چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/26 09:39
کد خبر: 13170

لالیگا گل هایش را از دست داده است

آمار گلزنی در لالیگا با خروج مهاجم‌های برجسته‌ای هم‌چون کریستیانو رونالدو و رودریگو مورنو کاهش یافته است.

به نقل از آس، لالیگای اسپانیا گل‌های خود را از دست داده است. خروج مهاجم‌هایی هم‌چون رودریگو مورنو، گرت بیل، خامس رودریگس، آلوارو موراتا و بورخا مایورال از این لیگ یا جدایی مهاجم گلزنی هم‌چون کریستیانو رونالدو از رئال مادرید در سال ۲۰۱۸ باعث شده است آمار گلزنی مهاجم‌های تیم‌های اسپانیایی کاهش یابد. در پنج هفته نخست فصل جدید لالیگا آمار گلزنی به این ترتیب است: ۱۵ گل در هفته اول، ۱۴ گل هفته دوم، ۳۴ گل هفته سوم، ۱۵ گل هفته چهارم و ۱۷ گل هفته پنجم. میانگین گلزنی به ۱۹ گل در هفته می‌رسد. 

این آمار وقتی قابل توجه می‌شود که با فصل‌های گذشته مقایسه شود. در فصل ۲۰-۲۰۱۹ میانگین گلزنی در هر هفته ۲۳.۸ گل، ۱۹-۲۰۱۸، ۲۶.۲ گل و در ۱۸-۲۰۱۷ با حضور رونالدو در رئال مادرید ۲۴.۲ گل بود. این کاهش گل در لالیگا روی تیم ملی اسپانیا هم اثر گذاشته است. در سه بازی اخیر لاروخا، شاگردان لوییس انریکه تنها یک گل به ثمر رسانده‌اند. 

کمبود گل در رقابت‌های اسپانیا زمانی که با دیگر لیگ‌های برتر اروپایی مقایسه شود هشدار دهنده است. لیگ برتر انگلیس بهترین میانگین گلزنی را با ۳۶ گل در هر هفته دارد. تیم‌های این لیگ تنها در هفته نخست کم‌تر از ۳۰ گل به ثمر رساندند (۲۶ گل) و در سه هفته دیگر ۴۴، ۳۶ و ۴۱ بار گلزنی کردند. 

در فوتبال آلمان هم آمار خوبی در گلزنی به ثبت رسیده است. بوندسلیگا با میانگین ۳۵ گل در هر هفته دومین لیگ برتر از این لحاظ است. در سه هفته نخست بوندسلیگا به ترتیب ۳۶، ۲۷ و ۲۹ گل به ثمر رسیده است. ایتالیا با میانگین ۳۴ گل در رتبه بعدی قرار دارد. در سه هفته سری آ به ترتیب ۳۲، ۴۴ و ۲۶ گل وارد دروازه‌ها شده است.‌ فرانسه با میانگین ۲۷ گل در رتبه چهارم دیده می شود. در این رقابت‌ها که شش هفته از آن می گذرد به ترتیب ۲۴، ۲۵، ۲۵، ۲۹، ۲۷، ۳۰ و ۲۷ گل به ثمر رسیده است. به همین خاطر لالیگا فاصله زیادی با چهار لیگ برتر اروپایی دارد. 

باید یاد آوری کرد که در دو هفته نخست شش بازی به خاطر حضور رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکومادرید و سویا در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا برگزار نشد. بر این اساس در هفته نخست دیدار رئال مادرید-ختافه، بارسلونا-الچه و اتلتیکومادرید-سویا به تعویق افتاد. در هفته دوم دیدار سویا-الچه، لوانته-اتلتیکو و اتلتیک بیلبائو-بارسا برگزار نشد. هم‌چنین در هفته چهارم به خاطر حضور گرانادا در پلی اف لیگ اروپا دیدار این تیم مقابل اوساسونا به تعویق افتاد. تا این تاریخ تنها در هفته سوم و پنجم همه دیدارها برگزار شده است.

 

منبع: ایسنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4ye6y2