چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/08 12:36
کد خبر: 11013

شیخ استقلال در مجموع آقای گل است!

از لحاظ نسبت تعداد گل به تعداد دقایق بازی، دیاباته همچنان عملکرد بهتری را نسبت به سایر گلزنان برتر لیگ نوزدهم داشته است.

لیگ نوزدهم کم کم به ایستگاه پایانیش نزدیک می شود و نکات جذابی که از آن باقیمانده، تعیین نمایندگان ایران برای فصل بعد آسیا، تیم های سقوط کننده و تعیین آقای گل این رقابت هاست.

هم اکنون و در پایان هفته بیست و ششم لیگ برتر، شهریار مغانلو بازیکن تیم پیکان با به ثمر رساندن 12 گل در صدرجدول گلزنان قرار دارد هر چند که 5 گل از 12 گل شهریار از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. عملکرد کلی مغانلو در خط حمله خودروسازان رضایت بخش بوده و او به طور میانگین هر 175 دقیقه یک بار توانسته برای پیکان گلزنی کند. نمره کلی شهریار نیز تا به اینجای فصل 7.08 بوده است.

نفر دوم جدول گلزنان لیگ، بهترین عملکرد را نسبت به سایر رقبا داشته است. شیخ دیاباته که بازی های زیادی را در این فصل به دلیل مصدومیت از دست داد، هر 106 دقیقه یک گل به ثمر رسانده که آمار جالب توجهی است. شیخ 11 بار گلزنی کرده که فقط یک گل او مقابل نساجی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. نمره دیاباته در طول فصل و تا به اینجای کار 7.31 است. شیخ هر چند نسبت به مغانلو کمتر بازی کرده و کمتر پنالتی زده، ولی شانس این را دارد تا که در دیدارهای پیش رو برای استقلال گلزنی کند و خودش را به صدر جدول گلرنان برساند.

عیسی آل کثیر و مهدی ترابی نیز دو بازیکن 10 گله لیگ برتر هستند. مهاجم صنعت نفت 3 بار و هافبک پرسپولیس نیز 4 بار از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شده اند. عیسی هر 162 دقیقه و ترابی نیز هر 199 دقیقه برای تیم هایشان گلزنی کرده اند. با این تفاوت که نمره کلی مهاجم آبادانی ها 6.89 است ولی ترابی با کسب میانگین نمره 7.78 بالاتر از تمام بازیکنان لیگ برتر قرار دارد و با عملکرد درخشانش، سهم بزرگی در قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر داشته است. 

ارسلان مطهری و مهدی قایدی از استقلال و علی علیپور از پرسپولیس 9 گله هستند که در این بین ارسلان برای گلزنی، میزان دقایق کمتری نسبت به دو نفر دیگر لازم داشته است. او هر 175 دقیقه گل زده در حالیکه در این بخش آمار قایدی هر 197 دقیقه و آمار علیپور هر 242 دقیقه یک گل بوده است.

اما چنانچه بخواهیم عملکرد تمام بازیکنان لیگ را ارزیابی کنیم، بهترین آمار تعداد گل به میزان دقایق بازی، در اختیار هافبک تهاجمی و جدید ذوب آهن قرار می گیرد. در نقل و انتقالات نیم فصل بود که بنا بر درخواست میودراگ رادولوویچ سرمربی سابق ذوب آهن، مسئولان این تیم با یک هافبک تهاجمی به نام ایوان مارکوویچ قرارداد بستند. این هافبک صربستانی که با قراردادی ارزان و به صورت بازیکن آزاد به جمع ذوبی ها ملحق شد، در 6 دیداری که برای این تیم به میدان رفته، عملکرد بسیار خوبی داشته و 5 بار موفق به گلزنی شده است. مارکوویچ به طور میانگین هر 71 دقیقه یکبار برای ذوب آهن گلزنی کرده که آمار جالبی محسوب می شود.

پس از او، مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپولیس قرار دارد. عبدی تاکنون 309 دقیقه در ترکیب پرسپولیس حضور داشته و در این مدت، 3 بار موفق شده برای تیمش گلزنی کند. آمار گلزنی عبدی هر 103 دقیقه یک گل است. نفر بعدی نیز شیخ دیاباته است که رکورد هر 103 دقیقه یک گل را به جای گذاشته است.

باید دید در پایان رقابت های لیگ نوزدهم، کدام بازیکن می تواند جایزه کفش طلای لیگ نوزدهم را از آن خود کند، هر چند که تاکنون 26 هفته از رقابت های لیگ گذشته و اینکه آمار بهترین گلزن لیگ فقط 12 گل باشد، آنچنان جالب توجه نیست.

 

منبع: ورزش سه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4mdqw4