جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/02/11 11:39
کد خبر: 59

بحران عجیب در منچستر یونایتد

اگر منچستر یونایتد نتواند به لیگ قهرمانان برسد، بحران مالی در انتظار این تیم خواهد بود.

به گزارش  رصد ورزشی و به نقل از فوتبالی؛ برخی از اسپانسرهای یونایتد به این نتیجه رسیده‌اند که اگر این تیم قهرمانی به دست نیاورد، درآمد زیادی از یک تیم میانه جدولی حاضر در لیگ اروپا نخواهند داشت. یونایتد درآمد بسیار بالایی دارد، اما به دلیل نحوه سازمان‌دهی باشگاه، هزینه‌هایشان هم بالاست و سود کمی نصیب آنها می‌شود. بیشتر درآمدها صرف دستمزدها، بدهی‌ها، و انتقالات می‌شود و مقدار کمی سود باقی می‌ماند.

برای خانواده گلیزر، ارزش یونایتد به قهرمانی‌هایش است. اما آنها در حال حاضر با چلسی، تیم چهارم جدول فاصله دارند و اوله گونار سولشر نتوانسته فشار زیادی به چلسی وارد کند.

اگر یونایتد به لیگ قهرمانان نرسد، بلافاصله 20 میلیون پوند از درآمد باشگاه کم می‌شود، چرا که از مبلغ پرداختی آدیداس به این باشگاه کاسته خواهد شد. اما این باشگاه درآمدهای چندصد میلیون پوندی دارد که باید در سال‌های پیش رو قراردادهای آنها را تمدید کند و حالا، باشگاه‌های دیگر برای اسپانسرها جذاب شده‌اند.

اگر یونایتد نتواند به لیگ قهرمانان برسد، پیش‌بینی شده درآمد آنها از 627 میلیون پوند در سال گذشته به 560 تا 580 میلیون پوند کاهش یابد. باشگاه یونایتد یک بدهی 200 میلیون پوندی را باید در سال 2025 پرداخت کند، نیم میلیارد پوند هم در سال 2027 باید بدهد، و چند صد میلیون پوند دیگر بدهی هم برای سال 2029 است. اگر درآمد باشگاه ثابت بماند، آنها مشکلی در این زمینه نخواهند داشت. اما اگر آنها به لیگ قهرمانان نرسند، اوضاعشان بحرانی خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/j3ko84