پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/09 07:14
کد خبر: 13535

مهدی: باشگاه‌ها برای نگهداری بازیکنان هزینه نمی‌کنند

​سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: ما باید علاوه بر دستمزد بازیکنان، هزینه نگهداری آنها را هم در نظر بگیریم.

سهیل مهدی درباره زمزمه‌های تعویق لیگ، اظهار داشت: ما همان‌طور که بارها اعلام شده تابع نظام سلامت هستیم. در قالب برنامه‌ریزی که ما با همکاران‌مان انجام دادیم در اجرای پروتکل‌ها مشکلی نداریم. ورزشگاه‌ها آماده هستند و تیم‌ها تمرینات را داشته‌اند بقیه چیزها در اختیار ستاد ملی مبارزه با کروناست.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه تصمیم‌گیرنده اصلی ایفمارک است یا ستاد کرونا اظهار داشت: ما لیگ را فصل گذشته در زمان کرونا انجام دادیم. ما توانستیم رقابت‌ها را با سلامت برگزار کنیم. بعد از تغییرات در فدراسیون پزشکی، فعلا این تصمیم صورت نگرفته است. دوستان تعامل خوبی با ما داشته‌اند و تائیدیه را دادند و مشکلی وجود ندارد. با همکاری ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال و ایفمارک باید تصمیم نهایی گرفته شود.

وی درباره اینکه سازماندهی برای برگزاری لیگ با وجود کرونا بهتر شده، گفت: بله بهتر شده است. سال گذشته جزو نخستین لیگ‌هایی بودیم که کار را شروع کردیم. مسابقات بین‌المللی هم انجام شده است. دستورالعمل‌ها از ای‌اف‌سی و فیفا به ما رسیده که در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌دهیم. ما عقب نیستیم. 

وی که با برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: تنها مشکل ما اقتصادی و تهیه کیت برای باشگاه‌هاست. این مشکل حل شود با کشورهای خارجی برای اجرای پروتکل‌ها مشکلی نداریم.سال گذشته در خصوص هزینه‌های برگزاری پروتکل‌ها غافلگیر شدیم اما بودجه‌ای را در باشگاه‌ها می‌خواهیم که تا پایان فصل در خصوص نگهداری بازیکن هزینه کنند. 

مهدی خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها به راحتی هزینه 3 برابری مربی و بازیکنان را می‌پذیرند اما وقتی می‌پذیریم هزینه 3 برابری برای بازیکن پرداخت کنیم، هزینه نگهداری بازیکن کجا می‌رود؟ اگر بازیکن هزینه دستمزد دارد، هزینه نگهداری هم دارد. به راحتی دستمزدها را بالا می‌بریم اما تمرین مناسب، دارو و مکمل و حالا بحث کروناست که باید در بودجه باشگاه‌ها لحاظ شود.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره تقویم ملی و تعطیلی لیگ، تصریح کرد: به واسطه کرونا و دیر تمام شدن لیگ گذشته، خود به خود مسابقات دیر شروع شده است. زمان شروع لیگ مصادف با فیفا دی شد. این موضوع مخالفان و موافقانی داشت به این نتیجه رسیدیم لیگ را زودتر شروع کنیم. با توجه به اینکه ممکن است باز هم تعطیلاتی باشد لیگ را  زودتر شروع کنیم بهتر است.

مهدی درباره اینکه آیا لیگ در طول 30 هفته برگزار می‌شود، گفت: بله ما تعطیلات احتمالی را دیده و پیش‌بینی‌های لازم را داشته‌ایم. لیگ قهرمانان، تیم ملی و جام حذفی در تقویم دیده شده است. فضا برای اجرا سخت است و از همه می‌خواهیم کمک کنند.

وی که با برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد همچنین درباره برگزاری لیگ و همپوشانی‌های موجود، تصریح کرد: با توجه به اوقات شرعی قرار شد یک نیمه قبل از اذان و یک نیمه بعد از اذان باشد. برخی از تیم‌ها بعد از بازی پرواز دارند بنابراین اگر مسابقات اواخر روز باشد باشگاه‌ها باید هتل بگیرند و هزینه کنند از طرفی هزینه برق ورزشگاه هم بالا رفته است. تلاش کردیم بازی‌های تیم‌های همشهری را همزمان نگذاریم تا تماشاگران بتوانند بازی‌ها را ببینند.

 

 

منبع: فارس

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kd8d2