چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/26 13:54
حمید سجادی
کد خبر: 17003

طناب زنی حمید سجادی وزیر ورزش میان ورزشکاران | فیلم طناب زنی وزیر ورزش

همایش پیاده روی به مناسبت هفته تربیت بدنی با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان صبح روز دوشنبه ۲۶ مهر در مسیر پیاده روی دریاچه چیتگر برگزار شد.

به گزارش رصد ورزشی: سید حمید سجادی هزاوه (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸) مدیر ورزشی ایرانی، وزیر ورزش و جوانان ایران و دبیر شورای عالی جوانان است. معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش از سوابق سید حمید سجادی است.  سید حمید سجادی موفق‌ترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود، رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دوهای نیمه‌استقامت و استقامت ایران را در اختیار داشت. سید حمید سجادی با کسب 165 رای موافق و 108 رای مخالف و 13 رای ممتنع توانست از مجلس برای حضور در وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود. 

فیلم طناب زنی وزیر ورزش را در ادامه می‌توانید ببینید:

زندگی نامه سید حمید سجادی

سید حمید سجادی هزاوه در ۱ فروردین ۱۳۴۸ در تهران متولد شد. وی دونده سابق دوی استقامت ست و موفق‌ترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دوهای نیمه‌استقامت و استقامت ایران را در اختیار داشت. رکوردهای ایران در دوی ۳۰۰۰ متر بامانع، ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر و دوهای داخل سالن ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر همچنان در دست حمید سجادی است. وی دارای درجه دکترا در رشته برنامه‌ریزی در تربیت بدنی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدال و افتخارات سید حمید سجادی

رشته تخصصی حمید سجادی ۳۰۰۰ متر بامانع بود وی در این رشته مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۱۹۹۱ کوالالامپور، چهار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرده است.

سجادی در بازی‌های آسیایی بانکوک در حالی مدال نقره را به دست آورد که در اواسط مسابقه هنگام پرش از روی یکی از موانع به زمین افتاده بود اما در ادامه توانست عقب‌ماندگی خود را جبران کند.

سجادی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون همراه با حسین شایان و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تنها نماینده دو و میدانی ایران بود. وی در المپیک بارسلون در رشته ۵۰۰۰ متر زمان ۱۴:۰۴٫۵۴ دقیقه و در ۳۰۰۰ متر بامانع زمان ۸:۳۶٫۸۷ را به جا گذاشت. در المپیک آتلانتا در دو ۱۰۰۰۰ متر شرکت کرده و با زمان ۲۹:۲۲٫۴۰ رکورد جدیدی را برای ایران ثبت کرد.

حمید سجادی در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ هیروشیما در دو رشته ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر بامانع شرکت کرد و در هر دو ماده به مقام چهارم رسید.

حمید سجادی وزیر ورزش

سوابق علمی حمید سجادی

حمید سجادی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری تخصصی با گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی در تربیت بدنی بوده و از سال ۱۳۷۹ تا کنون عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی است.

سجادی در دانشگاه دروس مدیریت اوقات فراغت، مدیریت رویدادهای ورزشی، مدیریت سازمان‌های ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد و دروس ورزش و تربیت معلولین، دوومیدانی ۱ و ۲، کلیات روش‌ها و فنون تدریس و اصول و فنون راهنمایی و مشاوره در مقطع کارشناسی را تدریس می‌کند.

سوابق اجرایی حمید سجادی

حمید سجادی از سال ۱۳۸۸ تا کنون معاون امور ورزش سازمان تربیت بدنی، عضو شورای عالی سیاست گذاری ورزش سیما در سازمان صدا و سیما بوده است همچنین از سال ۲۰۱۰ تا کنون

- نایب رئیس کمیته CIGEPS یونسکو (کمیته تربیت بدنی بین دولت‌های یونسکو)

وی از سال ۸۷ تا ۸۸ مدیرعامل و عضو موظف هیأت مدیره شرکت فرهنگی ورزشی سایپا بود.

سجادی همچنین سمت‌های رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل مؤسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، مسؤول بسیج اعضای هیأت علمی دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، معاون فرهنگی ورزشی شرکت ورزشی شهر سالم شهرداری تهران، مدیر طرح و تأمین شبکه رادیویی ورزش، مجری و کارشناس برنامه‌های ورزشی صدا و سیما، مدیر باشگاه ورزشی شرکت صنایع خوایی، مسؤول هیأت دوومیدانی بنیاد شهید به مدت هشت سال، مسؤول هیأت دوومیدانی باشگاه پاس به مدت چهار سال، عضو کمیته فنی فدراسیون دوومیدانی در سال ۱۳۸۲، مشاور رئیس فدراسیون دوومیدانی را در کارنامه خود دارد.

مهارت‌های ورزشی حمید سجادی

حمید سجادی مربی بین‌المللی دوومیدانی (LEVELI) بوده و مدارک، نجات غریق بین‌المللی درجه ۲، مربی ژیمناستیک درجه ۳ و مربی آمادگی جسمانی (بدنسازی) را دارد.

سجادی در دولت احمدی نژاد

حمید سجادی در اواخر خرداد ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با ۱۳۷ رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند. برخی نمایندگان مجلس عواملی چون بحران وزارت خارجه و نیز لجبازی را در رأی عدم اعتماد به وی مؤثر دانستند. سجادی همچنین اولین وزیر پیشنهادی دولت احمدی‌نژاد بود که رأی اعتماد از نمایندگان نگرفت.

سجادی همچنین در تاریخ ۰۸ /۰۸/ ۱۳۹۶ از سوی فرهاد رهبر به عنوان مدیر کل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد جایگزین محمد دادگان که پیش از وی معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی بود منصوب گردید، اما پس از ده روز با اتهام ارتباط با جریان انحرافی دولت محمود احمدی‌نژاد حکمش لغو و برکنار گردید.

عمل کرد حمید سجادی در سایپا

حمید سجادی در دوران مدیریتش در سایپا با یک هزینه گزاف لیت بارسکی را به سایپا آورد این مربی آلمانی نه تنها نتیجه نگرفت بلکه پس از باخت سنگین مقابل بنیادکار ازبکستان به صورت مخفیانه و پس از گرفتن همه پولش از ایران رفت و به تعهداتش عمل نکرد.

در موضوع لیت بارسکی پرونده اختلاس ۱۲۵ میلیون تومانی مترجم این مربی هم مطرح شد که در نوع خود جزو فجایع فوتبال ایران است.

در همان زمان کوتاه مدیریت سجادی کلی پاداش بی حساب و کتاب به افرادی پرداخت شد که وجود خارجی نداشت (چیزی حدود ۱۰۰ هزار دلار) یا بابت تأمین لباس سایپا پول کلانی به عضو هیأت مدیره سایپا پرداخت شد در حالی که تبلیغ برند لباس روی پیراهن سایپا قرار داشت.

۱۰۰ میلیون تومان برای نگهداری زمینی پرداخت شد که در مالکیت سایپا نبود و سایپایی‌ها آن را اجاره کرده بودند.

در زمان مدیریتی سجادی قیمت بازیکن نهایتاً ۱۰۰ میلیون تومان بود، اما باشگاه سایپا به عکاس سایپا ۱۵۰ میلیون تومان برای عکاس و فیلمبردار پرداخت کرده بود، همچنین ۲۴ میلیون به یک شرکت تبلیغاتی داده بود در حالی که کار شرکت تبلیغاتی کسب درآمد برای باشگاه بود.

در همان زمان کوتاه مدیریت سجادی کلی پاداش بی حساب در حدود ۱۰۰ هزار دلار به افرادی که وجود خارجی نداشتند پرداخت شد.

حمید سجادی وزیر ورزش

محکومیت قضائی حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش

در زمان حضور محمد عباسی به عنوان وزیر ورزش و حمید سجادی به عنوان معاون ورزش قهرمانی این وزارت، چندین میلیارد تومان (دلار ۱۲۰۰ تومانی) به منظور تجهیز پایگاه‌های ورزش قهرمانی کشور از طرف دولت تخصیص پیدا نمود.

این اعتبار که در آن زمان می‌توانست ورزش کشور را دچار تحولی اساسی نماید با سوءمدیریت عباسی و علی‌الخصوص سجادی که مدیریت این پروژه را در دست گرفته بود با ابهامات فراوان و روندی سرشار از علامت سوال عملاً حیف و میل شد و با گذشت حدود ۱۰ سال، کماکان واقعیات موضوع و اینکه اعتبارات مذکور (بالغ بر چند میلیون دلار) چه سرنوشتی پیدا نمود نامشخص است

سوءمدیریت در این موضوع تا آنجا پیش رفت که بسیاری از مدیران دولتی و سایر مدیران در ستاد و همچنین استان‌های مختلف به دستگاه‌های امنیتی احضار شده، و حتی تعدادی از مدیران نیز برکنار و یا بازداشت شدند.

نحوه تدوین آئین نامه برگزاری مناقصه و مشخصات دستگاه‌ها و تجهیزات مدنظر (با نظارت و دستور سجادی) که خریداران را به سمت کمپانی‌های خاصی (تکنوجیم) هدایت می‌نمود از جمله مواردی بود که کماکان نیز قابل بررسی می‌باشد.

موضوعی که در کنار سایر موارد، منجر به تشکیل پرونده قضائی برای سجادی گردید و موجب شد از آن زمان شرایط احراز پست‌های مدیریتی را نداشته و مسیر فعالیت‌های خود را به سمت فعالیت‌های اقتصادی، ثبت شرکت‌های متعدد و ایجاد درآمدهای نجومی تغییر دهد.

درآمد سجادی از برخی سمت‌هایش

تمرکز بر فعالیت‌های اقتصادی در سنوات اخیر با داشتن مسئولیت همزمان در بنگاه‌های اقتصادی از جمله؛ پرشیا خودرو، ایران مال، باشگاه گل گهر سیرجان، دانشگاه آزاد اسلامی و دریافت صدها میلیون حقوق به صورت همزمان(مشاور مدیرعامل شرکت پرشیا خودرو bmw و مسئولیت همزمان فروش مغازه‌های مجتمع تجاری متعلق به مدیرعامل شرکت پرشیا خودرو مسئول ورزش و مشاور مجموعه ایران مال با حقوق دویست میلیونی، مشاور مجموعه گل گهر سیرجان با حقوق چندصد میلیون ریالی، عضویت در هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز) از جمله فعالیت‌های سجادی بوده است.

سید حمید سجادی هزاوه (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸) مدیر ورزشی ایرانی، وزیر ورزش و جوانان ایران[۴]و دبیر شورای عالی جوانان است. معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش از سوابق سید حمید سجادی است.  سید حمید سجادی موفق‌ترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود، رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دوهای نیمه‌استقامت و استقامت ایران را در اختیار داشت. سید حمید سجادی با کسب 165 رای موافق و 108 رای مخالف و 13 رای ممتنع توانست از مجلس برای حضور در وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/488jxm