یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/01/23 02:33
رپورتاژ آگهی/
کد خبر: 19439

چرا همه ی بانوان باید ورزش پیلاتس را تجربه کنند؟

وقتی صحبت از ورزش کردن می شود، بیشتر ما به دویدن، دوچرخه سواری، ایروبیک و تمرینات مشابه به اینها فکر می کنیم. اما ممکن است متعجب شوید اگر بدانید که یکی از موثرترین راه ها برای ایمن کردن بدن، ورزش پیلاتس است. قدمت این ورزش بسیار زیاد است و بر بهبود انعطاف پذیری، هماهنگی و تعادل، کنترل و استقامت بدن ، تنفس و ایجاد قدرت مرکزی تاکید دارد.

وقتی صحبت از ورزش کردن می شود، بیشتر ما به دویدن، دوچرخه سواری، ایروبیک و تمرینات مشابه به اینها فکر می کنیم. اما ممکن است متعجب شوید اگر بدانید که یکی از موثرترین راه ها برای ایمن کردن بدن، ورزش پیلاتس است. قدمت این ورزش بسیار زیاد است و بر بهبود انعطاف پذیری، هماهنگی و تعادل، کنترل و استقامت بدن ، تنفس و ایجاد قدرت مرکزی تاکید دارد.

ما در پیوجیم کلاس های پیلاتس آنلاین را برگزار می کنیم. شاگردهای زیادی داشته ایم که می گویند هیچ گاه ورزش کردن برای آنها با لذت همراه نبوده است. اما بعد از شروع پیلاتس، بعد از یک ساعت تمرین آرام و هوشیارانه با موسیقی ملایم، باعث شده تا با لبخند آن را به پایان برسانند. آنها به این نتیجه رسیدند که ورزش مناسب خود را پیدا کرده اند. به همین دلیل است که پیلاتس در بین افراد، به ویژه بانوان بسیار محبوب شده است.

 

مزایای ورزش پیلاتس برای بانوان چیست؟

 

وقتی صحبت از این ورزش محبوب می شود بانوان دو گروه هستند: آنهایی که طرفدار و علاقمند سرسخت آن هستند و آنهایی که تا کنون این ورزش را تجربه نکرده اند؟ شما جزو کدام یک از این دسته ها هستید؟

شاید شنیده باشید که می گویند ورزش پیلاتس برای همه مناسب است. تمرینات ملایم و لذت بخش، آن را به یک ورزش مناسب و آسان برای همه به ویژه کارمندان پر مشغله و جمعیت مسن تبدیل کرده است. در حالی که بسیاری از ورزش ها  برای کروه سنی جوان تر مناسب تر هستند، پیلاتس را می توان در هر سنی تمرین کرد تا در تمام طول زندگی تناسب اندام و بدن سالم داشته باشیم.

8

اما این مزایای شفگت انگیز چه چیزهایی هستند؟

 

1-برای عضلات شکم فوق العاده است

پیلاتس عضلات ناحیه مرکزی را هدف قرار می دهد. در واقع بعد از اتمام 36 هفته از تمرینات پیلاتس بانوان،  در حدود 21 درصد، عضلات راست شکمی تقویت می شوند. در عین حال عدم تعادل عضلانی بین قسمت راست و چپ مرکز بدن از بین می رود.

 

2-می تواند کمر درد را کاهش دهد

تقویت ناحیه مرکزی بدن مساوی است با شرایط بهتر کمر. در مطالعه ای که انجام شد مشخص شد افرادی با کمر درد مزمن که به مدت 4 هفته پیلاتس را تمرین کردند نسبت به کسانی که تنها به متخصص مراجعه کردند بهبودی و تسکین بیشتری را تجربه کردند. محققین معتقدند که تمرینات اصلاحی این ورزش با تثبیت ناحیه ی کمری – لگنی مرکزی بدن استرس و فشار این ناحیه را کاهش داده و تحرک را افزایش می دهد.

 

3-تمرکز شما را تقویت می کند

پیلاتس از شما می خواهد که روی تنفستان، بدنتان و هماهنگی آنها با هم تمرکز کنید. این کار، دقت و توجه زیادی را می طلبد. در نتیجه باعث می شود مسائل دیگر که در طول روز ذهن شما را مشغول می کنند به حاشیه رفته و فراموش شوند.

 

4-عملکرد ورزشی شما را بهبود می بخشد

وقتی روی ناحیه ی مرکزی بدن متمرکز می شوید، متوجه می شوید که تمامی عضلات از این ناحیه به هم مرتبط شده اند. با وجود یک ناحیه ی مرکزی قوی تر، می توانید سریع تر بدویید و به طور کل تمامی تمرینات ورزشی شما بهبود می یابد. همچنین اگر ورزش یوگا را انجام می دهید، پیلاتس، یوگای شما را نیز تقویت می کند. شاگردهای کلاس پیلاتس و کلاس آنلاین یوگای پیوجیم تایید کننده ی این موضوع هستند.

 

5-شما را انعطاف پذیرتر می کند

شاید بگویید که " من بدن منعطفی ندارم پس نمی توانم تمرینات پیلاتس را انجام بدهم" اما برعکس، به همین دلیل است که شما باید این ورزش را تجربه کنید.  در مطالعه ای که انجام شد، وقتی زنان بدون تجربه ی قبلی، 20 جلسه پیلاتس را انجام دادند، 19.1 درصد انعطاف پذیریشان بیشتر شد.

اگر بدن منعطفی نداشته باشید در بهترین حالت تمرینات ورزشی شما محدود شده و در بدترین حالت باعث آسیب بدنی می شود.

 

6-قدرت مغز را کنترل می کند

هنگامی که محققان چینی تغییرات فعالیت مغز زنان را پس از 10 هفته تمرین پیلاتس اندازه گیری کردند، متوجه افزایش قدرت پیک آلفای مغز شدند که مربوط به فعالیت شبکه عصبی، عملکرد حافظه و سایر عملکردهای ادراکی است.

 

منبع: https://viveactive.com.au/

 

آیا پیلاتس باعث کاهش وزن هم می شود؟

یک سوال خیلی رایج این است که آیا پیلاتس در کم کردن وزن تاثیر دارد یا خیر؟ پاسخ ساده به این سوال این است: بله، به کاهش وزن کمک می کند. اما اگر می خواهید وزن کم کنید، کار عاقلانه این است که این ورزش را با یک مربی معتبر و حرفه ای شروع کنید. کاهش وزن با پیلاتس با تمرین مداوم اتفاق می افتد، در واقع باید این ورزش به سبک زندگی شما تبدیل شود. یک مربی می تواند به شما کمک کند تا در جهت کاهش وزن، زندگی سالم تر و اندام ایده آل تصمیمات بهتری بگیرید.

4

پیلاتس برای زنان در دهه های 20،30،50 و 60

بیابید تاثیر پیلاتس را دهه های مختلف زندگی بررسی کنیم:

 

در 20 سالگی:

  • کاهش اضطراب با ایجاد ارتباط ذهن و بدن
  • تناسب اندام از راه تقویت عضلات و به چالش کشیدن آنها
  • پشتیبانی از ناحیه ی کمر به ویژه برای کسانی که کمردرد مزمن دارند.
  •  

در 30 سالگی:

  • تقویت مغز از طریق تمرینات آگاهانه و بهبود تمرکز
  • در بارداری و زایمان (تحت نظر پزشک و مربی متخصص) با آموزش مناسب کمک کننده است و بعد از آن به بازگرداندن قدرت، انرژی و ثبات ناحیه مرکزی بدون ریسک آسیب موثر است.
  •  

در 40 و 50 سالگی:

  • کاهش علائم یائسگی با تقویت استخوان ها و عضلات و مقابله بهتر با تغییرات دمای بدن.
  • کمک به پوکی استخوان از طریق افزایش مواد معدنی استخوان
  •  

در 60 سالگی:

  • بهبود تعادل و راه رفتن و کاهش عدم تعادل که باعث بی ثباتی می شود.
  • بهبود ارتباط بین ذهن و بدن

 

پیلاتس بانوان در خانه

اگر با خواندن این مطالب و جستجو در منابع دیگر متوجه شدید که پیلاتس بهترین ورزش برای شماست از همین امروز آن را شروع کنید. خوشبختانه این ورزش برخلاف بسیاری از ورزش ها نیاز به وسایل و تجهیزات خاصی ندارد و می توانید آن را در منزل خود نیز شروع کنید. یکی از راه ها استفاده از برنامه های آموزش پیلاتس است و دیگری که توصیه ی ما هم هست ثبت نام و شرکت در کلاس های آنلاین پیلاتس است که زیر نظر مربی انجام می شود. شما عزیزان اگر درباره ی شروع پیلاتس سوالی دارید می توانید از وب سایت پیوجیم و ارتباط گرفتن با مربی ها استفاده کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oameo