چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/28 00:55
کد خبر: 11546

رسول‌پناه دست به دامن وزیر ورزش شد

پرسپولیسی‌ها برخلاف آنچه مدیرانش ادعا می‌کردند به‌دلیل عدم پرداخت بدهی برانکو و دستیارانش موقتا از 3 پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم شدند و تصور مدیران غیرفوتبالی این باشگاه درخصوص اینکه فیفا به‌دلیل حسن‌نیت پرسپولیس به‌خاطر پرداخت بخشی از طلب مربیان کروات به آنها فرصت جدیدی برای پرداخت تمام و کمال مطالبات مربیان اسبقش می‌دهد درست از آب درنیامد

پرسپولیسی‌ها برخلاف آنچه مدیرانش ادعا می‌کردند به‌دلیل عدم پرداخت بدهی برانکو و دستیارانش موقتا از 3 پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم شدند و تصور مدیران غیرفوتبالی این باشگاه درخصوص اینکه فیفا به‌دلیل حسن‌نیت پرسپولیس به‌خاطر پرداخت بخشی از طلب مربیان کروات به آنها فرصت جدیدی برای پرداخت تمام و کمال مطالبات مربیان اسبقش می‌دهد درست از آب درنیامد. سرخ‌ها حالا این ترس را دارند که مبادا در فرصت جدید اعلام‌شده ازسوی فیفا نتوانند این مبلغ را به‌صورت کامل تهیه کنند و در ادامه بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان قطعی شده و جرایم سنگین‌تری نظیر کسر امتیاز از این تیم صورت بگیرد .

هرچند رسول‌پناه، سرپرست باشگاه پرسپولیس مانند قبل در آرامش کامل از پرداخت به‌موقع این مبلغ صحبت می‌کند، اما هواداران سرخ به‌‎خاطر دارند وقتی فرصت پرداخت بدهی برانکو شانزدهم مرداد بود هم مدیران وعده پرداخت به‌موقع مطالبات مربیان کروات را می‌دادند اما درنهایت تنها توانستند با مارکو تسویه‌حساب کنند و بدهی سایر مربیان اسبق همچنان پابرجاست.

بدهی ایگور و زلاتکو هم اضافه شد

تلاش مدیران پرسپولیس برای پرداخت پول دستیاران برانکو از محل درآمدهایشان در فیفا نتیجه نداده است و با اینکه فیفا پذیرفته که پول این مربیان را بپردازد و فرم‌های لازم را برای پانادیچ و زلاتکو ارسال کرده اما ظاهرا این مربیان حاضر نیستند حق‌و‌حقوق‌شان از طریق فیفا به حساب‌شان واریز شود و پاسخی به نامه فیفا برای پرکردن فرم‌های لازم نداده‌اند.

این 2 مربی که روی هم حدود 282 هزار یورو از پرسپولیس طلبکار هستند، بر این باورند که روند اداری واریز این مبلغ از فیفا به حساب‌شان طولانی خواهد بود و دلیلی ندارد که آنها بعد از یک‌سال‌ونیم بازهم انتظار دریافت حقوق‌شان را بکشند و این موضوع برای سرخ‌ها مشکلات جدیدی را ایجاد کرده است. پرسپولیس تا به این لحظه تنها توانسته 5 درصد جریمه دیرکردشان را به حساب این مربیان واریز کند و حالا باید علاوه‌بر مبلغ 282 هزار یورو جریمه جدیدی که ازسوی فیفا در نظر گرفته شده را هم تهیه کند که شاید همین موارد کار سرخ‌ها را برای بستن این پرونده‌های کذایی در فیفا سخت‌تر کند.

800 هزار یورویی در کار نیست

با اینکه چند روز قبل موج خبری به راه افتاد که پرسپولیسی‌ها توانسته‌اند 800 هزار یورو از مطالبات مربیان اسبق خود را جور کنند، اما ظاهرا این خبر چندان صحت و سقم نداشته و خبری از آماده‌شدن این مبلغ یا حتی کمتر از این 800 هزار یورو نیست. پرسپولیسی‌ها تا به‌حال حدود 300 هزار یورو از مطالبات برانکو را پرداخت کرده‌اند و درحدود 800 هزار یوروی دیگر به پروفسور بدهکارند و درکنار این پول باید طلب دستیاران این سرمربی را که در بالا ذکر کردیم نیز بپردازند.

هرچند رسول‌پناه ادعا می‌کرد با کمک کارگزار می‌توانند زودتر از موعد مقرر این پرونده‌‎ها را مختومه کنند اما حالا یکی از معاونان باشگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» این ادعا را تکذیب می‌کند. این فرد گفت: «اینکه بگوییم کارگزار قرار است کل این مبلغ را مهیا کند درست نیست و ممکن است با گفتن این حرف در رسانه برای آتیه داده‌پرداز تعهد ایجاد کنیم و اگر در آینده این اتفاق نیفتاد حاشیه ایجاد شود که مثلا کارگزار بدقولی کرده است. این پول باید از چند منبع مختلف تهیه شود و هنوز به غیر از مبلغی که نزد کارگزار است، منابع دیگری به نتیجه نهایی نرسیده و باید تلاش کنیم در کمترین زمان ممکن این پول را تهیه و پرونده‌های خطرناک را مختومه کنیم.»

هنوز پولی به حساب پرسپولیس واریز نشده است

با اینکه مذاکرات مدیران سرخ با کارگزار به این منتهی شده که آنها در این برهه از زمان که سرخ‌ها غرق در مشکلات مالی هستند کمک بیشتری به باشگاه صورت بگیرد، اما هنوز اتفاقی رخ نداده و کارگزار هم پولی به حساب پرسپولیس واریز نکرده است.

حتی هنوز مشخص نشده که آتیه داده‌پرداز قرار است چه مبلغی به حساب سرخ‌ها واریز کند و دریافتی باشگاه بستگی به یک‌سری موارد دارد که اگر به نتیجه برسد، سرخ‌ها می‌توانند مبلغ قابل توجه‌تری را دریافت کنند.

طبق شنیده‌ها از یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس، باشگاه با همکاری کارگزار یک‌سری فعالیت‌های اقتصادی را آغاز کرده‌اند که می‌تواند برای پرسپولیس درآمد مازادی ایجاد کند تا آنها بتوانند از این شرایط خطرناک به سلامت عبور کنند، اما اگر این موارد به نتیجه نرسد ممکن است پرسپولیس با اتفاقات بدی روبه‌رو شود.

رسول‌پناه به‌دنبال ارز نیمایی

قیمت بالای ارز در کشور و نوسانی که طی مدت اخیر در آن ایجاد شده یکی دیگر از مشکلات بزرگ پرسپولیس برای تسویه‌حساب با طلبکاران خارجی است و با افزایش روزافزون قیمت یورو مشخص نیست مدیران سرخ چگونه می‌خواهند این بدهی حدود یک‌میلیون یورویی را بپردازند.

منابع نزدیک به باشگاه پرسپولیس خبر می‌دهند رسول‌پناه که اتفاقا رابطه خوبی با وزیر ورزش و جوانان دارد، طی روزهای گذشته خواهان این شده که وزارت برای حل این مشکل پرسپولیس در فیفا پا پیش بگذارد تا مشکلی برای این تیم که نیاز به تقویت برای حضور موفق در رقابت‌های فصل آتی و لیگ قهرمانان آسیا دارد، پیش نیاید.

هرچند وزارت قصدی برای کمک نقدی به باشگاه پرسپولیس و استقلال ندارد اما شنیده می‌شود قرار است رایزنی‌ها با بانک مرکزی صورت بگیرد تا این بدهی‌ها به‌واسطه ارز نیمایی تهیه شده و به حساب طلبکاران پرسپولیس واریز شود تا به این وسیله فشار مالی کمتری به سرخ‌ها وارد شود.

البته پیش از این هم وزارت در پرداخت ارز نیمایی به استقلال و پرسپولیس اقدام کرده بود که با آن سرخابی‌ها حقوق بازیکنان خارجی‌شان را پرداخت کردند.

چه کسی پرونده‌های فیفا را مدیریت می‌کند؟

چند هفته‌ای می‌شود که معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس بنابر اعلام سرپرست باشگاه و به‌دلیل تخلفات مالی در اتاق خود حضور ندارد و دراختیار دستگاه قضایی قرار دارد و این اتفاق برای پرسپولیسی که در شرایط حساس پرونده‌هایش در فیفا قرار دارد اتفاق خوشایندی نیست.

شنیده می‌شود در این روزها پرونده‌های پرسپولیس توسط دستیاران مهدی خواجه‌وند در معاونت حقوقی باشگاه اداره می‌شود که درحال حاضر مدیریت آن برعهده فردی به‌نام غدیر است و 2 نفر دیگر نیز او را در اداره پرونده‌های حقوقی همراهی می‌کنند.

کسی به پرسپولیس پول قرض نمی‌دهد!

یکی از راه‌های مدیران پرسپولیس برای پشت‌سر گذاشتن شرایط کنونی پول قرض گرفتن از هواداران متمول تیم‌شان است که طبق پیگیری‌های «فرهیختگان» در این مدت رسول‌پناه و اعضای اقتصادی باشگاه برای این کار اقدام کرده‌اند اما نتوانسته‌اند به نتیجه‌ای برسند. شنیده می‌شود مبالغی که رسول‌پناه در زمان مدیریت انصاری‌فرد در باشگاه به‌عنوان قرض دریافت کرده هنوز بازگردانده نشده و بدقولی سرخ‌ها در پرداخت بدهی‌شان به افراد مختلف ازجمله صرافی‌ای که هوادار پرسپولیس بود و پیش‌پرداخت استوکس را به باشگاه قرض داده بود، باعث شده کسی حاضر نشود در این شرایط اقتصادی که هر روز ارزش پول پایین‌تر می‌آید، به پرسپولیس مبلغی را قرض بدهد.

 

 

منبع: فرهیختگان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y68j3