سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/04 08:25
محمدرضا اژدری|محمدرضا اژدری آهنگساز|محمدرضا اژدری رهبر ارکستر
کد خبر: 32146

حضور محمدرضا اژدری در جمع ده آهنگساز برتر جهان

محمدرضا اژدری آهنگساز ایرانی با آهنگ بی‌کلامِ نیل در مرحله نهایی یک مسابقه بین‌المللی در بین ۱۰ آهنگساز برتر دنیا قرار گرفت.

محمدرضا اژدری آهنگساز، رهبر ارکستر و پیانیست ایرانی، امسال با آهنگ بی‌کلام نیل در مسابقه‌ Hollywood music awards ۲۰۲۲ (جایزه موسیقی هالیوود) شرکت کرده بود. با اعلام نتایج اولیه نام محمدرضا اژدری  میان نامزدهای رسمی این مسابقه بین‌المللی برای دریافت جایزه نهایی دیده می‌شد.این مسابقه اواخر آبان سال جاری برندگان نهایی خود را اعلام کرد که این نتایج نشان می‌دهد که محمدرضا اژدری در میان ۱۰ آهنگساز برتر دنیا در بخش موسیقی بی‌کلام قرار گرفته است.در این مسابقه ناتالی بونین توانسته رتبه نخست را کسب کند.محمدرضا اژدری همچنین در مسابقه‌ی بین‌المللیِ fmcontest ۲۰۲۲ هم شرکت کرده و در این مسابقه هم به مراحل پایانی راه یافته است.سال گذشته آهنگ رقص باران از آلبوم معجزه عشق با آهنگسازی محمدرضا اژدری توانسته بود با صعود به مراحل نهایی مسابقه بین‌المللیِ fmcontest ۲۰۲۱ رتبه پانزدهم را در جهان کسب کند.جایزه موسیقی هالیوود (The Hollywood Music In Media Awards) نخستین مجموعه‌ای است که از موسیقی اورجینال (اصلی) در تمام رسانه‌های تصویری در سراسر جهان از جمله فیلم، تلویزیون، بازی‌های ویدیویی، تریلر، تبلیغات تجاری، مستندات و برنامه‌های خاص؛ بهترین‌های جهان را انتخاب می‌کند.

محمدرضا اژدری

محمدرضا اژدری

محمدرضا اژدری(زاده ۲۷ دی ۱۳۶۸ در تهران) موسیقی‌دان، پیانیست، رهبر ارکستر و آهنگ ساز از کشور ایران است.[۱] در سال ۱۳۹۳ ارکستر شخصی خود را به نام پادراماد تشکیل داد.وی در سال ۱۳۹۹، اولین آلبوم بی‌کلام خود را به نام معجزه عشق در سراسر دنیا منتشر کرد.

 

فعالیت ها محمدرضا اژدری 

th (5)

فعالیت موسیقی او از سن ۸ سالگی شروع شد. ابتدا با ساز کیبورد و پس از ۲ سال، با راهنمایی استادش، ندا وزیری، به ساز پیانو روی آورد. از سال ۱۳۷۸ در کنسرت‌های هنرجویی با ساز کیبورد شرکت کرد و از سال ۱۳۸۱ به عنوان پیانیست و سرپرست گروه فعالیت خود را ادامه داد.

در سال ۱۳۸۲ و در سن ۱۶ سالگی اولین آهنگ بی کلام خود به اسم صدای تو را ساخت و از سال ۱۳۸۷ به عنوان سرپرست جشنواره آموزشگاه موسیقی، با چند نفر همکاری کرد. وی در سال ۱۳۹۱ در دانشگاه هنر تهران با رتبه ۵ در رشته نوازندگی جهانی- پیانو قبول شد.

وی در سال ۱۳۹۳ ارکستر خود را به نام پادراماد در دفتر موسیقی تالار وحدت ثبت کرد و هر سال با ۴۰ الی ۶۰ نفر نوازنده برای اجرای قطعات معروف دنیا کنسرت برگزار کرد.

از سال ۱۳۹۷ شروع به تنظیم و انتشار قطعاتی کرد که خود ساخته بود. اولین قطعه ساخته شده محمدرضا اژدری ، در سال ۱۳۹۷ به نام معجزه عشق منتشر شد.

محمدرضا اژدری ارکستر پادراماد

محمدرضا اژدری

محمدرضا اژدری در سال ۱۳۹۳ به عنوان رهبر ارکستر، تنظیم کننده و تهیه کننده موسیقی، ارکستر شخصی خود را به نام پادراماد تشکیل داد. او کنسرهات های متعددی را از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ در سالن های مختلفی برگزار نمود.سبک اجرای کنسرت ارکستر پادراماد اغلب موسیقی بی‌کلام بوده در دو سانس مختلف پخش می شد. سانس اول معروفترین قطعات موسیقی بی‌کلام دنیا و نیز فیلم‌ها را شامل شده و سانس دوم نیز دربردارنده قطعات با کلام و نوستالژیک ایرانی بود. تمامی این قطعات با تنظیم و رهبری محمدرضا اژدری به روی صحنه رفت.

آلبوم معجزه عشق محمدرضا اژدری 

th (6)

پس از انتشار اولین قطعه از آلبوم معجزه عشق ، مخاطب ها از سراسر دنیا قطعات را شنیده و دنبال کردند و این سبب شد تا وی قطعات بی‌کلام بیشتری را ساخته و منتشر کند. در نهایت در سال ۱۳۹۹، محمدرضا اژدری اولین آلبوم بی‌کلام خود به نام معجزه عشق را با مجوز رسمی در سراسر دنیا منتشر کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yjg5m