پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/12 10:46
کد خبر: 11078

واکنش فیفا به اتهام دادستانی سوئیس

جانی اینفانتینو رئیس فیفا که اخیرا در سوئیس برای او پرونده تشکیل داده اند، فعلا بدون مشکل بر مسند کار باقی خواهد ماند.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا با وجود تحقیقات دادستانی سوئیس درباره او و خبر برخی رسانه‌های جهانی مبنی بر لزوم برکناری‌اش از این سمت، همچنان به کارش ادامه خواهد داد و هیچ مشکلی قانونی نیز وجود ندارد.

دو روز پیش دادستانی سوئیس پرونده ای علیه جانی اینفانتینو تشکیل داد که در آن او متهم به زد و بند با دادستان کل سوئیس "مایکل لائوبر" است و به نحوی باعث شده تا او از اختیاراتش سو استفاده کند.

هفته گذشته و پس از اینکه ملاقات مخفیانه لائوبر و اینفانتینو فاش شد، از وی خواسته شده تا از سمتش به عنوان دادستان کل سوئیس کنار برود. از دفتر او بود که پرونده های فساد فیفا در دوران بلاتر افشا شده بود اما حالا و او و اینفانتینو در مظان اتهام قرار دارند.

استفان کلر به عنوان دادستان ویژه برای بررسی شکایت علیه اینفانتینو ، لائوبر و افراد دیگر منصوب شده است.

سرویس رسانه‌ای فیفا در واکنش به این اتفاق اعلام کرد:« هیچ چیزی مانع کار جانی اینفانتینو در فیفا نمی‌شود و او به کارش ادامه خواهد داد. رئیس فیفا در سوئیس تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اما هنوز هیچ اتهامی به او تفهیم نشده است. فیفا اطمینان دارد که پس از پایان تحقیقات دادستانی سوئیس اثبات می‌شود که اینفانتینو مرتکب هیچ کار اشتباهی نشد و در دیدارش با دادستان پیشین سوئیس به وظایف قانونی‌‌اش وفادار بود.»

 

 

منبع: ورزش سه 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bomv2