پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/21 15:26
کد خبر: 13005

اسپانیایی‌ها را قتل عام کردیم!

​مارچلو لیپی سال ها هدایت یوونتوس را برعهده داشت و یکی از تلخ ترین خاطراتش فینال لیگ قهرمانان سال 2003 است.

 مارچول لیپی در دو مقطع و مجموعا هشت سال هدایت یوونتوس را برعهده داشت و سال 1996 این تیم را قهرمان چمپیونزلیگ کرد. او یوونتوس را سال 2003 هم به فینال لیگ قهرمانان رساند ولی در ضربات پنالتی برابر میلان کارلو آنچلوتی در اولدترافورد شکست خورد.

 

 

یوونتوس در فصل 03-2002 توانست دپورتیوو لاکرونیا، بارسلونا و سپس رئال را در نیمه نهایی حذف کند و به فینال برسد.

 

لیپی در مورد یوونتوس آن فصل گفت:« واقعا تیم خوبی داشتیم. تیمی که در آن حتی دل پیرو هم دفاع می کرد. تیمی متحد و منسجم که اسپانیایی ها را قتل عام کردیم و به فینال رسیدیم. مطمئنم اگر پاول ندود در فینال بود، میلان را شکست می دادیم. افسوس که آن تیم خوب نتوانست قهرمان اروپا شود.»

 

لیپی در مورد بهترین بازیکنانی که هدایت شان را برعهده داشته است، گفت:« بدون شک زین الدین زیدان و البته آندره آ پیرلو که اکنون هر دو مربی هستند. زیدان و پیرلو بازیکنان بزرگی بودند و راه ارتباط با فوق ستاره و بازیکنان بزرگ تیم شان را می دانند.»

 

لیپی در مورد مربیگری جنارو گتوزو در ناپولی گفت:« خیلی ها گتوزو را به خاطر سبک بازی خشنی که در دوران فوتبالش داشت و برای دعواهایش در زمین می شناسند ولی او واقعا مربی خوبی است و ناپولی تحت هدایت او خیلی خوب بازی می کند. یادم است سال 2006 وقتی گفتم قصد ترک تیم ملی را دارم، با من دست به یقه شد.»

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2abge3