چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/12/18 14:55
کد خبر: 15728

اوج هیجان در لالیگا

​ ۱۳ هفته باقی مانده لالیگا به لطف تساوی اتلتیکومادرید و رئال مادرید در اوج هیجان برگزار خواهد شد.

به نقل از آس، ۱۳ هفته به پایان لالیگا باقی مانده است و تیم‌های اتلتیکومادرید، بارسلونا و رئال مادرید برای فتح جام رقابت می‌کنند. قرمز و سفیدپوشان با یک بازی کم‌تر و ۵۹ امتیاز صدرنشین هستند و آبی اناری‌ها با ۵۶ و رئال مادرید با ۵۴ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. فاکتورهای زیادی وجود دارد که می‌تواند روی تعیین قهرمان تاثیر بگذارد. 

لیگ قهرمانان اروپا 

اگر در این چند روز مشخص شد که بارسا می‌تواند تمرکزش را روی لالیگا و کوپا دل ری بگذارد اکنون این تیم آماده است تا چهارشنبه بازی برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را برابر پاری‌سن ژرمن برگزار کند. با توجه به شکست ۴ بر یک در بازی رفت، جبران نتیجه در خانه تیم فرانسوی بعید به نظر می رسد. با این حال در فوتبال غیرممکن وجود ندارد. از طرفی مادرید و اتلتیکو سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده بازی‌های خود را به ترتیب برابر آتالانتا و چلسی برگزار می‌کنند. پیش از آن سفیدپوشان برابر الچه قرار می‌گیرند. اتلتیکو ابتدا این چهارشنبه در بازی معوقه به مصاف اتلتیک بیلبائو می‌رود و سپس هفته آینده برابر ختافه قرار می‌گیرد. ادامه حضور در لیگ قهرمانان روی لالیگا تاثیر خواهد گذاشت. یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در ماه آوریل (۶، ۷، ۱۳ و ۱۴) برگزار می‌شود و نیمه نهایی در آخرین روزهای این ماه (۲۷ و ۲۸) و ماه می (۴ و ۵) به انجام می‌رسد. فینال هم بیست و نهم می برگزار خواهد شد. باید دید یکی از این سه تیم می‌تواند در دیدار نهایی بازی کند. 

ویروس فیفا

آخرین فیفا دی که در ماه نوامبر برگزار شد بازیکنان زیادی را از این سه تیم گرفت. یازده بازیکن اتلتیکو، ۱۳ بازیکن بارسا و یازده بازیکن رئال مادرید در اردوهای تیم ملی کشورشان حضور یافتند. دوباره از بیست و پنجم مارس تا سی و یکم این ماه بازی‌های ملی برگزار می‌شوند. پیش از فیفا دی اتلتیکو به مصاف آلاوس می‌رود، بارسا برابر رئال سوسیداد قرار می‌گیرد و رئال مادرید با سلتاویگو بازی می‌کند. پس از آن تنها ۱۰ هفته باقی می‌ماند اما در بازی‌های ملی همیشه ریسک آسیب دیدگی وجود دارد. هر بازیکن مصدومی در این سه تیم می‌تواند روی قهرمان این فصل لالیگا تاثیر بگذارد. 

تفاضل گل 

یکی از نکات مهم که باید در نظر گرفت تفاضل گل است و در صورتی که امتیازها برابر باشند گل‌ها رتبه‌ها را تعیین می‌کنند. در اسپانیا بازی مستقیم در نظر گرفته می‌شود و زمانی که در این زمینه برابری وجود داشته باشد تفاضل گل حساب می‌شود. کریم بنزما اشاره خوبی به این نکته کرد و پس از داربی مادرید گفت: "نتیجه یک بر یک هیجان لالیگا را حفظ کرد." اتلتیکو ممکن است به خاطر این تساوی قهرمانی در لالیگا را از دست بدهد چون نتوانست حریف قدیمی‌اش را در این فصل شکست دهد. بارسلونا و رئال مادرید هنوز امیدوار به قهرمانی هستند. ال کلاسیکو یازده آوریل دیگر بازی حیاتی در برنامه مسابقات محسوب می‌شود. پس از دیدار مادرید و بارسا هشت هفته باقی می‌ماند. این بازی بزرگ پس از دیدارهای رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برگزار می‌شود و اگر یکی از این سه تیم در این مرحله حضور داشته باشد خسته‌تر خواهد بود. همچنین دیدار مهم دیگر تقابل اتلتیکو و بارسا است که نهم می (چهار هفته مانده به پایان لالیگا) برگزار می‌شود. 

ویروس کرونا

این جام در زمان بحران کرونا برگزار می شود و رقابت ها تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند. به دلیل عدم حضور تماشگران معنای میزبانی کاملا از بین رفته است و دیگر بازی خانگی و خارج از خانه اهمیتی ندارد. نکته دیگر خطر ابتلای بازیکنان به کووید ۱۹ است. آخرین بازیکنی که به کرونا مبتلا شد اررا (اتلتیکومادرید) بود. درست است که در فوریه از ۲۰ تیم حاضر در لالیگا ۱۷ تیم مورد مثبت نداشتند اما کووید ۱۹ در هفته های اخیر کاملا روی اتلتیکو تاثیر گذاشت و چند بازیکن روخی بلانکو به این ویروس مبتلا شدند. هیچ تیمی در امان نیست و این موضوع می تواند روی تیم هایی که برای قهرمانی می جنگند تاثیر مستقیمی بگذارد. همان اتفاقی که برای اتلتیکو رخ داد و موجب شد اختلاف ۹ امتیازی با بارسلونا به سه امتیاز کاهش یابد. 

 

 

منبع: ایسنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/399gbo