی به فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحصیلات تکمیلی خود را در این حوزه ادامه داده و با بازگشت به کشور در سال 1396 رسما شرکت آی‌تی‌ساز را با همکاری دوستان خود راه اندازی نمود.

مهندس میرمیثم سیدی از نخبگان فناوری هوش مصنوعی و مدیرعامل اپراتور دانش‌بنیان آی‌تی‌ساز ، بعنوان تأمین‌کننده خدمات دفاتر پیشخوان دولت و مسئول احراز هویت برخط خدمات الکترونیک کارگزار قوه‌قضاییه و کارگزار توسعه خدمات معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری می‌باشد.

با شیوع بیماری کرونا از اوخر سال 98 و بوجود آمدن مشکلات عدیده در کشور در اقدامی‌جهادی، مهندس میرمیثم سیدی با تیم توانمند خود، علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از هزار نفر درحوزه فناوری و دولت الکترونیک، اقدام به آنلاین نمودن خدمات دولتی و غیردولتی در پلتفرم همراه‌هوشمند نمود. همراه‌هوشمند یک اکوسیستم از شبکه هوشمند از فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش‌مصنوعی و متصل به کارشناسان و اپراتورهای مراکز ارائه خدمات و سازمان‌های ارائه دهنده خدمات، برای توسعه، گسترش و ترویج شیوه‌های هوشمندسازی خدمات است که توسط جوانان نخبه در اپراتور دانش‌بنیان آی‌تی‌ساز با مدیریت مهندس سیدی ایجاد گردید تا شهروندان بتوانند سرویس‌های مدنظر خود را بدون ترس از ابتلا به بیماری دریافت نمایند.

همچنین با دستور رهبر انقلاب نسبت به آزادسازی سهام عدالت وی با همکاری سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار هزینه خدمات سجام ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تا 50 درصد کاهش داد.

 

کارنامه دستاوردها و پروژه‌های موفق:

  • پروژه سامانه‌های هوشمند نظارتی بر برونسپاری خدمات دولت جهت سازمان اداری استخدامی
  • پروژه پلت فرم نظارت براجرای خدمات دولت مختص سازمان تنظیم و مقررات
  • پنجره واحد ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر ictهای روستایی در سراسر کشور(بیش از 4000 دفتر خدماتی)
  • راه اندازی همراه‌هوشمند با هدف دسترسی عادلانه مردم بخدمات بصورت آنلاین به کلیه خدمات
  • پروژه تحول در تغییر مدل احراز هویت با ایجاد درگاه احراز هویت بیومتریک خدمات دولت
  • پروژه‌های بکارگیری فناوری‌های نوین با هدف ایجاد دولت الکترونیک هوشمند
  • احراز هویت آنلاین سپرده‌گذاری مرکزی(سجام)
  • سامانه حمایتی ویژه اقشار آسیب‌پذیر مشمول سهام عدالت با همکاری سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار
  • پروژه بکارگیری فناوری‌های نوین و هوش‌مصنوعی در احراز هویت برخط ارباب رجوع خدمات قوه‌قضاییه بر اساس سند تحول‌قضایی(ثنا)
  • احراز هویت آنلاین کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  • سامانه جامع ثبت نام و دریافت کدبورسی کلیه کارگزارهای بورسی(آی‌تی‌بورس)
  • مرکز حمایت از استارتاپ‌ها و نخبگان و کارآفرینان در حوزه خدمات الکترونیک

 

هم اکنون وی فاز اول دسترسی عادلانه به خدمات جهت روستاییان به خدمات الکترونیک قضایی را در 1200 روستا فراهم و تا انتهای تابستان در دفاتر روستایی سراسر کشور فراهم خواهد نمود.

همچنین با تلاش ایشان و همکاری جمعی از نخبگان در مجموعه ایستگاه نوآوری شریف، پس از ایجاد آخرین نسل از احراز هویت برخط با تلفیق فناوری هوش مصنوعی با خدمات دولت الکترونیک، جایگاه کشورمان در بین 5 کشور دارای این نسل از فناوری قرار گرفت.

هم اکنون پلت فرم‌ها و سامانه‌های مورد نظر آیت‌الله رئیسی در توزیع عادلانه یارانه‌ها و سامانه‌ جامع نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی توسط ایشان و تیم آی‌تی‌ساز، نیز در حال توسعه و تکمیل می‌باشد.

باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری؛ گام دوم انقلاب و حرکت به سوی آرمان‌های بلند نظام باید با همت و هوشیاری و سرعت عمل و ابتکار جوانان طی شود و در این مسیر قبول مسئولیت و مدیریت جهادی از سوی مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و فعالان جوان در همه میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی از ضروریات است.

 

میدان‌داری جوانان و ورود آن‌ها به عرصه مدیریت در روزهای آغازین انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله دفاع مقدس دقیقا همان نقطه عطفی بود که باعث شد انقلاب نوپای ملت ایران بتواند در مقابل انواع مشکلات و تهدیدات داخلی و خارجی مقاومت کند و اتفاقا امتحان‌های مختلف را با سربلندی پشت سر بگذارد. نکته‌ای که به نظر می‌رسد این روزها مغفول مانده و حتی قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم نتوانست چندان به کنار رفتن برخی مدیران سنتی و حضور جوانان در عرصه مدیریت کشور کمک کند.

 

در شرایط فعلی یکی از راه‌های اصلی برون رفت از فساد و مشکلات اقتصادی در کشور توسعه دولت الکترونیک است. علی رغم اینکه تغییرات حوزه فناوری در بسیاری از کشورهای مدیون متخصصین ایرانی است، براساس آخرین رتبه‌بندی سازمان ملل در خصوص شاخص توسعه دولت الکترونیک جایگاه کشورمان رتبه 86ام جهان می‌باشد. استفاده و جذب سرمایه‌های اصلی کشورمان یعنی نخبگان ایرانی در داخل و یا مشغول به کار در کشورهای دیگر و بهره‌گیری از راهکارهای علمی و تخصصی این جوانان موجب توسعه دولت الکترونیک شده و ایران می‌تواند در رتبه‌های‌های برتر در این حوزه قرار گیرد.

باتوجه به شناخت و رزومه مهندس سیدی می‌توان گفت که ایشان فردی فعال، پرانرژی، مطمئن و با صلاحیت، متفکر و صاحب ایده‌های خلاقانه خوبی در زمینه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و از قدرت رهبری و برنامه‌ریزی خوبی در حل مشکلات و پیدا کردن روش‌های کاربردی و سازمان یافته جهت رسیدن ایران جزء 10 کشور برتر در حوزه دولت الکترونیک برخوردار می‌باشد.

 

از جمله نکات حائز اهمیت دیگر موضوع صادرات محصولات فناورانه است که میثم سیدی بارها در صحبتهای خود به این موضوع اشاره نموده و خبرِ صادرات جدیدترین محصول فناوری هوش مصنوعی به اروپا با توانمندی دانشمندان داخلی و صدور لایسنس با نام کشور عزیزمان توسط میثم سیدی در این ایام برای همه فعالان عرصه فناوری بسیار مسرت بخش بود.

 

تجربه نشان داده است که افراد توانمند و موفق در حوزه کسب و کار از حل مسائل پیچیده لذت می‌برند و می‌توانند به سرعت، روش‌ها و سیاست‌های غیر‌منطقی و ناکارآمد را تشخیص داده و نقاط ضعف و اشکالات سیستم را شناسایی نموده و به خوبی روش‌های جایگزین و راه اصلاح موقعیت‌های مختلف را خلق کنند، در واقع این افراد ترجیح می‌دهند به جای قبول سیستم‌ها، آنها را با روش‌ِ بهینه اصلاح نمایند.

 

از آنجا که برکسی پوشیده نیست که جامعه رَجل سیاسی کشورمان نیاز به پالایش دارد و باتوجه به رهنمودهای رهبر انقلاب در شرایط حساس کشور و همچنین عملیاتی بودن شخص آیت‌الله رئیسی ایشان نیازمند به تیمی کاملا نخبه، مؤمن، انقلابی، جوان و عملیاتی با سبقه عالی در سطح کشور و با ویژگی‌های؛ توان مدیریتی سطح بالا و تصمیم‌گیری منطقی، شجاعت در شروع کار و توانایی ایجاد سیستم‌ها و الگوها و مبارزه‌طلبی در مسیر رسیدن به اهداف، توانایی دیدن همه امکانات و احتمالات بوده و با انتخاب اینگونه افراد می‌توان به توسعه و جهش کشور در حوزه‌های مختلف که سالیان سال عقب افتادگی‌های ساختاری ایجاد گردیده امیدوار بود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdqx5