چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/28 04:24
رپرتا آگهی/
کد خبر: 31483

با خرما روزنه های ثروت را به خانه آوردم

سرمایه گذاری لازمه شروع هر کسب و کاری می باشد. من برای سرمایه گذاری هایی که انجام دادم ریسک بالایی را متقبل شدم و از آن بسیار خشنود هستم، زیرا ریسک به من کمک کرد تا با شکست های بزرگ روبه رو شوم و ترس را کنار بگذارم. در نتیجه با فعالیتی گسترده در حوزه خرما به صدر جدول تجاران آرادی رسیدم.

خرما

کشور های صادر کننده خرما عبارت اند از: عربستان، اسرائیل، پاکستان، الجزایر، و عراق. عراق علیرغم این که یک کشور تماما مصرف کننده است؛ در حوزه صادرات خرما خیلی خوب عمل کرده. این کشور با توجه به برخورداری از اقلیم مناسب برای پرورش خرما از این فرصت نهایت بهره را برده و تلاش خود را می کند تا با صادرات در بازار های جهانی هم بدرخشد و فقط یک مصرف کننده صرف نباشد. بزرگ ترین وارد کننده های خرما در کل جهان عبارت اند از: هند، مراکش، امارات، فرانسه، امریکا، آلمان و اندونزی. در این میان برخی کشور ها مصرف کننده نیستند و فقط خرما را وارد می کنند تا با اسم و برند و مشخصات خودشان به بازار های جهانی عرضه کنند.

 

خرما خدری

علیرغم این که رتبه اول در حوزه تولید و صادرات خرما خدری از آن ایران است؛ ولی باز هم می توانیم جایگاه قویتری داشته باشیم و از رتبه های بعدی فاصله بسیار زیادی بگیریم. مزیت بزرگ فاصله گرفتن از کشور های قوی این است که تعیین قیمت توسط ایران صورت می گیرد. کشوری که بتواند قطب تولید و عرضه یک محصول را به دست گیرد؛ تعیین کننده بازار آن به شمار می آید. مانند سنگ آهن که چین تنها کشور تعیین کننده قیمت جهانی این محصول است. ما هم در حوزه خرما خدری چنین پتانسیلی داریم؛ اما در بحث صادرات با مشکلاتی مواجهیم که باید برطرف شود. تجاری که در آراد برندینگ مشغول فعالیت هستند؛ به واسطه برند سازی می توانند از این مشکلات عبور کنند و بیش از آمار بازار های سنتی محصولات شان را بفروشند و پول در بیاورند.

5

 

خرمای خوزستان

وجود مناطقی با آب و هوای گرم و خشک در کشور، کار تولید خرما خوزستان را آسان کرده و سبب شده تا ایران به یکی از کشورهای مهم در زمینه تولید خرما تبدیل شود. گفتنی است که ایران علاوه بر خرما، تمامی محصولاتی که از طریق خرما نیز فرآوری می شود تولید کرده و به بازار عرضه می کند. در همین راستا کشورهای زیادی از خریداران ثابت خرمای ایرانی هستند از جمله بنگلادش که یکی از جذاب ترین بازارهای تجاری جهان محسوب می شود. در خصوص صادرات خرما به بنگلادش، خریداری از این کشور با آقای محمدجواد قدیمی یکی از مذاکره کنندگان تجاری در حال گفتگو می باشد.

4

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و سایت رصدورزشی هیچ مسئولیتی بابت آن ندارد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kogva