پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/12/25 15:12
کد خبر: 15766

افتتاح نخستین تلویزیون اینترنتی ویژه غذا و تغذیه

اولین تلویزیون اینترنتی ویژه غذا و تغذیه دوشنبه ۲۵ اسفند همزمان با بزرگداشت روز جهانی رژیم درمانگر با حضور آقای دکتر جلال الدین میرزای رزاز رییس انجمن تغذیه ایران، خانم مهندس دلاوری مدیر شبکه، اعضای محترم هیئت مدیره انجمن تغذیه ایران و شماری از کارشناسان تغذیه شاغل در بیمارستانها افتتاح شد.

دکتر جلال الدین میرزای رزاز رییس انجمن تغذیه ایران گفت:  تغذیه تی وی، نخستین تلویزیون اینترنتی ویژه غذا و تغذیه کشور با هدف توسعه فرهنگ صحیح تغذیه ای، سعی دارد تا با تولید برنامه های ویژه به نمایش  برنامه‌ها و محتوای جذاب در حوزه غذا و تغذیه بپردازد. این شبکه تلویزیونی در راستای شعار تغذیه سالم، جسم سالم تولید و با اخذ مجوزهای رسمی راه‌اندازی و اجرا شد. 

 

2d147fe9-64ac-4d56-b820-0884bc20630e

 

دکتر جلال الدین میرزای رزاز رئیس انجمن تغذیه ایران (اتا) ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز جهانی رژیم درمانگر، با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور به نقش موثر مشاوران تغذیه در کنار تیم درمان به منظور مدیریت هزینه‌ها و تسریع بهبودی بیماری تأکید کرد.

وی افزود: جامعه تغذیه دانان کشور سال ها در بخش بهداشت و درمان کشور زحمات غیر قابل انکار و فراوانی را متحمل شده اند و بسان سربازان پر تلاش و زحمت کش در سطوح مختلف بهداشت و درمان انجام وظیفه می کنند.

 با توجه به ایجاد مسائل تغذیه‌ای جدید در جامعه و رشد روزافزون بیماری‌های غیرواگیر که نقش تغذیه در پیشگیری و درمان‌های حمایتی آنها کاملا به اثبات رسیده، فعالیت‌های آموزشی و عملیاتی انجمن در راستای پیشگیری و آگاه‌سازی فعالان عرصه تخصصی نظام سلامت و همچنین اقشار مختلف جامعه است.

در روزهای اول شیوع کرونا، از همان ابتدا در خصوص حمایت‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از ابتلا، تقویت سیستم ایمنی و کاهش عوارض مبتلایان اعلام نیاز و به دنبال آن فراخوانی از سوی ستاد ملی کرونا در راستای نگارش دستورالعمل و حمایت‌های تغذیه‌ای منتشر شد.

وی با اشاره به همدلی و مشارکت جامعه تغذیه‌ای سراسر کشور در اجرای این طرح، عنوان کرد: در تدوین کتاب بیش از ۱۵۰ عضو هیئت علمی از سراسر کشور مشارکت داشته‌اند.

دکتر رزاز با اشاره به سرفصل‌های این کتاب، گفت: ۳ سرفصل کلی این کتاب در رابطه با پیشگیری از ابتلا و تقویت سیستم ایمنی بدن، حمایت‌های تغذیه بیماران بستری با تاکید بر تخت‌های ویژه و دوران نقاهت طراحی شده است.

وی با انتقاد از انتشار اطلاعات غیرعلمی و غیر موثق در حوزه تغذیه در فضای مجازی و حتی برخی رسانه‌ها، عنوان کرد: با توجه به خلأ موجود در جامعه و انتشار مطالب مختلف غیرعلمی، میتوان گفت از این کتاب به عنوان یک مرجع علمی موثق میتوان نام برد.

دکتر مجید حسن قمی، نایب رییس انجمن تغذیه ایران نیز  در خصوص طرح احصا قیمت تمام شده به منظور تعیین حق مشاوره همکاران تغذیه در مقاطع مختلف در بخش های سرپایی(دفاتر کار) و بستری گفت:  این امر توسط موسسه ملی تحقیقات سلامت که قبلا در خصوص دستگاه های کمک لاغری موضعی به عنوان مرجع کشوری تحقیقات سلامت شناخته می شود، انجام می شود. در همین راستا پروپوزال این طرح پس از ماه ها کار کارشناسی و رایزنی های انجام شده توسط انجمن و موسسه مذکور تدوین شده است و در صورت تامین مالی آغاز خواهد شد. این مهم در خصوص ارتقا جایگاه شغلی همکاران تغذیه و پیش در آمد رایزنی با بیمه ها، سازمان های متولی قیمت گذاری و سیاستگذاران خواهد بود و کمک خواهد کرد تعرفه گذاری خدمات مشاوره تغذیه با سایر گروه ها مقایسه نشده و مبتنی بر شواهد اعلام شده به وسیله متخصصان اقتصاد سلامت ارایه گردد تا در بازنگری های لازم توسط ارگان های ذی ربط قدرت چانه زنی متولیان انجمن و در نهایت همکاران بالا برده و بتواند در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به آحاد مردم راه گشا باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2raeg6