جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/01 04:29
کد خبر: 9400

همه یارانه‌هایی که خرداد ماه واریز می‌شود

به دنبال برنامه دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده به نظر می‌رسد ۵ نوبت کمک حمایتی در خردادماه پرداخت شود که پرداخت برخی از آنها از اردیبهشت به تعویق افتاده است.

یارانه خرداد ماه | از اسفندماه که به دنبال شیوع کرونا بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شد دولت شروع به پرداخت کمک‌های معیشتی مختلف برای حمایت از اقشار آسیب دیده کرد.بر اساس اعلام وزارت کار برای پرداخت تسهیلات حمایتی ( یارانه) به کسب‌وکارهای آسیب دیده از ویروس کرونا، مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که پرداخت آن به بنگاه‌ها از اوایل خرداد آغاز خواهد شد اما روز دقیق آن مشخص نیست. به ازای هر یک نفر شاغل بیمه شده که در بنگاه فعال باشد ۱۲ میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد. واحدهایی که به اجبار تعطیل شده باشند این رقم ۱۶ میلیون تومان خواهد بود و حداکثر تا ۲ ماه آینده وام این دسته از واحدها پرداخت خواهد شد.به روال ۵ماه گذشته، ششمین مرحله یارانه معیشتی که به دنبال افزایش نرخ  بنزین به مردم پرداخت می‌شد ۱۰اردیبهشت‌ماه به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

با وجود اینکه اعلام شده بود در خرداد و تیرماه غربالگری معیشتی‌بگیران انجام خواهد شد اما خبری مبنی بر انجام این کار اعلام نشده است.

 

حمایت ۲۰۰تا۶۰۰هزار تومانی دولت از خانواده‌های کم تمکن

رئیس‌جمهوری در اسفندماه اعلام کرد که به سه میلیون ایرانی که حداقل درآمد را دارند سه نوبت بسته حمایتی ۲۰۰ تا ۶۰۰هزارتومانی واریز خواهد شد. نخستین نوبت آن در روزهای پایانی اسفند، دومین در ۳۰فروردین ماه پرداخت شد و دو نوبت در اردیبهشت‌ماه که یکی بسته ویژه ماه رمضان بود و پرداخت شد و آخرین آن در خردادماه پرداخت خواهد شد.

اگرچه روز دقیق پرداخت این وام مشخص نیست اما طبق گفته‌های پیشن باید در خردادماه پرداخت شود.

 

 

وام یک میلیونی کرونایی

در فروردین ماه دولت تصمیم گرفت به یارانه‌بگیران یک میلیون تومان یارانه پرداخت کند. ثبت‌نام‌ها تا ۱۸اردیبهشت ادامه داشت و واریزها در دو مرحله انجام شد. البته قرار بود مرحله دوم این وام یک میلیون تومانی در اردیبهشت‌ماه پرداخت 

 

منبع: تجارت نیوز

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/459792