پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/28 15:34
کد خبر: 7989

چای وارداتی در آستانه عید و رمضان رسوب گمرک شده است

​رییس کمیسیون تخصصی چای گفت: با توجه به وضع قانون جدید سازمان غذا و دارو در مورد واردات چای و برنج، درصد زیادی از مایحتاج عمومی در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان در گمرک باقی مانده و امکان ترخیص آن وجود ندارد.

رصد ورزشی نوشت: احمد رضا بخشی عضو هیئت مدیره اتحادیه بنکداران موادغذایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: از آنجایی که این پروسه تمدید IRC در سیستم جدید بسیار زمان بر می باشد و مدت بسیار کمی از ابلاغ دستورالعمل جدید گذشته است با عنایت به اینکه کالاهای فوق قبل از وضع قانون جدید ثبت سفارش و همچنین ارز حاصل واردات از کشور خارج گردیده و کالاهای فوق در بنادر کشور در بلاتکلیفی به سر می‌برد، درصد زیادی از مایحتاج مردم در گمرکات باقی مانده و تبعات کمبود کالای فوق در شرایط کنونی جبران ناپذیر خواهد بود.

رییس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون تشکل های صنایع غذایی کشاورزی ایران ادامه داد:با توجه به شرایط اخیر برای حفظ سلامتی همکاران آن اداره محترم در مراجعه حضوری و از آنجایی که همه ادارات مراجعه حضوری را منع نموده اند و به لحاظ سلامتی در شرایط موجود مثلا ادارات بیمه، اتاق بازرگانی و ...کلیه اسناد منقضی شده در اسفند ماه را به مدت دو ماه تمدید نموده اند، انتظار می رود که سازمان غذا و دارو نیز همکاری های لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای اینکه بازار با مشکل تامین چای مورد نیاز مصرف کنندگان در کوتاه مدت مواجه نشود به سازمان غذا و دارو پشنهاد شده است که در صورت صلاحدید نسبت به تمدیدIRC ها تا آخر اردیبهشت ماه سال 1399 موافقت نمایید.

نماینده سازمان جهانی چای در ایران ادامه داد: برای صدور مجوز برای هر فرد مبلغی در حدود 6 تا 7 میلیون تومان به این سازمان باید پرداخت شود این در حالی که ماهیت کالا تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید

قدم‌هایی برای حمایت از صنعت چای؛ زمان پرداخت تسهیلات بهزراعی تمدید شد

رییس کمیسیون تخصصی چای ادامه داد: اگر سازمان مذکور این رویه را ادامه دهد به کمبود چای و برنج و سایر اقلام غذایی وارداتی برخواهیم خورد؛ عاجزانه از ریاست محترم سازمان غذا و دارو درخواست دارم نسبت‌ به این موضوع حساس بوده و اقدام عاجل بعمل آورند.

وی تصریح کرد:همانگونه که در سازمان مذکور همواره نسبت به سلامت جامعه به درستی عمل نموده این بار نیز با تعمل بیشتر از بحران کمبود کالاهایی که در گمرک رسوب نموده اند و ‌نیاز جامعه هستند، جلوگیری کند.

 

منبع: تسنیم

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qnm83