پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/22 22:50
رپرتاژ آگهی/
کد خبر: 36726

نحوه آبیاری درختان سیب

یک درخت سیب جوان به طور متوسط ​​به آب زیادی نیاز دارد تا بتواند ریشه، برگ و در نهایت میوه قوی کند. به عنوان یک قاعده کلی، درختان سیب جوان نسبت به درختان سیب بالغ به آب بیشتری نیاز دارند، که در مناطقی که بارندگی‌های مکرر دارند، بیشتر به آب باران متکی هستند.

 به عنوان قانون دوم، در مناطقی که بارندگی های مکرر وجود ندارد، آبیاری درختان سیب (به ویژه درختان جوانتر) حدود یک بار در هفته از اواخر بهار تا پاییز مفید است.  یکی از دلایل استقبال از فروش سیب عمده، آن است که این میوه در چهار فصل موجود می باشد.

 به عنوان سومین قانون کلی، اکثر درختان سیب تقریباً به نیمی از آب سالانه در تابستان نیاز دارند. با این حال، اینها فقط قوانین سرانگشتی هستند که نباید بدون انجام تحقیقات شخصی از آنها پیروی کرد. هر رشته ای متفاوت است و نیازهای متفاوتی دارد. اگرچه برخی از قوانین کلی ممکن است اعمال شوند، بافت خاک و شرایط آب و هوایی تا حد زیادی مقدار آب مورد نیاز برای برداشت محصول را تعیین می کند.

در طول 30 سال گذشته، سیستم های پوشش بخشی، آبیاری قطره ای یا میکرو در باغات سیب تجاری استفاده شده است. با این حال، امروزه در ایالات متحده، حداقل در 60 درصد از مزارع سیب از آبپاش استفاده می شود. مزیت اصلی آنها محافظت از جوانه های درخت در برابر آسیب سرماست. این سیستم های معاصر معمولاً آبیاری تحت پوشش کامل را تضمین می کنند. آبیاری پوشش کامل همراه با حضور گیاهان پوششی اغلب نیاز به کوددهی را کاهش می دهد، زیرا گیاه پوششی معمولاً مواد آلی تولید می کند که تجزیه می شود و مواد مغذی مهمی را در خاک آزاد می کند.

 

زمان مناسب کوددهی درختان سیب

اگر درخت شما به خودی خود رشد می کند، واقعاً نیازی به کود دادن به آن ندارید. این قانون در رابطه با درخت گلابی نیز وجود دارد و به همین دلیل است که قیمت گلابی امروز با نرخ سیب برابری می کند.

هر سال، درخت سیب شما باید 20 و 38 سانتی متر رشد کند. اگر درخت سیب خود حداقل 8 در (20 سانتی متر) در سال رشد کرده است، نیازی به کود دادن ندارید. با این حال، اگر درخت شما چندان رشد نمی کند، احتمالاً به کود نیاز دارد.

برخلاف سایر میوه ها، درختان سیب نیازی به کود دهی چندین بار در سال ندارند. اگر درخت شما بیش از 2 سال سن دارد، برای شروع رشد کافی است یک بار در بهار کود بدهید. کود را در تپه قرار ندهید یا روی تنه درخت نریزید، در غیر این صورت درخت سیب شما ممکن است آسیب ببیند. در عوض، کود را به طور مساوی در اطراف تنه درخت پخش کنید.

 

44

فصل برداشت سیب درختی

رسیدن سیب به عوامل زیادی از جمله رقم سیب و آب و هوا در طول فصل رشد بستگی دارد. در حالی که الگوهای سالانه به خوبی تثبیت شده است، کشاورزان تاریخ دقیق برداشت را برای محصولات خود تعیین نمی کنند. پرورش دهندگان سیب، قبل از تصمیم گیری در مورد زمان برداشت، سیب های در حال رسیدن را برای رسیدن به بلوغ مشاهده می کنند. در لیست قیمت میوه و تره بار امروز شیراز، نام انواع سیب به چشم می خورد.

 سیب هایی که خیلی زود چیده می شوند ترش، کوچک و فاقد رنگ پوست هستند. سیب هایی که خیلی دیر چیده می شوند می توانند نرم، آرد آلود و مستعد خراب شدن سریع در انبار شوند.

از نظر فصل سیب، پاییز بهترین زمان برای کاشت درختان سیب جدید است، سیب های تابستانی در اواخر تیر، مرداد و اوایل شهریور آماده می شوند. سیب‌های تابستانی معمولاً به خوبی ذخیره نمی‌شوند و بنابراین احتمال فروش فله‌ای آن کمتر است.

4

مطلب فوق رپرتاژ می باشد و سایت رصدورزشی هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27dmng