سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/27 21:21
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 23245

چگونه با تمرین در منزل به اندام ایده‌آل برسیم ؟

پیدا کردن وقت خالی برای ورزش کردن در دنیای مدرن بسیار دشوارتر از قبل شده است. علاوه بر آن ایجاد شدن شرایط غیرمنتظره‌ای مانند کرونا و یا بیماری‌های واگیرداری که نام آن گاه و بیگاه بر سر زبان‌ها می‌افتد لزوم ورزش کردن در محیط‌هایی غیر از باشگاه را بیش از پیش ایجاب می‌کند. در این مطلب خواهیم دید چگونه با تمرین در منزل به اندام ایده‌آل برسیم.

در خانه ورزش کن ، نتیجه بگیر!

رسیدن به اهداف مختلف نیاز به یک روند مستمر دارد. برای رسیدن به سبک زندگی ورزشی ایده آل نیاز است تا  شرایطی را برای خود مهیا کنیم. شرایطی که در آن هرروز ورزش کنیم و کمتر دچار نوسان یا نُقصان ورزشی بشیم. برای رفع موانع تمرین کردن آسان کردن ذهنی سراغ ورزش رفتن یک راه موثر برای نتیجه گرفتن است. حذف مسیر باشگاه می‌تواند برداشتن یکی از این دست‌اندازهای ذهنی باشد. اما این تنها یکی از فواید ورزش کردن در منزل است. در ادامه از مزایای تمرین در منزل خواهیم گفت.

فوائد ورزش کردن در خانه چیست ؟

می‌توان به مزایای تمرین در منزل از زوایای مختلفی نگاه کرد. مواردی که در ادامه آورده می‌شود تنها برخی از مزایای ورزش کردن در خانه می‌باشد :

  1. مقرون به صرفه بودن:

    می‌توان با تهیه چند محصول ورزشی ساده و ارزان و اختصاص دادن فضای کمی از منزل به تمرین، هزینه شهریه باشگاه و رفت و آمد به آن را صرفه جویی کرد.

  2. صرفه جویی در زمان:

علاوه بر زمان تمرین، زمان رفت و آمد و حاشیه باشگاه نیز با تمرین در منزل صرفه‌جویی می‌شود. در منزل تنها چند دقیقه طول می‌کشد تا لباس مناسب را پوشیده، موسیقی مورد علاقه خود را پخش کرده و تمرین را آغاز کنید.

  1. انعطاف‌پذیری در برنامه ریزی:

شاید همیشه این امکان برای شما فراهم نباشد که روزهای باشگاه را خودتان تعیین کنید. پس از تعیین کردن آن امکان تغییر در صورت لزوم وجود ندارد یا کمتر وجود دارد. با تمرین در منزل می‌توانیم نسبت به شرایط خودمان برنامه ریزی کنیم.

  1. اجتناب از آلودگی و تمرین در محیطی بهداشتی:

پس از فراگیری کرونا توجه ما به‌درستی به مسائل بهداشتی بیشتر جلب شد. هرچند که هنوز هم از شر کرونا به صورت کامل رها نشدیم، اما در هر شرایطی استفاده از محیطی اختصاصی که رفت و آمد افراد مختلف در آن کمتر باشد بسیار مهم است.

  1. افزایش تمرکز روی تمرین و ورزش:

باشگاه مانند هر مکان عمومی دیگر عوامل حواس پرت کن مختص خود را دارد. ملاقات با افراد مختلف در باشگاه با شخصیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف و گاه صحبت‌های طولانی مدت حاشیه‌ای برخی از این حواس پرتی‌هاست.

  1. آزادی در منزل بدون قوانین:

ساعت باز و بسته شدن باشگاه، استفاده مشترک از وسایل و تجهیزات باشگاه، طرز استفاده از دستگاه‌ها، موسیقی سلیقه‌ای با میزان بلندی صدای دلخواه، قراردادن گوشی در کمد و ... تنها بخشی از قوانین دست و پا گیر باشگاه هستند که در منزل خبری از آنها نیست.

  1. امکان تغذیه سالمتر در منزل:

در خانه بودن به کنترل بیشتری در تغذیه سالم منجر خواهد شد. باشگاه رفتن معمولا انتخاب‌های سالم را کمتر می‌کند و بیرون رفتن از منزل منجر به وسوسه‌های ناسالم می‌شود.

  1. تنوع تمرینی و ایجاد چالش‌های شخصی:

معمولا انجام تمرین در باشگاه طبق یک برنامه روالی منظم و مشخصی انجام می‌شود. البته برای رسیدن به اهداف مشخص این برنامه منظم لازم است. اما در منزل بین برنامه‌های تمرینی می‌توان تنوع و چالش‌های مختلفی ایجاد کرد. برای مثال با کمک یک طناب ورزشی می‌توان در منزل به رکوردهای شخصی رسید.

  1. بدون بوی عجیب و غریب:

شما هم متوجه بوی عجیب باشگاه شده‌اید؟ درهم‌پیچیدن بوی عرق، پلاستیک دستگاه‌ها، پارکت کثیف کف باشگاه، اسپری و ... بوی خاص و عجیب باشگاه را ایجاد می‌کند. با تمرین در منزل خبری از این بوی عجیب نیست و با عطر منزل می‌توان کارایی ورزشی را افزود.

تصویری از یک دختر ورزشکار که با یک هولاهوپ یا حلقه ورزشی روبروی پرده منزل ایستاده است

برای حفظ عادت تمرین در منزل چه کنیم ؟

با وجود تمام مزایایی که ورزش کردن در منزل دارد اما همیشه در دسترس بودن وسایل و امکانات می‌تواند نتیجه عکس بدهد. بنابراین برای حفظ استمرار ورزشی مراحلی را انجام می‌دهیم :

  • برای خود هدف تعیین کنید :

برای خود هدف تعیین کنید تا در میان روزها و روزمرگی‌ها گم نشوید. هدفتان از ورزش کردن می‌تواند رسیدن به عدد ترازوی مشخص  و یا اندامی ایده آل در زمان مشخص باشد. می توانید انجام تمرینات را به فاکتور کمیتی تبدیل کرده و آن را هدف قرار دهید. برای مثال انجام 3 ساعت تمرین در هفته به مدت 2 ماه می‌تواند یک هدف مشخص ورزشی باشد.

  • تجهیزات ورزشی خانگی را تهیه و انتخاب کنید :

در سالیان اخیر تجهیزات ورزشی خانگی تنوع زیادی پیدا کرده و در بین عموم رواج خوبی پیدا کرده است. نسبت به اهداف ورزشی می‌توان وسایل ورزشی مناسبی را تهیه کرد تا امکان ورزش در منزل فراهم شود. وسایلی مانند بارفیکس ، طناب ورزشی ، هولاهوپ ، کش ورزشی ، ول اسلاید و ... تنها برخی از وسایلی‌ست که میتوانیم از آن استفاده کنیم. البته که بدون وسیله خاص و تنها با استفاده از اَپ‌‌های تمرینی هم ورزش کرد اما با استفاده از این وسایل خانگی کارایی بالا رفته و زودتر به نتیجه دلخواه خواهیم رسید.

  • محیط مناسب را در منزل برای خود مهیا کنید :

   فضای تمرین خود را ایجاد کنید. محیطی مناسب و به دور از مزاحمت می تواند با روش های مختلفی مانند تمرین در ساعت مناسب ، پخش موسیقی متناسب با تمرین ، استفاده از لوازم و تجهیزات برای القای فضای باشگاه و هرآنچه که به صورت محیطی به راندمان تمرین شما کمک می کند می تواند تاثیر گذار باشد.

در نتیجه برای چگونه با تمرین در منزل به اندام ایده‌آل برسیم ؟

     همانگونه که دیدیم تمرین در منزل مزایای بی‌شماری دارد که در این مطلب تنها به برخی از آنها اشاره شد. ورزش کردن نیاز به یک نظم و استمراری دارد که انجام آن در منزل رسیدن به اهداف تمرینی و ورزشی را سهل‌تر می‌کند. تهیه برخی از وسایل و تجهیزات ورزشی می‌تواند به این تحقق بهتر و کامل‌تر این اهداف کمک کند.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسولیتی بابت آن ندارد ....


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xqvgb