پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/08 01:33
حسن یزدانی
کد خبر: 16786

حسن یزدانی به مصاف با تیلور آمریکایی می‌رود | تیلور و بازهم کری‌خوانی برای حسن یزدانی

دیوید تیلور، کشتی‌گیر آمریکایی که در سال‌های اخیر تنها برنده مبارزه با حسن یزدانی بوده برای پیروزی در مسابقات جهانی برای چندمین بار برای حسن یزدانی کری‌خوانی کرد.

به گزارش رصد ورزشیحسن یزدانی محبوب‌ترین آزادکار جهان در سال 2020 است. حسن یزدانی قهرمان المپیکی کشورمان در رشته پر طرفدار کشتی است. حسن یزدانی کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است که در دستهٔ ۸۶ کیلوگرم به رقابت می‌پردازد. حسن یزدانی در المپیک ۲۰۱۶ در دستهٔ وزنی ۷۴ کیلوگرم به نشان طلا و در المپیک ۲۰۲۰ به مدال نقره دست یافت. حسن یزدانی در  مسابقات جهانی 2020 در آذرماه به میزبانی صربستان به مصاف با دیوید تیلور آمریکایی می‌رود.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از شنبه در نروژ آغاز می‌شود که حسن یزدانی و دیوید تیلور در این رقابت‌ها باید برای چهارمین بار با یکدیگر سرشاخ شوند.

حسن یزدانی

دوئل‌های حسن یزدانی و دیوید تیلور دیگر در یک مسابقه معمولی خلاصه نمی‌شود بلکه تبدیل به یک رقابت سخت شده که ایرانی‌ها برای دیدن آن لحظه‌شماری می‌کنند. رقابتی مانند دوئل‌های علیرضا حیدری و کورتانیدزه که همه کشتی‌دوستان را به خود خیره می‌کرد. پرده چهارم از نبرد این دو کشتی‌گیر به احتمال قطع به یقین در رقابت‌های جهانی کشتی در نروژ خواهد بود که هم یزدانی و هم تیلور برای آن ثانیه‌شماری می‌کنند.

حسن یزدانی

یزدانی نخستین بار در جام جهانی کرمانشاه در حالی که تازه به وزن ۸۶ کیلوگرم آمد مغلوب تیلور شد، پس از آن در جهانی ۲۰۱۸ باز هم مقابل او ناکام بود و نهایتا در المپیک توکیو تا لحظات پایانی از رقیب خود جلو بود که در فاصله ۱۸ ثانیه تا پایان، کشتی را به حریف واگذار کرد.

حسن یزدانی

هم یزدانی و هم دیوید تیلور تمرینات بسیار سختی را برای این رقابت ها گذرانده اند و حالا همه چیز آماده برگزاری راند چهارم از جنگ این دو ستاره دنیای کشتی است.

حسن یزدانی

حسن یزدانی دارنده‌ مدال طلای جهان و المپیک در روز نخست مبارزه خواهد کرد که دیوید تیلور حریف احتمالی او در فینال خواهد بود.

تیلور با توجه به تمریناتی که در این مدت داشته، در صفحه شخصی خود نوشت: بعد از تمرین من در مورد کارهایی که خوب انجام دادم و مهمتر از همه چیزهایی که می‌تواند عملکرد مرا بهبود ببخشد فکر می‌کنم. ایجاد تغییرات بسیار مفید است. در زمان رقابت چیزهای کوچکی هستند که می‌توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. من بی صبرانه منتظر قهرمانی جهان در ۳ روز آینده هستم و خودم را برابر بهترین‌ها محک می‌زنم. من روزهای شنبه و یکشنبه رقابت خواهم کرد.

بیوگرافی حسن یزدانی

حسن یزدانی ۵ دی ۱۳۷۳ در روستای لپوصحرا واقع در شهرستان جویبار به دنیا آمده‌است. او سومین فرزند حسین و حمیرا یزدانی است و سه برادر دارد.

پدرش کشاورز است و در مسابقات کشتی سنتی شرکت می‌کرده و او هم در دوران کودکی در خانه با برادرهایش کشتی می‌گرفت و یکی دو مرتبه هم در مسابقات سنتی مانند لوچو رقابت کرد. در یازده سالگی فعالیت در ورزش کشتی را آغاز کرد. در آغاز فعالیت و ردهٔ نونهالان زیر نظر امید اسماعیل‌پور تمرین کرد، سپس در ردهٔ نوجوانان به صورت جدی‌تر تمرینات خود را زیر نظر همت مسلمی دنبال کرد و در ردهٔ جوانان نیز حسین نقیبی در باشگاه کشتی جویبار مربی او بود. او زمانی که کشتی را شروع کرد پس از شش ماه می‌خواست آن را کنار بگذارد، ولی با اصرار پدرش در مسابقه‌های استانی مازندران شرکت کرد و در آن‌جا دوم شد و انگیزه‌اش بیشتر شد. همین مسئله باعث شد که فعالیت در این رشتهٔ ورزشی را دنبال کند.

حسن یزدانی

شروع فعالیت حسن یزدانی در ورزش

یزدانی کشتی را از سن یازده سالگی و در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرد و در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در اوت همان سال در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم دست یافت و نوزده روز پس از کسب مدال برنز آسیا، در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان، به عنوان دوم رقابت‌ها دست یافت. او در سال ۲۰۱۴، در دستهٔ ۶۶ کیلوگرم، ابتدا قهرمان جوانان آسیا و سپس قهرمان جوانان جهان شد. یزدانی پس از این قهرمانی به ردهٔ سنی بزرگسالان آمد و در همان سال در لیگ برتر کشتی ایران توانست ختاگ تسابولوف، قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم جهان از روسیه را شکست دهد و خود را به عنوان یک مدعی جدید در کشتی آزاد جهان مطرح کند.

وی در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با رای مردم به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران انتخاب شد و در سال ۲۰۲۰ نیز در نظرسنجی اتحادیهٔ جهانی کشتی، از سوی طرفداران به عنوان محبوب‌ترین آزادکار جهان انتخاب شد.

منبع: خبرورزشی


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n96pk