پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/24 23:44
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 27420

چرا به مدرک آزمون آیلتس (IELTS) نیاز داریم؟

احتمالا نام آزمون آیلتس (IELTS) را شنیده‌اید و با آن آشنایی دارید. آزمون آیلتس به عنوان محبوب‌ترین و معتبرترین آزمون زبان انگلیسی شناخته می‌شود. دریافت مدرک آیلتس می‌تواند برای پیشرفت شغلی و حرفه‌ای افراد استفاده می‌شود.

آیلتس توسط بیش از ۹۰۰۰ موسسه در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود. سوال اصلی این است چرا در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟ و چرا سپری کردن دوره آیلتس برای آمادگی این آزمون ضروری است؟ برای پاسخ این دو سوال دلایل زیادی وجود دارد اما پیش از هر چیز اجازه دهید در مورد نحوه برگزاری این آزمون صحبت کنیم.

نحوه برگزاری آزمون آیلتس

آزمون آیلتس چهار مهارت زبانی داوطلبان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این مهارت‌ها شاملListening, Speaking, Writing و Reading می‌شود. هر یک از مهارت‌های شما به صورت جداگانه بررسی می‌شود و نمره‌ای جداگانه خواهد داشت. نمره نهایی‌تان، میانگین چهار نمره کسب شده خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که آزمون آیلتس دارای سیستم قبولی یا عدم قبولی نیست! شما در مقیاسی از ۰ تا ۹ رتبه‌بندی خواهید شد. بسته به دلیل شرکت شما در آزمون نیازمند کسب حداقل نمره مشخصی در این آزمون هستید. برای مثال در انگلستان برای اخذ ویزای دانشجویی باید نمره نهایی شما حداقل ۵.۵ باشد.

 

افراد با اهداف مختلفی در این آزمون شرکت می‌کنند و برای کسب نمره بالا تلاش می‌کنند. برای بررسی این دلایل با ما همراه باشید.

اهمیت داشتن مدرک آیلتس

بیش از ده هزار موسسه مختلف مدرک آیلتس را به عنوان مدرکی معتبر برای زبان انگلیسی می‌شناسند. موسساتی که آزمون آیلتس را به رسمیت می‌شناسند به شرح زیر هستند:

  • دانشگاه‌ها
  • مدرسه‌ها
  • کالج‌ها
  • موسسات آموزشی
  • موسسات فنی و حرفه‌ای
  • شرکت‌های مهاجرتی
  • موسسات صنعتی

توجه داشته باشید که این موسسات انگلیسی‌زبان هستند! به این معنی که شما برای ورود به موسسات انگلیسی‌زبان نیازمند شرکت در آزمون آیلتس هستید.

حال سوال اصلی این مقاله را بررسی می‌کنیم:«چرا در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟»

به دانشگاه‌های بین‌المللی ورود پیدا می‌کنید

شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره مطلوب در آن فرصت‌های زیادی را با خود به همراه دارد. اگر می‌خواهید در دانشگاهی در انگلستان یا ایرلند تحصیل کنید، آیلتس اصلی‌ترین چیزی است که نیاز دارید!

در واقع بسیاری از دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان و بین‌المللی با توجه به شرایط خود شرکت در آزمون آیلتس و کسب حداقل نمره‌ای را درخواست می‌کنند. حداقل نمره تنها بستگی به دانشگاه مقصد شما دارد. برای مثال برای ورود به دانشگاه منچستر باید نمره نهایی‌تان ۶ یا بالاتر باشد.

اگر به دنبال گذراندن دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری هستید، با کسب نمره بالا در آزمون آیلتس علاوه بر اخذ پذیرش توانایی‌های خود را در زبان انگلیسی افزایش می‌دهید. یکی از کارهایی که شانس شما را برای ورود به سایر موسسات آموزشی افزایش می‌دهد، ترجمه مقاله است. با تقویت زبان انگلیسی‌تان می‌توانید مقالات خود را به زبان انگلیسی ترجمه کنید.

75608c0d-182e-4089-bf00-c173a9881cd7

فرصت‌های شغلی خود را افزایش می‌دهید

همان طور که پیش‌تر گفتیم، آزمون آیلتس توسط بیش ار ۱۰ هزار موسسه مختلف و در بیش از ۱۴۰ کشور پذیرفته شده است. چه بخواهید برای یک کشور چند ملیتی کار کنید، چه در آموزش و چه در موسسات دولتی، یک نمره و نتیجه خوب در مدرک آیلتس می‌تواند به شما کمک کند تا ارتقای شغلی را تجربه کنید.

به زبانی دیگر با کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، رزومه خود را ارتقا می‌دهید و نهایتا فرصت‌های شغلی خود را افزایش خواهید داد.

در زمینه تدریس آیلتس فعالیت می‌کنید

با افزایش داوطلبان آزمون آیلتس، موسسات زیادی با هدف ارائه دوره آیلتس تاسیس شدند. برای این که به عنوان مدرس وارد موسسات آموزش آیلتس شوید، نیازمند تجربه مفید در زمینه آیلتس هستید. به همین منظور یکی از شروط اصلی برای استخدام در این مراکز، اخذ نمره بالا در آیلتس است.

با شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره بالا، می‌توانید این فرصت را داشته باشید که در این موسسات فعالیت خود را به عنوان مدرس یا سوپروایزر آغاز نمایید.

اخذ ویزا برای مهاجرت کاری یا تحصیلی نیازمند مدرک آیلتس است

این روزها بسیاری از افراد درگیر مهاجرت کاری یا تحصیلی به کشورهای انگلیسی‌زبان هستند. ورود به سایر کشورها شرایط مختلفی دارد. شرط ورود به سایر کشورهای انگلیسی‌زبان کسب نمره‌ای مشخص در آزمون آیلتس است. برای این که ویزای ورود به این کشورها را دریافت کنید، نیازمند اخذ نمره‌ای مطلوب در آزمون آیلتس هستید.

نمره قابل قبول بستگی به کشور مقصد، کاری یا تحصیلی بودن مهاجرت و موسسه‌ای که می‌خواهید به تحصیل یا کار در آن بپردازید، دارد. پس از بررسی نمره مورد نیاز، هدف‌گذاری کنید و مطالعه خود را برای آیلتس آغاز کنید.

مهارت‌های زبانی خود را می‌سنجید

آزمون آیلتس به عنوان یکی از معتبرترین و استانداردترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که میزان توانایی شما را در هر یک از چهار مهارت زبانی (شنیداری، درک متن، مکالمه و نوشتاری) مشخص می‌کند.

با توجه به این که آزمون آیلتس مورد تایید مراکز معتبر بین‌المللی است، می‌تواند معیاری مناسب برای سنجش سطح زبان انگلیسی شما باشد. در واقع با شرکت در آزمون آیلتس می‌توانید به سطح واقعی و فعلی دانش زبانی خود پی ببرید.

با توجه به این که هزینه آزمون آیلتس در ایران بسیار بالا است، برای سنجش سطح زبان خود می‌توانید در آزمون‌های ماک آیلتس شرکت نمایید. این آزمون‌‌ها بالاترین شباهت را از نظر سطح و شیوه برگزاری به آزمون آیلتس دارند و با هزینه معقول‌تری برگزار می‌شوند.

شرکت در دوره‌های آموزش آیلتس، راهی مطمئن برای کسب نمره بالا

شرکت در دوره‌های آموزش آیلتس شما را در مسیر درستی از یادگیری زبان انگلیسی برای آیلتس قرار می‌دهد. موسسات تدریس زبان آیلتس، با تجربه‌ای چندین ساله از برگزاری دوره‌های متعدد می‌توانند شما را راهنمایی کنند تا گام‌های درستی را در راه یادگیری آیلتس بردارید.

موسسات فراوانی در این زمیه فعالیت می‌کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از معتبرترین موسسات فعال در زمینه تدریس آیلتس آشنا کنیم.

 دبستان ترجمیک؛ برگزارکننده دوره‌های آنلاین آیلتس

دبستان ترجمیک یکی از معتبرترین موسسات برگزارکننده دوره آیلتس است. این موسسه دوره‌های خود را به دو شکل برگزار می‌کند:

دوره‌های جامع

این دوره‌ها در سه سطح برگزار می‌شوند: مقدماتی، متوسط و پیشرفته. ابتدا تعیین سطح می‌شوید و پس از تعیین سطح، در دوره مناسب با سطح خود قرار می‌گیرید. این دوره‌های جامع هستند و بر روی هر چهار مهارت شما به صورت همزمان کار می‌شود.

کارگاه‌های تخصصی

کارگاه‌های تخصصی دبستان ترجمیک به صورت جداگانه روی مهارت‌های شما تمرکز می‌کنند. برای شرکت در این ورک‌شاپ‌ها باید در سطح متوسط رو به بالایی از زبان باشید. در هر یک از این ورک‌شاپ‌ها روی یکی از مهارت‌های شما تمرکز می‌شود و تا سطح پیشرفته تقویت می‌شود.

ویژگی‌های دبستان ترجمیک

با توجه به افزایش تعداد موسسات فعال در زمینه تدریس آیلتس، حساسیت داوطلبان برای انتخاب بهترین موسسه بالاتر رفته است. دبستان ترجمیک شرایطی را فراهم نموده تا مخاطبان با اعتماد بیش از پیشی در این موسسه ثبت نام نمایند. این ویژگی‌ها به شرح زیر است:‌

امکان مشاهده رزومه مدرسان

در دبستان ترجمیک این امکان وجود دارد که پیش از ثبت نام در دوره مناسب سطح‌تان، رزومه کامل استاد را مشاهده کنید. در این رزومه سابقه تدریسی و تحصیلی مدرس به طور کامل قابل مشاهده است.

امکان پرداخت چند مرحله‌ای

داوطلبان دوره‌های آیلتس می‌توانند هزینه بلیت دوره‌ها را به صورت قسطی پرداخت نمایند. برای پرداخت قسطی با پشتیبانی دبستان ترجمیک در ارتباط باشید.

ضبط تمامی جلسات

با توجه به آنلاین بودن کلاس‌های دبستان ترجمیک، تمامی جلسات ضبط می‌شوند و پنل کاربری شما قرار می‌گیرند. به همین جهت می‌توانید در هر زمان و هر مکان به محتوای جلسات دسترسی داشته باشید.

پشتیبانی شبانه‌روزی

دبستان ترجمیک به منظور اعتماد بیشتر مخاطبان، پشتیبانی خود را به صورت ۲۴ ساعته فعال نگه می‌دارد. به همین منظور اگر در هر ساعتی از شبانه‌روز با مشکلی مواجه شدید یا سوالی داشتید، کافی است با شماره ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰ در ارتباط باشید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد.....


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3woe95