پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/21 22:23
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 27171

ایران صادر کننده بهترین زعفران در دنیا

در این مقاله می خواهیم نقش زعفران ایرانی را در غذا های پر استفاده ی ایرانی مورد بررسی قرار دهیم.

 زعفران ایرانی از جمله بهترین افزودنی ها به غذا در بین افراد جایگاه بسیار ویژه ای را به خود اختصاص داده است. همچنین با توجه به خواص درمانی منحصر به فردی که دارا می باشد، به عنوان طلای سرخ در دنیا معرفی شده است. از این رو ارزش و بهای آن بسیار زیاد می باشد. به همین دلیل است که این محصول در بسته بندی های کوچک تولید و به بازار عرضه می گردد. در ایران استان خراسان در زمینه تولید بهترین زعفران شناخته شده است. معروف ترین برند زعفرانی که برای صادر به کشور های اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد، زعفران قائنات می باشد. ایران با توجه به دارا بودن مزارع زعفران و کشت آن، توانسته است در صادرات این محصول ارزشمند به کشور های خارجی حرفی برای گفتن داشته باشد. در این مطلب در کنار شما هستیم تا طرز تهیه ته چین مرغ و 2 غذای ایرانی دیگر که در آن از زعفران استفاده می شود را عنوان کنیم.

d5e8c733-a808-4bd6-88ed-a9e9500393c2

استفاده از زعفران ایرانی، مهم ترین نکنه در تهیه جوجه کباب

خواص زعفران و نقش آن در سفره های ایرانی

زعفران ایرانی به عنوان یک ادویه گیاهی مفید از گل زعفران تولید می شود. از جمله خواص زعفران که این محصول را به یک محصول کشاورزی گران قیمت تبدیل کرده است، می توان به تاثیر مثبت آن بر روی سلامتی پوست و مو اشاره نمود. این گیاه کاربردی با دارا بودن آنتی اکسیدان های موجود در خود، از خواص ضد پیری بهره می برد. همچنین حضور آن در برنامه غذایی روزانه می تواند به نرمی و درخشندگی پوست کمک شایانی کند. از این رو زعفران حضور بسیار پر رنگی در سفره های ایرانی دارد. چرا که علاوه بر تاثیر بر روی طعم و رنگ غذا، دارای خواص درمانی مهمی نیز می باشد. بنابراین زعفران از موارد ضروری در پخت و طرز تهیه زرشک پلو با مرغ می باشد. طرز تهیه ی این غذای خوشمزه در سایت های معتبر قرار داده شده است.

 

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی

غذا هایی که با زعفران ایرانی می توان تهیه کرد کدام اند؟

با توجه به کاربرد زعفران ایرانی در آشپزی خرید این محصول طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است. از این رو افرادی که در زمینه ی آشپزی فعالیت می کنند، می کوشند تا حد امکان از زعفران در غذا های خود استفاده نمایند. از جمله غذا هایی که در تهیه آن ها زعفران به وفور دیده می شود می توان ته چین مرغ، زرشک پلو با مرغ و جوجه کباب را نام برد. در این دسته از غذا ها زعفران به عنوان مواد اصلی نقش آفرینی می کند. استفاده از این محصول در پخت و پز، رنگ و لعاب منحصر به فردی به غذا می بخشد. بهترین طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی در سایت های آشپزی موجود می باشد. از این طریق می توانید خوشمزه ترین جوجه کباب طول عمر خود را امتحان کنید.

ac15381c-7bac-493b-80cd-7ca0b9b77da7

بهترین طرز تهیه غذا در جاست ایت

بهترین طرز تهیه ته چین مرغ در جاست ایت!

با در نظر گرفتن کاربرد زعفران ایرانی در آشپزی می توان به اهمیت این افزودنی پی برد. راز خوشمزه و عالی شدن ته چین مرغ بدون شک استفاده از زعفران به مقدار لازم می باشد. در سایت تخصصی دستورپخت جاست ایت طرز تهیه ی انواع غذا های ایرانی از جمله طرز تهیه ته چین مرغ قرار داده شده است. این سایت معتبر در زمینه ی آشپزی فعالیت ویژه ای دارد. از این رو می توانید از مطلوب ترین و بهترین شیوه ی پخت غذا های موجود به همراه اطلاعات دقیق ارزش غذایی انواع غذاها در آن استفاده نمایید. بدین ترتیب می توانید غذا های خوش رنگ و خوشمزه ای را برای مهمانی های خود آماده نمایید. بنابراین مهمانان شما دلچسب ترین ته چین مرغ زندگی خود را امتحان خواهند نمود.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3z9nob